Nye Rolex Sea Dweller 4000ft

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Innlegg
12.987
Sted
Gullkysten
basel14_4039.jpg


basel14_4067.jpg


Minuttmarkeringene på bezelen er jo til å få gåsehud på ryggen av :D

Offisiell video:

[video=youtube;LvuaNiq-0-k]https://www.youtube.com/watch?v=LvuaNiq-0-k[/video]
 
Redigert:
Lekker klokke, et logisk tilskudd til Sub-familien.

Men dere: 16600 er mitt foretrukne familiemedlem siden den har dato uten cyclops, og fordi den har litt ekstra "heft" i forholdt til standard sub. Mest det første. Hva er det som tiltrekker den jevne "Rolex-fantast" til en ny inkarnasjon av SD?
 
40mm.

Offisiell video.

[video=youtube;LvuaNiq-0-k]https://www.youtube.com/watch?v=LvuaNiq-0-k[/video]
 
Den nye størrelsen, jeg kan ikke bære 44mm.

Det var egentlig ikke DSSD jeg tenkte på :) Mer interessert i hva som tiltrekker med en ny SD kontra standard 116610. Da under antagelsen at "den jevne Rolex-fantast" (for å holde meg til egen terminologi) gjerne anser cyclop som en del av Rolex-pakka.
 
Det var egentlig ikke DSSD jeg tenkte på :) Mer interessert i hva som tiltrekker med en ny SD kontra standard 116610. Da under antagelsen at "den jevne Rolex-fantast" (for å holde meg til egen terminologi) gjerne anser cyclop som en del av Rolex-pakka.

Det er nok at SD er litt heftigere, litt mer "profesjoll dykker" enn en Sub (tro det ellr ei!), linken til Comex (kanskje), minuttmarkeringene på bezel, litt "sjeldnere" og jeg vet ikke hva. :cool:
 
Det var egentlig ikke DSSD jeg tenkte på :) Mer interessert i hva som tiltrekker med en ny SD kontra standard 116610. Da under antagelsen at "den jevne Rolex-fantast" (for å holde meg til egen terminologi) gjerne anser cyclop som en del av Rolex-pakka.

Jeg har vel brukt "kyklopallergi" for mange ganger i dag, og på grunn av lidelsen regnes jeg nok ikke som "Rolex-fantast" men

116600 > 114060 pga. dato
116600 > 116610 pga. kyklop
116600 > 116660 pga. størrelsen
 
16600 var 10-15 % dyrere enn 16610 på 2000-tallet. Uten å vite alle detaljene rundt den nye, så høres det litt for dyrt ut med 80, ja.

Men den var meget pen:D