Noen med erfaring med 996 911 ?

Ah og der kom den faktiske forklaringen: bilen er i dag omregistrert til en annen fyr.

Så folkens, min generelle anbefalling er å styre til he... unna Morten Uggerud som jo ikke bare bryter skriftlige avtaler som han vil, men også kan lyve til deg i fem minutter på telefonen uten større problemer. Vedlagt er usensurert utgave av avtalen for fremtidig referanse og forhåptenligvis treff på google:

Hei Christian,
Viser til hyggelig telefonsamtale den 21 juni 2011 og bekrefter herved vår avtale der undertegnede selger sin Porsche 911 C2 98 modell (kjennemerke CF16352) til Christian N*. Bilen selges/kjøpes som besiktiget og prøvekjørt 19 Juni 2011 og er fri for heftelser, inkludert vinterdekk på alu felg. Bilen er EU godkjent Mai 2011. I tillegg skal selger sørge tilstandvurdering hos enten Autotuning eller Porsche Zentrum i Oslo. Grunnlag før kjøp forutsetter at tilstandsrapport ikke avdekker grove feil.

Bilens/avtalens detaljer
- Merke: Porsche 911 C2 (996)
- Kjennemerke: CF 16352
- Modell: 1998
- Pris: NOK 385.000/- eksklusiv omregistrering, inklusiv årsavgift og sommer/ vinterdekk på felg

Det er videre avtalt at kjøper overtar bilen på etter 8 Juli 2011. Presis dato for overtagelse blir kjøper og selger nærmere enige om.
Oppgjør utføres samtidig som overtakelse og signering av kontrakt og salgsmelding til Statens vegvesen om eierskifte. Bilen vil fra i dag frem til overtakelse lagres i innendørs garasje.
Vær vennlig å svar på denne mail som bekrefte vår avtale.
Selger bekrefter at bilen blir trukket fra markedet når bekreftende mail er mottatt.
Mvh
Morten

Best regards
Morten Uggerud
Project Manager
Jacobsen elektro as, Ringeriksveien 16, N-3400 Lier, Norway
Phone: +47 32 22 93 00 | Fax: +47 32 22 93 01 | Mobile: +47 9013 0374
e-mail: mu@jel.no | Web site: http://www.jel.no

Juridisk binnende eller ikke; dette er en drittsekk.
 
Jeg sier det igjen, for en idiot.

Tror jeg hadde tatt kontakt med en advokat og funnet ut om kontrakten er juridisk binende, om den er det hadde jeg krevd å få kjøpe bilen. Naturligvis total uviten om at han har solgt den til en annen.
 
Jeg ville også gått videre med dette juridisk. En ting er å ombestemme seg og ikke selge bilen, å lyve og selge bilen til noen andre er noe helt annet. Du har ikke link til finn annonsen?
 
Synd å lese om dine erfaringer her ChristianN! Fyren virker etter mitt syn meget useriøs, og han fortjener rett og slett en smek!! Sjekk det ut juridisk og se om det er en mulighet for å gi han litt pes, som fullt fortjent etter en slik oppførsel!
 
Dette er annonsen det er snakk om:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28984400

Har i første omgang forespurt meg hos NAF's juridiske avdeling, det var dog før jeg fikk fant ut at bilen var solgt til noen andre.

For å være koselig sendte jeg en melding på facebook til ny eier av bilen og forklarte kjapt at bilen skulle ha vært på teknisk kontroll i dag, viste kopi av avtalen mellom meg og Morten og anbefalte ny eier å foreta en teknisk kontroll da jeg i hvert fall hadde vært skeptisk om mannen synes det var greit å bryte en skriftlig avtale samt lyve til meg på telefonen i 5 minutter for å unngå en teknisk kontroll.

Worst case var ny kjøper inneforstått med hele konseptet, det er uansett selger jeg har en avtale med her og ikke kjøper. Jeg ville i hvert fall si fra dersom han var totalt uvitende til hele greia.

Uansett hvordan man vrir og vender på det er det risikosport å kjøpe 13 år gammel porsche 911 av et menneske som viser seg å være ekstremt upålitelig. Om så denne hadde hatt ettermontert utstyr for å produsere gullegg ville jeg vært særs skeptisk til å ta over denne bilen, man har jo overhodet ingen garanti for at noe av det selger har sagt er i nærheten av å være korrekt.

Jeg har for så vidt bekjente med masteroppgave i kontraktsrett, kunne jo vært interessant å hørt med ham hva han tenker om saken....
 
