Noen med erfaring med 996 911 ?

Mulig jeg husker feil, men mener å huske det var noe som måtte bygges om på usa bilene for å få dem kosher i norge, ringer dette bjeller hos noen andre her ?

Sistnevnt kan virkelig være en krysskobling av informasjon i hodet mitt.

Tror ikke det er så alt for stor jobb. Jeg TROR det kun er lyktglass, blinklys pærer og at de i USA ikke har blinklys på siden av bilen. Så dette må ettermonteres.

US Porsche må registreres "på unntak", den MÅ være helt i original stand for å få dem registrert i Norge. Det vil si at felger/understell må være Porsche O.E. Står bilen på uorginale felger må det kjøpes originale felger til flere titusen (?).

Er du seriøst interessert ville jeg lånt bilen og kjørt til Statens Vegvesen og høre hva som må til for å få den registrert.

En annen ting er reg. avgift oppgitt, den kan ikke stemme. Tror det må betales avgift for kjøpesum i 2007, altså 270.000. Tipper avgift på denne blir over 200.000.

Her hadde jeg gjort litt mer research før kjøp.

Som det sto i en annonse for en importert versting racing mc:

..kan du "kjøre" denne sykkelen, trenger du ikke skilt...;)

US Porsche må registreres "på unntak", den MÅ være helt i original stand for å få dem registrert i Norge. Det vil si at felger/understell må være Porsche O.E. Står bilen på uorginale felger må det kjøpes originale felger til flere titusen (?).

Er du seriøst interessert ville jeg lånt bilen og kjørt til Statens Vegvesen og høre hva som må til for å få den registrert.

En annen ting er reg. avgift oppgitt, den kan ikke stemme. Tror det må betales avgift for kjøpesum i 2007, altså 270.000. Tipper avgift på denne blir over 200.000.

Her hadde jeg gjort litt mer research før kjøp.

Ahhh om unntaksshiten er korrekt har du jo en helvetes jobb foran deg med å få skilter, samt gjøre noe som helst på bilen, foran deg...

Unntaksregistrerte biler er jo i beste fall slitsomme å forholde seg til.

Regavgiften er som nevnt ekstremt optimistisk....