Nye Rolex Sea Dweller 4000ft

Hmm, nå ble jeg usikker. Det bildet gjorde meg litt rådvill, jeg som var sikker på å anskaffe nye SD i løpet av året. Må uansett se de i levende live, men ble SD litt "bråkete" i forhold til SUB?
Mulig jeg må forsøke en tidligere tanke? ;)
http://www.tidssonen.no/forum/rolex-og-tudor-14/cyclops-h%E6rverk-eller-den-perfekte-mod-13799/

Enig med deg, den må sees live. Syns ikke 114060 er alternativet, men 16600. Pga dato på SD og "firkantet" kasseform på ND. Er nysgjerrig på DS4C sin kasse. Håper den ikke føles for stor. Minuttmarkeringene og matt skive er kult i teorien, men vanskelig å si hvor vellykket det er i levende live. Håper klokken kommer før sommeren.... lenge å vente til høsten, som vel er vanlig tidspunkt for salg av nye modeller?

Likte den veldig godt med det samme jeg så den, men etter flere og bedre bilder har den tapt seg litt i mine øyne. Den blir litt travel i forhold til 16600.

Tror jaggu de gamle er eldst denne gangen også.

Dette er sikkert en fin arvtager men som den sære gamle gubben jeg er vil jeg uansett tviholde på den gamle med Tritium. Skal du ha en skikkelig Toolwatch og er avhengig av fungerende lume, er denne sikkert en solid beater for de neste 30 år. Trenger jeg lume på nattoppdrag nå så er jeg happy med Tudor Pelagos.
Tom

Synes den nye SDen er utrolig lekker jeg, den vokser faktisk bare mer og mer på meg. Liker veldig godt sekundmarkeringene på bezelen, synes ikke de roter til utseendet noe særlig - de gjør det jo lettere å lese av minuttene på bezelen, noe som bare gjøre den til en bedre tool-watch i min bok. Liker også veldig godt de noe slankere lugsene på den, samt den matte skiven, som ser ut som å ha veldig lik tekstur som explorer 39mm, som er nydelig! Dette blir nok uten tvil min neste dykkerklokke, selv om det blir en god god stund til det blir aktuelt med ny klokke igjen for min del. :)

Gleder meg veldig til å se bildene fra @Callahan (og @Thomas, er du også på venteliste?) etter de får sine. :D

Redigert av en moderator:
@Kohe321

Har ikke satt meg op på venteliste enda, men har planer om å kjøpe denne klokken i år :)

imagejpg1_zpsb136e8bb.jpg
[/URL][/IMG]

syns den nye er super kul. har flippa 2 klokker, så nå sitter jeg med cash og venter:cool:
eneste klokka jg har igjen er 16600. den skal aldri flippes.
FYI Lervik tror utsalgs pris blir 75K

Æsj. For så vidt som forventet, men jeg syns det er noe dyrt ift en 116610. Hva koster en sub i dag, ca 55'? Dvs ca 35% høyere pris. Hadde håpt på 65-68' et sted.

@Genta - Hvis 116610 steg 7% i går (nevnt i en annen tråd), så koster den nå 62.500,-

@Genta - Hvis 116610 steg 7% i går (nevnt i en annen tråd), så koster den nå 62.500,-

Koster 116610 så mye??? Begynner å bli dyrt* for en vanntett stålklokke med dato. Sett i sammenheng med 116610 prisen er for så vidt ikke 75' for 116600 feil. Bare dyrt. Smurfen er jo snart et godt kjøp:)

* dyrt er et tullete begrep for Rolex, men veldig mange penger fremfor bare mange penger er mer presist.