Kunsttråden

Har lenge vært fascinert av street art. Alltid mye spennende å se ute i Bergens gater:)

Har vært litt ambivalent til å henge opp slik kunst inne, men da jeg nå trenger litt utskiftning av bildene på veggen har jeg et par trykk på vei inn. En Dolk og et trykk fra Martin Whatson. Kan legge ut bilde av trykkene senere om det skulle være noen interesse.

Vurderer også å skaffe meg en Pøbel senere, dersom det "funker" med de to jeg har på vei inn.

Hadde vært kult å se hvordan street art trykk ser ut på stueveggen deres :)
 
Har vel ikke den store interessen, men setter pris på å ha noe å veggene. Har mest som bekjente illustratører har gjort samt noe originaltegninger og silketrykk av cover-art jeg fikk tak i fra Hydrahead/realtomatoketchup.

Akkurat nå henger originalen av denne:
tumblr_ncrvo0RBak1tmhr9ko1_1280.jpg


og denne:
tumblr_ncd9o4q6Mq1tmhr9ko2_r1_1280.jpg

(utsnitt)

Begge er svart penn på papir.

Ellers kommer vel disse trykkene opp etter hvert når jeg får somla meg til det:

tumblr_n5gw1o2jXY1qh0z32o1_500.jpg


tumblr_msg561L8Nf1qh0z32o1_500.jpg
 
Spennende og litt urovekkende bilder @KimNK! Likte spesielt bilde 2. Takk som deler.
 
Redigert av en moderator:
Jeg har i lengre tid vært interessert i kunst i form av trykk og malerier, startet så vidt å samle samtidskunst allerede i studietiden. Interessen går til tider hardt utover «klokkekontoen», det er ikke alltid like lett å prioritere når det er så mye spennende som fanger interessen enten det er bil, båt, klokker, jakt og/eller kunst…..

Er mest interessert i «op art» (Victor Vasarely), «pop art» (Pushwagner) og «street art» (Dolk), samt noe mer mainstream samtidskunst som Melgaard, Bleken og Nupen.

Deler noen dårlige mobilbilder tatt av Dolk-trykkene mine;

«Mushroom Girl»



«Toy»



«Vandal»

Pent! Vandal skal opp på veggen min en dag:)
 
Ble sittende oppe å se på en kul dokumentar på NRK 2 eller 3 her en natt om street art.

Exit through the gift shop, fant den her på youtube https://www.youtube.com/watch?v=K9rnyCyLFtE

Er glad i farger og grafiske trykk. Liker også gammel graffiti, prøvd noen ganger å se om jeg fant noen foto tatt av de gamle togene i NYC solgt som kunsttrykk. ikke hatt hele med meg enda. Helst da laget av noen av de fra filmen Style Wars som jeg har i DVD samlingen. Fant den også på youtube https://www.youtube.com/watch?v=0EW22LzSaJA ser ikke som det er hd kvalitet på den...

Begge filmene anbefales hvis man har litt ekstra tid
 
Har fra tidlig av vært interessert i norsk samtidskunst. Sikkert pga min far som er en ivrig samler.
Selv liker jeg veldig godt norske malere som: Jakob Weidemann, Frans Widerberg, Håkon Bleken, Tone Dietrichson, Ludvig Eikaas, Runi Langum, Terje Nicolaisen for å nevne noen.
Ellers så har jeg stor sans for abstrakte briten Jason Martin, og den brutale Finske Jani Hänninen.

Et lite knipe fra min samling (beklager den dårlige kvaliteten. Bildene er skutt nå i kveld). Det store Wideberg er på utlån hos min far, da jeg ikke har en stor nok vegg for bildet. Bildet er tatt i min gamle leilighet.

11_32.jpg

Håkon Bleken

01_352.jpg

Håkon Bleken

02_88.jpg

Frans Widerberg

03_47.jpg

Knut Bry

04_36.jpg


05_26.jpg

Ludvig Eikaas

06_19.jpg

Tone Dietrichson

07_16.jpg

Tone Dietrichson

08_16.jpg

Tone Dietrichson

09_18.jpg

Tone Dietrichson

10_20.jpg

Tone Dietrichson

13_22.jpg

Runi Langum
 
Redigert:
Friskt valg av lerret. Hvordan rammer man inn skitten papp?

Tenker man rammer deg inn såkalt flytende/svevende. Alltså litt større ramme en selve pappen og uten passepertout. Ser sikkert kult ut og hadde jeg hatt pengene så skulle jeg kjøpt. Nå venter jeg heller på vanlig print som er meldt på nyåret. @JoLu
 
Redigert av en moderator:
@Consigliere

"Inspirert av @Edzilla legger jeg ut litt flere bilder av det jeg har samlet de siste 2-3 årene og som har fått plass på veggen. Beklager elendige mobilbilder."



Flott samling!
Har virkelig fått sansen for Push den siste tiden.
Kunne godt tenke meg Cosmos, Baby trip og et selvportrett. (Jeg og alle andre, selvsagt)
 
Redigert av en moderator:
Kom på at jeg har en orginal digital Pushwagner fra 2003
Laget på et wacombord på gamle Mac & carry på Ullevål.
pushworld_1.jpg