NOMOS Glashütte

Medlem
4. des. 2015
Innlegg
1
Sted
Tønsberg
Er det noen som har erfaring med klokker fra NOMOS Glashütte? Hvordan er kvaliteten på disse? Vet noen om disse selges av noen i Norge, eller om jeg i tilfelle må kjøpe direkte fra NOMOS sin webbutikk?
 
Jeg er veldig glad i min Nomos, en tangente 38 datum. Veldig god finish på både urverk og kasse, og problemfri gange så langt. Minus for at verket i min ikke har quickset dato, men flere av urverkene deres har det. Troooor ikke de har noen forhandlere, men prisen de oppgir er inkludert frakt, mva. og tolltullgebyrer, og du betaler ingenting når DHL kommer med varen. Slik var det ihvertfall sist jeg handlet i nettbutikken deres. Mulig verditapet i prosent er litt større i prosent enn på enkelte andre merker, med mindre du har veldig god tid. Nomoser er nok ikke like lettomsettelig som de mest kjente merkene. Jeg kjøpte min tangente for 11500, tror jeg, og da var vel nyprisen rundt 17k. Den var i veldig god stand og relativ lite brukt.

Flere av urverkene deres er ikke utviklet in house, men de blir produsert in house. Og de har en inhouse balanse også, noe som er ganske så imponerende med tanke på at det tross alt er snakk om et ganske lite selskap.
 
Jeg tror det er vanskelig, for ikke å si umulig, å finne en klokke som gir mer valuta for pengene enn nettopp Nomos. En Ludwig 38 mm med "small seconds", inhouse verk, laget i selveste Glashütte, får man ferdig innmomset for ca. 14'. Utrolig deal. Løp og kjøp!

 
Har en Nomos Orion 38 som jag köpte direkt från deras hemsida för ca en månad sedan, kostade ca 17:) Har varit gående sen köp och har tappat ca 5 sekunder denna tiden och typ 0 sekunder dom senaste 2 veckorna:) Rekommenderas varmt och då har jag klokker som är 3 ggr så dyra:)
 
Ser at Nomos har adventskalender på websiden sin. Kanskje det kommer tilbud på 24 desember? (har allerede fått 50EUR gavekort i kalenderen :) )
 
  • Liker
Reaksjoner: Flippin
Jeg har lyst på alle klokkene Nomos produserer. De har ikke gjort ett feilsteg så langt:) De putter til og med litt humor inn i en ofte veldig seriøs bransje.
 
  • Liker
Reaksjoner: Korpsmann
Helt enig. Det er veldig mye bra i kolleksjonen til de.
Liker de nye champagne minimatik/metro klokkene. De var det dessverre 9 måneder ventetid på..
 
Måtte finne på noe mens madammen har julebord på naborommet. :)
rzHiBaI.png
 
Vurderer veldig å bestille en Orion fra nettsidene til Nomos. Lurer imidlertid på en ting. Er det slik at den prisen man ser på deres side er den endelige prisen, eller må man legge på MVA oppå den prisen som står på sidene deres?

Takker på forhånd til de som kan svare meg på det :)
 
Takk for svar :) er imidlertid veldig usikker på om jeg skal gå for 35 eller 38 mm. Har ikke så veldig store håndledd, men er vant til å bruke sportsklokker som er 40-42mm. Noen som har testet ut 35 mm versjonen, blir den eventuelt veldig liten? Eller bærer den større enn 35 grunnet lug to lug avstanden samt den smale bezelen?

Kjedelig å ikke få prøvd får man kjøper, men sånn er det vel når ingen selger merket her til lands etter det jeg har fått med meg.
 
Tusen takk for rask tilbakemelding! Tror jeg blir nødt til å legge inn bestilling etter å ha sett en del av bildene i den tråden og. Regner med jeg bestiller 35 mm, så får jeg håper størrelsen er fin :) Vanskelig å finne ur som er mer value for pengene i mine øyne!
 
  • Liker
Reaksjoner: uret
Jeg tenker å bestille en Tangente i gave til min samboer. Er det noen som har førstehåndserfaring med versjonen på 33mm? Er veldig usikker på om 35mm blir for stort til en damelanke.. Noen som har innspill når det gjelder opplevd størrelse på disse modellene?
 
Vi var i Glashutte i våres og kjøpte klokker. Samboeren min prøvde både 33 og 35 mm av Tangente, hun kjøpte 33mm. Hun har vel ganske normale damelanker. Veldig fornøyd
 
  • Liker
Reaksjoner: BosseSvenson
Vi var i Glashutte i våres og kjøpte klokker. Samboeren min prøvde både 33 og 35 mm av Tangente, hun kjøpte 33mm. Hun har vel ganske normale damelanker. Veldig fornøyd

Takker for svar! Jeg syntes 33 høres veldig lite ut, men på bilder jeg har klart å oppdrive så oppleves den større.
 
Vi var i Glashutte i våres og kjøpte klokker. Samboeren min prøvde både 33 og 35 mm av Tangente, hun kjøpte 33mm. Hun har vel ganske normale damelanker. Veldig fornøyd

Hvordan var det å besøke Nomos? (Og A.Langhe hvis dere dro dit og samtidig.)
Fikk mail fra de at de tok imot besøk fra April -> Mai.
 
Hos Nomos hadde de første ledige plass for omvisning våren 2016 og fra A.Lange fikk jeg aldri svar. Så det ble å gå på det fantastiske klokkemuseet før vi stakk innom Nomos butikken og kjøpte klokker
 
  • Liker
Reaksjoner: BosseSvenson