NOMOS Glashütte

Nærmere invistering kommer man ikke!

D227C86F-5FE1-497F-8D87-F270B38116AA.jpeg

Synd denne sympatiske karen på Facebook ikke har fått med seg Nomos ! :ROFLMAO: Intressert i innvestering
 
Ser at Club med Alpha-urvberket er opp 2000,- flatt i Nomos-shop.
Dvs 16,5% opp på de billigste.

Helt ok at jeg akkurat sikret meg en av de siste fabrikknye 701 fra Minimatikal før de gikk tom:)
 
Ser at Club med Alpha-urvberket er opp 2000,- flatt i Nomos-shop.
Dvs 16,5% opp på de billigste.

Helt ok at jeg akkurat sikret meg en av de siste fabrikknye 701 fra Minimatikal før de gikk tom:)
Det er jo en solid økning. Jeg har tenkt at Club med Alpha har vært et svært godt kjøp tidligere. Nå er de jo kanskje ikke like bang for the bucks, men jeg tenker vel ikke at de skiller seg ut som å være overpriset heller. Hva tenker folket?
 
Ny skivevariant
Var på vei til legge til et hjerte på den, men så ble jeg litt usikker.
Den er jo unektelig veldig pen, men det er ikke helt der at pulsen stiger veldig, ei heller at det rykker i kjøpefingeren.

Den mangler liksom den lille ekstra overraskelsen som en del Nomoser har.
Så også at den heter "blue gold", der gold referer til teksten "neomatik"? Er ikke det litt søkt...?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: kire
Var på vei til legge til et hjerte på den, men så ble jeg litt usikker.
Den er jo unektelig veldig pen, men det er ikke helt der at pulsen stiger veldig, ei heller at det rykker i kjøpefingeren.

Den mangler liksom den lille ekstra overraskelsen som en del Nomoser har.
Så også at den heter "blue gold", der gold referer til teksten "neomatik". Er ikke det litt søkt...?
Jeg kjenner på det også. Ikke at de er dårlige, men når man har sett toppen (Lamda) så blir alt svakt i forhold.
 
Jeg kjenner på det også. Ikke at de er dårlige, men når man har sett toppen (Lamda) så blir alt svakt i forhold.
Lambda er dritlekker, men jeg er ikke enig i at alt annet blir svakt i forhold.
Noe av det jeg liker med Nomos er at mange av de litt rimeligere modellene har en form for panache som skiller dem litt ut.
Tetra er ikke helt min smak, men både de, Autobahn, Lux og Metro har noe som skiller dem fra mengden og gjør dem kule i mine øyne.
For ikke snakke om Club Campus :D
1677167039662.png


Synes kanskje rett og slett at en del av de senere modellene til Nomos nærmer seg alt for mange andre, og står i fare for å bli en hvilken som helst klokke.
 
  • Liker
Reaksjoner: PJO og kire
Lambda er dritlekker, men jeg er ikke enig i at alt annet blir svakt i forhold.
Noe av det jeg liker med Nomos er at mange av de litt rimeligere modellene har en form for panache som skiller dem litt ut.
Tetra er ikke helt min smak, men både de, Autobahn, Lux og Metro har noe som skiller dem fra mengden og gjør dem kule i mine øyne.
For ikke snakke om Club Campus :D
Vis vedlegg 322774

Synes kanskje rett og slett at en del av de senere modellene til Nomos nærmer seg alt for mange andre, og står i fare for å bli en hvilken som helst klokke.
Dårlig formulert. Urverkmessig er det det, for de som bryr seg om sånt. De har spennende modeller, men ingen jeg vil bruke penger på per i dag. Hva om Nomos hadde lansert en kronograf? Det hadde vært kult.
 
Dårlig formulert. Urverkmessig er det det, for de som bryr seg om sånt. De har spennende modeller, men ingen jeg vil bruke penger på per i dag. Hva om Nomos hadde lansert en kronograf? Det hadde vært kult.
Skjønner, urverksmessig har du sikkert rett, jeg er ikke så opptatt av det.
Altså det er av betydning, men det er ikke det jeg først og fremst ser på, og på ingen måte nok i seg selv hvis jeg ikke liker resten.

Personlig er jeg glad Nomos ikke har lansert en kronograf, synes det er sjarmerende at de holder seg på en litt annen sti enn alle andre.
Hvor mange andre merker er det som ikke har en kronograf?
Dessuten liker jeg ikke kronografer, eller er i alle fall ikke så interessert i dem :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: hakotorg og kire
Kanskje jeg er fargeblind, og den nye er mer ferskenfarget? Ihvertfall når de står side ved side.