Klokkeplaner 2022 - >

Etter at jeg fikk en Speedmaster Mk II har jeg blitt en sånn kjip «one-watch-guy». Målet for 2022 er å finne en klokke jeg har skikkelig lyst på. Det behøver ikke være noe dyrt, men jeg vil ha noe som kan utfordre det jeg har.

Det jeg har sett på er Certina DS Action (two-tone med grønn bezel), Longines HydroConquest (two-tone med stål og rosé, Omega Railmaster og ymse annet.

• Liker
Reaksjoner: Alinoe og darkcho
2022? Definitivt flere GS. :)

[/QUOTE]

I'll second that, som det heter. En ny GS står øverst på listen. Hi-beat eller spring drive, gjerne en GMT.

Siden 2021 snart er omme, blir det nok i 2022.

Det er noe eget med en GS på hånden nemlig. En følelse hvert fall ikke jeg får fra andre klokker i samme prisklasse.

Bilde kun for illustrasjon... meeen hvem vet, det er et par kandidater her.

Grand-Seiko-Seasons-hero-scaled.jpg

Denne posten kommer alltid når det ikke passer… Men samtidig så er det litt gøy å tenke litt på om man har noe man har lyst å enten fjerne eller legge til i klokkeporteføljen… I fjor sa jeg at jeg helt ga opp å planlegge å anskaffe en dressklokke, siden det aldri slo til likevel… Men da viste det seg jo at det faktisk var dette som skjedde i høst da jeg slo til på denne;
BFBD692C-38F8-43D5-820E-78433C89F7BB.jpeg

Så dress er nå altså i boks.

Av konkrete planer så venter jeg fremdeles på en Snoopy 3. Og så har jeg faktisk lyst på en standard Speedmaster hesalite (2021-utgaven) som kan supplere min Speedmaster med Mitsukoshi-skive, og etterhvert bli en del av min Speedy-trio når Snoopy’en kommer…
Ellers så sjesker jeg på noe på gummi, men vet ikke helt hva….
Så får vi se hva tiden vil bringe…
B4576247-E44B-4732-A01C-A4DFB2AEA986.png

2F25642B-92FF-4014-9FBF-23003522FE1E.jpeg

Min mor ønsket seg noe enkelt til jul, så kjøpte en Seiko Presage til henne. Festlig sak med flott spill i urskiva. Slo på stortromma og kjøpte en brun skinnrem til mine Breitlinger. Da blir det «nye» klokker. Samtidig, så ble jeg stående og beundre noe jeg aldri har fått tenning på før nå, nemlig Grand Seiko. Det gav meg litt mer blod på tann enn jeg liker…. For noen ur! Dette kan endre hele planen om å sitte rolig i båten…

For 2022 har jeg ingen konkrete planer, og ikke noen definerte ønsker heller. Igjen, får jeg si.
I 2021 var jeg så heldig å få låne en Sinn EZM-13 som stod på ønskeliste for året. Det er en deilig toolwatch, og kommer det en min vei billig skal man ikke se bort fra at.....

Men jeg operer en slags watchlist der jeg kikker på om noe dukker opp med passe mellomrom og holder åpent for å kunne være rask om det rette dukker opp. Denne lista har vel fire-fem oppføringer for neste år:

Seiko 7002
Seiko 6309-7290 "Slim Turtle"
IWC 3706 Fliegerkronograph
IWC Mark XII
IWC GST-serie et eller annet

De to første er vriene å finne i ok original stand. Særlig ser alle 7002 ut til å være modda i hjel eller har ettermarkeds-alt-mulig. Av de tre siste er de to siste oppføringene ganske dyre. Og jeg har ikke egentlig lyst til å kjøpe noe til flere titusener kommende år.

LarsB