Jeg ser ikke forskjell på min, men det kan vel forekomme forskjeller i blåningsprosessen (det var også et godt norskt ord).Jøss, har ikke lagt merke til at viserne og power reserve (kommer ikke på noe godt norsk ord) har forskjellig farvenyanse.
Er det sånn på din også @kire eller er forskjell på forskjellige modeller?
Farging og og beskyttelse mot oksidering av stål ved hjelp av varme heter blånering på norsk. Det er også brukt på overflater av våpen.Jeg ser ikke forskjell på min, men det kan vel forekomme forskjeller i blåningsprosessen (det var også et godt norskt ord).
Ja, det kan funke, takk(gangreserve var ordet du lette etter)
Takk. Lærer noe nytt hele tiden.Farging og og beskyttelse mot oksidering av stål ved hjelp av varme heter blånering på norsk. Det er også brukt på overflater av våpen.
www.tidssonen.no
Uff, alltid noe nytt og fristende….Annonsørinnhold:
![]()
NOMOS Glashütte har lansert en ny trio av robuste og vannresistente allroundere.
![]()
Annonsørinnhold: Møt tre nye Ahoi Atlantic fra NOMOS Glashütte
NOMOS Glashütte har lansert en ny trio av robuste og vannresistente allroundere.www.tidssonen.no
Uff, alltid noe nytt og fristende….![]()
Er dette nye modeller? Neomaticvarianten husker jeg ikke men de to andre er vel gamle...?Annonsørinnhold:
![]()
NOMOS Glashütte har lansert en ny trio av robuste og vannresistente allroundere.
![]()
Annonsørinnhold: Møt tre nye Ahoi Atlantic fra NOMOS Glashütte
NOMOS Glashütte har lansert en ny trio av robuste og vannresistente allroundere.www.tidssonen.no
Er dette nye modeller? Neomaticvarianten husker jeg ikke men de to andre er vel gamle...?
The concept of the NOMOS Ahoi Atlantik Collection isn’t new, as it has existed in the past already. But for this year, it’s been revamped with new colours and new design cues to make it fresher, more attractive. The name Atlantik (or Atlantic) is a reference to the deep blue colour of the dial and to the overall nautical feel of this series. There have been some changes on this side, compared to previous editions of the Ahoi Atlantik. The new models indeed have a new blue colour. The discontinued models used to have a rather neutral grey-blue dial, which is now replaced by a more saturated, “more blue” dial.
Also, the small rectangular hour markers are now light green-coloured and outlined in green (they used to be tone-on-tone). The red-coloured small seconds is retained though, and all the printings on the dial are now crisper and pure white. Finally, something new for the brand, not only the hour markers and hands are luminous, but also the classic Bauhaus-styled Arabic numerals and baton markers, making this watch highly legible, day or night. And since it can withstand 20ATM of pressure, it could even be good underwater. No worries to have in this case, thanks to the screw-down crown and the caseback with 6 screws.
Har nettop fått meg en Club, så nå har jeg forståelse for problemstillingenDet spørs om jeg klarer å leve et fullverdig liv uten en Nomos Club........![]()