Kunsttråden

Fått denne på veggen, digger motivet!

Handgun er utrolig kul! Er dette den håndsprayete-versjonen?

Jeg har kjøpt en Salvador Dali siden sist. Gikk for en flytende innramming, syns det ser ganske tøft ut med det grove rispapiret:

38C825B0-A3E6-4BF5-83DF-E18C09FC9AF3_zpstiavff7l.jpg
 
den var kul :) hvilken ramme/rammemaker har du benyttet deg av?

Handgun er utrolig kul! Er dette den håndsprayete-versjonen?

Jeg har kjøpt en Salvador Dali siden sist. Gikk for en flytende innramming, syns det ser ganske tøft ut med det grove rispapiret:

38C825B0-A3E6-4BF5-83DF-E18C09FC9AF3_zpstiavff7l.jpg
 
den var kul :) hvilken ramme/rammemaker har du benyttet deg av?

Denne har jeg fått rammet inn hos Fineart på Tjuvholmen. Vanligvis bruker jeg E. Gabrielsen/Mesterrammer i Øvre Slottsgate. Syns de er så trivelige der, og det skader ikke med 15% Obos-rabatt.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
Handgun er utrolig kul! Er dette den håndsprayete-versjonen?

Jeg har kjøpt en Salvador Dali siden sist. Gikk for en flytende innramming, syns det ser ganske tøft ut med det grove rispapiret:

38C825B0-A3E6-4BF5-83DF-E18C09FC9AF3_zpstiavff7l.jpg

Gratulerer med nytt, fin Dali det der :)

Når det gjelder Handgunen stemmer det, original på papir. AP versjon, ble laget 4-5 1/1 med ulik farge på slipset. Er på jakt etter en til for å henge sammen med denne, tror det blir kult:)
 
Det er nok ikke noe gjennomført, ei heller originalt, ved bildene mine. Den gjennomgående tematikken her er "disse synes jeg er fine".

En ... på kjøkkenet.


Malstrøm har hedersplassen i stua.


Dette er nok min favoritt.

(Og den observante TSer vil også legge merke til at årets Rolex-katalog tilfeldigvis ligger slått opp på siden med 116500LN.)
 
Print-kunst er dessverre ikke for meg. Maler heller noe selv hvis jeg må ha noe på veggen og bruker pengene på klokker.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Print-kunst der man kan printe ut uendelig mange utgaver er ikke unik kunst. Kunst er et oljemalt bilde.

Dette kostet meg bare litt oljemaling og litt tid for ti år siden. Pengene ble brukt på APRO15300 og hus istede...

86CB22B2-DA35-47EE-924B-2C9FD0960083_zpso6gez5tx.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: SNG og HerrUr
jeg vet ikke hvor du har idéen fra om at et 'oljemalt bilde' er en slags definisjon på kunst; ditt egenmalte og deprimerende bilde med skitne farger vitner iallefall om at du burde ha fortsatt og utviklet din kunstkarriere. noen ganger er det bedre med ingenting på veggen :D

Print-kunst der man kan printe ut uendelig mange utgaver er ikke unik kunst. Kunst er et oljemalt bilde.

Dette kostet meg bare litt oljemaling og litt tid for ti år siden. Pengene ble brukt på APRO15300 og hus istede...

86CB22B2-DA35-47EE-924B-2C9FD0960083_zpso6gez5tx.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
jeg vet ikke hvor du har idéen fra om at et 'oljemalt bilde' er en slags definisjon på kunst; ditt egenmalte og deprimerende bilde med skitne farger vitner iallefall om at du burde ha fortsatt og utviklet din kunstkarriere. noen ganger er det bedre med ingenting på veggen :D

Ingen planer til kunstkarriere.
Kunst er som baken. Dine ord like så. Uten store forbokstaver i setninger er mer deprimerende. :)
 
Det er vel mer korrekt å si at ikke alle oljemalerier er kunst kun i kraft av å være oljemalerier. Det er ikke bare enkelt å definere kunst, men det er ikke "som baken". Noen forsøk på drøftelser kan finnes her eller her, men det er vel ganske innenfor å si at man ikke selv kan definere om noe man lager er kunst eller ikke.

At man ikke liker enkelte uttrykksformer betyr ikke at man kan definere det ut av begrepet kunst. Subjektiv smak er ikke objektiv sannhet.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby og Swearengen
Mye av både bullshit og snobberi på kunstfeltet. Har heller ikke sansen for plakatkunst, de kan være spennende å se på en gang eller to som en kommentar til samfunnet vi lever i, men ville aldri hatt det på veggen hjemme. Hadde gått fort lei. Selv liker jeg også best maleriet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus
Dæven! Det der var kult! Hvordan kom du over det, og hvor mye kosta herligheten?
Takker, veldig fornøyd!
Fant den på eBay. Han forlangte $1750 men jeg fikk pruter det godt ned.
Det hang oppe under det offisielle programmet under NY Fashion Week, noe jeg også synes er litt kult:)
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Takker, veldig fornøyd!
Fant den på eBay. Han forlangte $1750 men jeg fikk pruter det godt ned.
Det hang oppe under det offisielle programmet under NY Fashion Week, noe jeg også synes er litt kult:)
Veldig kult! Prisen virker nå rimelig akseptabel. Tross alt et håndverk!
 
  • Liker
Reaksjoner: Kaysky