For ett rasshøl (pardon my french) Tydeligvis er ikke alle like opptatt av at en avtale er en avtale. Men du får se possitivt på det da vettu. Du har ikke tapt penger, bare fått skjegget fullt av postkasser. Er forøvrig enig i at du bør få en advokat til å se litt på det, og gi han en smekk på pungen med rusten piggtråd, mens du tvinger han til å se på hele Hotel Cæsar såpeserien, mens Helmudt Lotti sin "Helmudt goes black metal" dundrer på anlegget
 
Har nå hørt tilbake fra NAFs juridiske avdeling og de mener avtalen vår var juridisk bindende. Så de anbefalte meg derfor å fremme en klage til forbrukerrådet, noe som nå er gjort, så får vi se hva som skjer.. Jeg vil gjette på at ca ingenting skjer.
 
Herregud for en tulling, da vet vi ihvertfall en person vi skal styre unna på Finn...jeg synes forsåvidt det var en veldig (nesten for god til å være sant) pris på den bilen da..??

Stå på, han fortjener som dere sier smekk et visst sted:mad:
 
Har nå hørt tilbake fra NAFs juridiske avdeling og de mener avtalen vår var juridisk bindende. Så de anbefalte meg derfor å fremme en klage til forbrukerrådet, noe som nå er gjort, så får vi se hva som skjer.. Jeg vil gjette på at ca ingenting skjer.

Jeg tror kanskje jeg hadde droppet forbrukerrådet og gått rett til advokat. Om det er mulig naturligvis. Det offentlige har som du vet rykte på seg på å bruke litt tid på slike saker. Spesielt nå på sommerhalvåret.

Edit: Hadde også droppet å ta kontakt med den nye eier, han er tross alt ikke skyld i saken, selvom jeg håper saken får et kjipt utfall for hans del.
 
Prisen er faktisk ikke så vanvittig lav, sånn egentlig. Veldig mange kjøpere ser "byttet motor" og løper skrikende avgårde andre veien med tanker om at dette åpenbart er mandagsbil og noe å holde seg unna. Første generasjon trekker også ned litt (er ikke noe hanskerom f.eks...), kjedelig farge enda lenger ned. Legg på høy kmstand for å være en 911 og prisen virker plutselig ganske riktig ;).

Du får faktisk 996'er ned mot 350' om dagen på finn om du leter litt og det er før prutingen starter.. 996 med motorproblemene de har hatt pluss det at det er laget himla mange av dem gjør at de er rimelige.

Liggetiden på disse bilene er LANG.
 
Jeg tror kanskje jeg hadde droppet forbrukerrådet og gått rett til advokat. Om det er mulig naturligvis. Det offentlige har som du vet rykte på seg på å bruke litt tid på slike saker. Spesielt nå på sommerhalvåret.

Edit: Hadde også droppet å ta kontakt med den nye eier, han er tross alt ikke skyld i saken, selvom jeg håper saken får et kjipt utfall for hans del.

Ser absolutt poenget ref. offentlige konsepter og sommerferieavviklinger. Får se hva jeg gjør, kjenner at det ikke er verdt å bruke all energien i verden på dette samtidig som jeg virkelig kjenner på at folk ikke skal få lov til å holde på slik.

Har allerede sendt ny eier en melding på facebook av to grunner:

1) Dersom han ikke viste noe om noe av dette (som er ekstremt usannsynlig forøvrig) burde han på alle måter ta bilen til en tilstandskontroll ASAP for selgeren her er jo åpenbart ikke pålitelig.

2) Dersom han viste om dette fortjener han å tenke "hm... pussig".

Uansett tilfelle har han nå fått vite at selger ikke er pålitelig og det kan jo aldri skade ;).
 
Forbrukerorganisasjonene har kjempemasse sommerferie og jeg har mistet litt "damp" ovenfor å bruke alt for mye energi på han første tosken.

In other sort of related news står nå denne parkert på pplassen min, hentet bilen i går i Kristiansand og er komisk fornøyd. 2002 mod C4S med alle korrekte options (I hvert fall for meg).

5971161425_853b763004_b.jpg


5971717384_2483a2d4ea_b.jpg


5971717006_a4f736ddb9_b.jpg
 
Gratulerer Christian!
Det er bare å ta av seg hatten, vil vel si at du kom bedre ut av det med denne, selv om veien har hvert trå:D
 
Aldri så galt at det ikke er godt for noe.
Denne var jo lysår grommere enn den første. Gratulerer!