Nye Rolex Sea Dweller 4000ft

Hmm, nå ble jeg usikker. Det bildet gjorde meg litt rådvill, jeg som var sikker på å anskaffe nye SD i løpet av året. Må uansett se de i levende live, men ble SD litt "bråkete" i forhold til SUB?
Mulig jeg må forsøke en tidligere tanke? ;)
http://www.tidssonen.no/forum/rolex-og-tudor-14/cyclops-h%E6rverk-eller-den-perfekte-mod-13799/

Enig med deg, den må sees live. Syns ikke 114060 er alternativet, men 16600. Pga dato på SD og "firkantet" kasseform på ND. Er nysgjerrig på DS4C sin kasse. Håper den ikke føles for stor. Minuttmarkeringene og matt skive er kult i teorien, men vanskelig å si hvor vellykket det er i levende live. Håper klokken kommer før sommeren.... lenge å vente til høsten, som vel er vanlig tidspunkt for salg av nye modeller?
 
Likte den veldig godt med det samme jeg så den, men etter flere og bedre bilder har den tapt seg litt i mine øyne. Den blir litt travel i forhold til 16600.

Tror jaggu de gamle er eldst denne gangen også.
 
Dette er sikkert en fin arvtager men som den sære gamle gubben jeg er vil jeg uansett tviholde på den gamle med Tritium. Skal du ha en skikkelig Toolwatch og er avhengig av fungerende lume, er denne sikkert en solid beater for de neste 30 år. Trenger jeg lume på nattoppdrag nå så er jeg happy med Tudor Pelagos.
Tom
 
Synes den nye SDen er utrolig lekker jeg, den vokser faktisk bare mer og mer på meg. Liker veldig godt sekundmarkeringene på bezelen, synes ikke de roter til utseendet noe særlig - de gjør det jo lettere å lese av minuttene på bezelen, noe som bare gjøre den til en bedre tool-watch i min bok. Liker også veldig godt de noe slankere lugsene på den, samt den matte skiven, som ser ut som å ha veldig lik tekstur som explorer 39mm, som er nydelig! Dette blir nok uten tvil min neste dykkerklokke, selv om det blir en god god stund til det blir aktuelt med ny klokke igjen for min del. :)

Gleder meg veldig til å se bildene fra @Callahan (og @Thomas, er du også på venteliste?) etter de får sine. :D
 
Redigert av en moderator:
@Kohe321

Har ikke satt meg op på venteliste enda, men har planer om å kjøpe denne klokken i år :)
 
Redigert av en moderator:
imagejpg1_zpsb136e8bb.jpg
[/URL][/IMG]

syns den nye er super kul. har flippa 2 klokker, så nå sitter jeg med cash og venter:cool:
eneste klokka jg har igjen er 16600. den skal aldri flippes.
FYI Lervik tror utsalgs pris blir 75K
 
Æsj. For så vidt som forventet, men jeg syns det er noe dyrt ift en 116610. Hva koster en sub i dag, ca 55'? Dvs ca 35% høyere pris. Hadde håpt på 65-68' et sted.

@Genta - Hvis 116610 steg 7% i går (nevnt i en annen tråd), så koster den nå 62.500,-
 
Redigert av en moderator:
@Genta - Hvis 116610 steg 7% i går (nevnt i en annen tråd), så koster den nå 62.500,-

Koster 116610 så mye??? Begynner å bli dyrt* for en vanntett stålklokke med dato. Sett i sammenheng med 116610 prisen er for så vidt ikke 75' for 116600 feil. Bare dyrt. Smurfen er jo snart et godt kjøp:)


* dyrt er et tullete begrep for Rolex, men veldig mange penger fremfor bare mange penger er mer presist.
 
Redigert av en moderator:
@Timekeeper Jeg sa noen ord om det for ca hundre sider siden i SP snikksnakk (så det var vel i forrige uke :) )

Men den ble liggende for mye i skapet. Fantastisk flott klokke og kanskje den som har sittet best på min arm, men etter et år var jeg fortsatt ikke fullt komfortabel med å bære en lett gjenkjennelig Rolex blant vanlige folk. Dette sier naturligvis mest om meg, og her inne er det jo fullstendig crazy talk :)

Dette endrer ikke det faktum at jeg elsker utseendet til Sea Dweller, og har foreløpig stor sans for den nye også. Ikke minst det at de har slanket lugsene igjen gjør det til en perfekt blend mellom nytt og gammelt. Men er den 30k + flottere - det er jeg jammen ikke sikker på.

Så er jo noe nytt muligens på vei inn, men ting tar tid...
 
Redigert av en moderator:
Det bildet fra glassmonteren i Basel er omtrent så lite flatterende som mulig for den nye sea-dwelleren da, en submariner ville heller ikke sett veldig flott ut under disse omstendighetene. Det er tatt under et veldig hardt og gyllent lys som blant annet får bezel og skive til å se alt for glinsende og plastikk-aktig ut, og metallet på kassen og lenken får dette gylne, skarpe skjæret som ikke ser lekkert ut i det hele tatt. Det er rett og slett alt for mye kontrast og generelt dårlig fotobelysning - for eksempel rundt lugsene på oversiden er det jo komplett "whiteout" med skarpt lys, hvor alle detaljer er hvisket bort - og det på tross av at bildet ikke er overeksponert ellers. Dermed stikker alle hvite detaljer på klokken alt for mye frem, noe som kan få den til å se litt rotete ut. Bildene @reim postet ser jo nesten ut som en helt annen klokke, her virker alt ryddig og balansert, og er nok mye nærmere slik den oppleves i virkeligheten.

Det jeg lurer på er om lenken som sitter på her bare er en midlertidig en som de slengte på før Basel, eller om det er den endelige versjonen som vil komme med klokken. Endlinkene kunne godt passet bedre til lugsene, måten de stikker over lugsene på ser bittelitt uharmonisk ut synes jeg. :)
 
Redigert av en moderator:
Det jeg lurer på er om lenken som sitter på her bare er en midlertidig en som de slengte på før Basel, eller om det er den endelige versjonen som vil komme med klokken. Endlinkene kunne godt passet bedre til lugsene, måten de stikker over lugsene på ser bittelitt uharmonisk ut synes jeg. :)

Si ikke det. SubC ser på sin side mer klossete ut med sine endlinks i flukt med lugsene. Kan jo hende at bredden på lugs her er lik, men denne lille detaljen gjør at SDC ser mer elegant ut (IMHO)