Kunsttråden


Jeg tror konklusjonen i artikkelen er helt korrekt. Mange av Pushwagners trykk er i tillegg laget i et uvanlig stort antall/versjoner, jeg har derfor større tro på hans malerier i forhold til eventuell verdistigning. Jeg tror verditapet på mange av trykkene hans er på Breitling/Tag Heuer-nivå i forhold til galleripriser :eek:

Selv har jeg kjøpt Push av den enkle grunn at jeg liker uttrykket hans, ikke for å investere :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus
023F1018-F9A3-4D5C-BD48-7D635FCB6BBF.jpeg
 
Hva skjer med Finn-prisene på Push for tiden? «Sun» ligger ute til 50 000, et trykk som kan kjøpes på Galleri Pushwagner i dag til 8000,-. Her snakker vi vel en ekstrem invistor. Sinnsykt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Jeg har noen fotografier tatt av Morten Krogvold, signert og datert - motiver av statuer i Vigelandsparken. Har ikke veggplass lengre, noen som vet hva noe slik kan selges for, finner ikke noe tilsvarende på Finn e.l..
 
Redigert:
Jeg har noen fotografier tatt av Morgen Krogvold, signert og datert - motiver av statuer i Vigelandsparken. Har ikke veggplass lengre, noen som vet hva noe slik kan selges for, finner ikke noe tilsvarende på Finn e.l..
(Vanskelig med reflekser der de henger)
Vis vedlegg 91776 Vis vedlegg 91777

Morten Krogvold mener du?
Vanskelig å sette pris på slik fotokunst. Men jeg hadde uansett tatt gode bilder og beskrivelse av verkene, for så å sendt de til Blomqvist for en enkelt takst: kunst@blomqvist.no
Da får du en pekepinne på hva de kan være verdt @Gin
 
Mye stilig her. Under er det som befinner seg rundt om på veggene her om dagen. Har også et par prints fra Martin Whatson og ett fra Henrik Uldalen som foreløpig befinner seg i mapper, men som sikkert skal opp før eller siden.

Anders Røkkum
AROKKOM.jpg


Dolk
DOLK.jpg


Jeremy Geddes
JGEDDES.jpg


Sandra Chevrier/Martin Whatson
MWSC.jpg


Nafir
NAFIR.jpg


Sandra Chevrier
SCHEVRIER.jpg


Victor Ash
VASH.jpg


John Doe
JDOE.jpg


Sinnsykshit (til innramming for øyeblikket)
SSHIT.jpg
 
Fikk relativt god uttelling i årets trekning i kunstforeninga på jobben til kona. Endte faktisk opp med tre gevinster. Et av bildene har fått sin plass på veggen, mens vi sliter litt med å finne plass til de to av dem, da de ikke er helt den stilen vi har her i heimen.

Legger ut bilder av dem her hvis noen tilfeldigvis skulle ønske å overta dem eller bytte mot noe annet interessant.

1. Pia Myrvold, trykk av noe slag, 16/25
IMG_20181221_184906.jpg


2. Kjetil Finne, usikker på hvilken teknikk. Det ligner på tegning, kanskje kombinert med noe annet. Muligens trykk. Men det står ikke noe på. Har egentlig ikke peiling.
IMG_20181221_184946.jpg


IMG_20181221_192355.jpg
 
Redigert:
The latest from Banksy on a garage wall in Port Talbot Wales. The painting appeared overnight and shows a child playing in the falling ash and smoke from a fire in a skip.

He's called it 'Season's Greetings'

1545491395582-694799912.png
 
Redigert:
Mr Lewis, left, sold the piece for a six figure sum to Mr Brandler,63, right who owns Brandler Galleries in Essex, and owns several Banksys, who has said he'll keep the artwork in the town for a minimum of two years and might bring 'five or six more' to create an exhibition.

15478227519951854280595.png
 
Thieves steal Banksy artwork graffitied onto the Bataclan theatre’s emergency door in a tribute to the 89 people killed by Islamic extremists in the 2015 Paris terror attack.
  • Artwork was sketched onto the emergency door at the Bataclan in Paris, France
  • The venue was targeted in November 2015 and at least 90 people were killed
  • Artwork potentially sold for millions, and investigation to find thieves underway
  • 1548532522830523196204.png
 
Var på besøk hos en bekjent i utlandet forleden som er kunstsamler av et heftig kaliber.
cola_zps4jw8oozj.jpg


På kjøkkenet sitter denne karen:
3A10FC72-3433-40B5-A187-CCEACF0F1D4D_zpsvtknzsln.png

Man with Camera by Duane Hanson

I tillegg finnes utallige andre verker, fra Warhol til Roy Lichtenstein og Lucio Fontana til Picasso.
 
Var på besøk hos en bekjent i utlandet forleden som er kunstsamler av et heftig kaliber.
cola_zps4jw8oozj.jpg


På kjøkkenet sitter denne karen:
3A10FC72-3433-40B5-A187-CCEACF0F1D4D_zpsvtknzsln.png

Man with Camera by Duane Hanson

I tillegg finnes utallige andre verker, fra Warhol til Roy Lichtenstein og Lucio Fontana til Picasso.

Du hellige!