Kunsttråden

C87917CE-48FA-4863-AA41-AAE5CE3CDCC7.png_zpsjmkv54uz.jpeg


Var inne og kikket litt på nyheter på Fineart. Jeg vet ikke om det sier mest om undertegnede eller kunsten til Bjarne Melgaard, men dette røde krysset til 18.000 synes jeg så interessant ut. Viste seg å være Finearts tegn for at bildet ikke er tilgjengelig for øyeblikket...
 
Jeg var på Fineart sist lørdag, for å få med meg utstillingen av de overprisede fotoene fra han britiske kjendisfotografen. Et annet sted i lokalet hang det et "verk" av Melgaard - en tusjskisse som viste layout av en utstilling han sikkert har avholdt. Bare en kladd med notater om hva som skulle stå hvor. Hvis jeg husker riktig så kostet den 42.000,- spenn.. Verden vil bedras..

Ellers så er jo jeg mellom to jobber om dagen, og tester ut "pensjonistlivet" med kaffedrikking, utstrakt avislesing og lange gåturer :) Jeg har flyttet ut av det gamle kontoret, og flyttet inn i det nye - så det er klart til oppstart 1.3. Nå er bildene på plass:

Fra venstre: Vasarely, Ronny Bank! (Jokeren - studie på papir) og Søren Edsberg (Ikke hørt om han før, du heller?)


Serie med trykk av Roy Lichtenstein "As i opened fire" og en Vasarely til


Utlånt til et av miljøene i fellesarealene - Ronny Bank!: "Jokeren" olje på lerret.
 
Da er 2. etasjen i kåken gjenerobret etter håndverkerne, og jeg kunne henge opp kunsten igjen..

Vi starter i furtebua (hjemmekontoret mitt).. Amerikaneren Robert Indiana til venstre og spanjolen Antonio De Felipe til høyre..


Valerio Adami.. Har hele denne grafikkmappen, men kun de jeg har plass til hår fått glass og ramme.

(Og en liten rød Joker av Ronny Bank! Nede til høyre i bildet)

Tusj av Push..:)


Fikk bare henge opp s/h kunst på soverommet.. Vasarely på rispapir til venstre, og Gunnar S. til høyre.


En Antonio De Felipe til.. Audrey.


Gunnar S.


"At the movies" av Ronny Bank! Olje på lerret. Inspirert av "blåfilmkinoene" i USA på 70-tallet.. Jeg kaller det "Langbein på kino". Litt på kanten, men jeg synes det er kult - og med sine 1,4x1m så ruver det bra på veggen. :)
 
Du har en spennende og variert samling @HenrikTA
Liker spesielt godt Victor Vasarely. Så kunne du tatt en close up bilde?
Pretty Please!
 
Takk for det :) Har iallefall mye glede av å omgi meg med kunsten til daglig..

Ang. Vasarely så har du et litt bedre bilde her. Litt sjeldent type bilde til å være Vasarely, og det blir ekstra spesielt med rispapiret..
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Tror ikke jeg har sett Vasarely på rispapir tidligere. Så dette er nytt for meg. Synes også din har en ganske så uvanlig komposisjonen til å være Varsarely. Men likeså et spennende verkt jeg kan forelske meg i.
Har lenge hatt et stort hjerte til Victor Vasarely. For vi har begge en ungarsk mamma ;)
 
Redigert:
Knut Roses "Black Stocking" ble, i påvente av ny veggplass, oppbevart på gulvet (!) i et av møterommene på jobben forleden.
2419AC1D-8877-48A0-8058-1978706663D4_zps4rftqvvw.jpg
 
Tenker man rammer deg inn såkalt flytende/svevende. Alltså litt større ramme en selve pappen og uten passepertout. Ser sikkert kult ut og hadde jeg hatt pengene så skulle jeg kjøpt. Nå venter jeg heller på vanlig print som er meldt på nyåret. @JoLu

Ble det noen papirtorsk på deg?
 
Var så heldig å stikke av en med en torsk jeg også:) Morro! Hvit versjon da, ikke den blå!
Ellers så har jeg akkurat fått i hus Victor Ash sin Astronaut! Den skal opp etterhvert!
 
  • Liker
Reaksjoner: Olando og Mitah