Nye Rolex Sea Dweller 4000ft

imagejpg1_zps6cec3c66.jpg
[/URL][/IMG]



pre owned om 1 1/2 år
 

Med fare for å banne i tempelet: de bildene understreker hvor utrolig rå Pelagosen er. Selv om jeg liker den nye SD best av Rolexene der, ser jeg (sic!) at øyet blir svært tiltrukket av Pelagosen. Den klokken har både sjarm og "attitude" i høyere grad enn de andre... Beklageligvis gjør titaniumen den mindre attraktiv, jeg opplevde ikke at det metallet appelerte til meg da jeg befølte en hos AD her forleden. Choices...
 
Redigert:
Med fare for å banne i tempelet: de bildene understreker hvor utrolig rå Pelagosen er. Selv om jeg liker den nye SD best av Rolexene der, ser jeg (sic!) at øyet blir svært tiltrukket av Pelagosen. Den klokken har både sjarm og "attitude" i høyere grad enn de andre... Beklageligvis gjør titaniumen den mindre attraktiv, jeg opplevde ikke at det metallet appelerte til meg da jeg beføte en hos AD her forleden. Choices...

Jeg er så "heldig" at det for meg kun er Tudors med Mercedesviser som gjelder. Utseendet til de nyere Tuder er flotte - veldig flotte - men jeg fikser altså ikke timeviseren. Har prøvd. Lenge.
 
Arvtaker for Deepsea?

Hei på dere. I følge urmaker Lian her i Trh, tror de (eller vet?) at denne nye Sea-Dweller-modellen, vil bli arvtaker for Deepsea, som muligens blir faset ut snart. De tror også at dette i så fall vil gjøre Deepsea mere attraktiv på bruktmarkedet, i det den da vil være tilgjengelig i et begrenset antall. Jeg vet ikke om dette stemmer. Forøvrig har Rolex igjen øket prisen med de sedvanlige 7 % (rett etter Basel-messen) og Deepsea koster nå nesten 90K. Det er rimelig heftig for et ur, som bare for noen år siden lå på noe over 60K.

Lian har forøvrig et fint utvalg av modeller for øyeblikket. Begge Explorer 216570 (hvit og sort skive), tre forskjellige Daytona's (hvit skive, sort skive og TT), samt Deepsea, GMT-Master II (sort bezel), SUB No-Date etc.

De har solgt mye av den nye GMT-Masteren med blå-sort bezel, samt Sub Date.

De tror dog det blir et tøft år, da de må binde mye kapital i et forholdsvis stort Omega utvalg, samt opprettholde et ganske høyt innkjøp på Omega, for å få lov til å ha dette merket. De blir da også eneforhandler nord for Dovre. Ser ut som Omega prøver å tilnærme seg eksklusivitet på linje med enkelte andre merker her? Det blir f.eks. kun 3 forhandlere i hele Danmark som får selge Omega (iflg Lian).. Hvor mange selger Rolex?
 
Hei på dere. I følge urmaker Lian her i Trh, tror de (eller vet?) at denne nye Sea-Dweller-modellen, vil bli arvtaker for Deepsea, som muligens blir faset ut snart. De tror også at dette i så fall vil gjøre Deepsea mere attraktiv på bruktmarkedet, i det den da vil være tilgjengelig i et begrenset antall. Jeg vet ikke om dette stemmer. Forøvrig har Rolex igjen øket prisen med de sedvanlige 7 % (rett etter Basel-messen) og Deepsea koster nå nesten 90K. Det er rimelig heftig for et ur, som bare for noen år siden lå på noe over 60K.

Lian har forøvrig et fint utvalg av modeller for øyeblikket. Begge Explorer 216570 (hvit og sort skive), tre forskjellige Daytona's (hvit skive, sort skive og TT), samt Deepsea, GMT-Master II (sort bezel), SUB No-Date etc.

De har solgt mye av den nye GMT-Masteren med blå-sort bezel, samt Sub Date.

De tror dog det blir et tøft år, da de må binde mye kapital i et forholdsvis stort Omega utvalg, samt opprettholde et ganske høyt innkjøp på Omega, for å få lov til å ha dette merket. De blir da også eneforhandler nord for Dovre. Ser ut som Omega prøver å tilnærme seg eksklusivitet på linje med enkelte andre merker her? Det blir f.eks. kun 3 forhandlere i hele Danmark som får selge Omega (iflg Lian).. Hvor mange selger Rolex?

Den andre Omega forhandleren Urmaker Næss i Trondheim fases dermed ut ?
 
Det stemmer. Verifisert av begge forhandlere. Den ene mister merket, den andre blir belemret med å binde mer kapital i varer som ikke nødvendigvis "river skinnet av kaldgrøten", for å bruke et gammelt ordtak. M.a.o. de må sitte på et større utvalg, f.eks. herremodell av Constellation (ser ut som en dameklokke!)... Tror ikke de selger mange slike i året.
 
@Genta tok dette bildet også.


Den virket nettere enn en sub pga slankere lugs. Skiven var nydelig og den satt fint på hånden. En feit beater ;)
 
Redigert av en moderator:
@Genta tok dette bildet også.


Den virket nettere enn en sub pga slankere lugs. Skiven var nydelig og den satt fint på hånden. En feit beater ;)

Tusen hjertelig takk:) Et av få bilder det virkelig er mulig å se den matte skiva. Flott klokke! Gleder meg til å se den live:)
 
Redigert av en moderator:
Dette viser jo at rolex er en kjempeinvestering:cool: Sleng deg på bølgen, @Hammerfjord - Come join the dark side!

;) ;)

Minus4Plus6.com - Rolex Price Evolution for Rolex Watches
Gjør noen kalkulering der: " An inflation calculator is posted here to see how a Rolex purchased in the past would cost in current dollars."
Og ser hvem som "surfer på bølgen" der: Du eller Rolex?
Jeg er ikke en surfer meg og jeg har ikke kjøpt en 200$ "Bond Sub" i 50 taller som jeg har tenkt å selge nå til 300.000$ til en gal Kinesisk samler...

-Den som tror at han mestrer bølgen, finner seg en dag med å falle langt foran sin brett og få spisen senere i rumpen.

Der du har det, på en poetisk måte;)
 
Redigert av en moderator: