Klokkeplaner 2022 - >

Bestilt og kommer i mine hender i mars-april
91B64289-A630-4EA6-A80F-AB61DC584EBC.jpeg
 
For 2022 har jeg ingen konkrete planer, og ikke noen definerte ønsker heller. Igjen, får jeg si.
I 2021 var jeg så heldig å få låne en Sinn EZM-13 som stod på ønskeliste for året. Det er en deilig toolwatch, og kommer det en min vei billig skal man ikke se bort fra at.....

Men jeg operer en slags watchlist der jeg kikker på om noe dukker opp med passe mellomrom og holder åpent for å kunne være rask om det rette dukker opp. Denne lista har vel fire-fem oppføringer for neste år:

Seiko 7002
Seiko 6309-7290 "Slim Turtle"
IWC 3706 Fliegerkronograph
IWC Mark XII
IWC GST-serie et eller annet

De to første er vriene å finne i ok original stand. Særlig ser alle 7002 ut til å være modda i hjel eller har ettermarkeds-alt-mulig. Av de tre siste er de to siste oppføringene ganske dyre. Og jeg har ikke egentlig lyst til å kjøpe noe til flere titusener kommende år.

LarsB
 
Min klokkeplan har jammen meg endret seg mange ganger de siste årene. Nå er et par keepere i boks, et par som lever litt usikkert, og noen står fortsatt på ønskelista. Jeg tenker at neste klokke blir en Speedy, men om det blir i 2022 er ikke sikkert.
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71
Det har blitt mange kjøp i høst så blir nesten tørrlagt neste år. Jeg sier nesten for jeg blir 30 i Oktober og har en BB58 i bestilling tiltenkt annledning.
Vis vedlegg 271015
Avbestilt.
Etter å ha tenkt litt blir det noe annet til 30års-dagen. Syntes det er mye mer stas å bruke litt tid på å prøve klokker for så å faktisk kjøpe den der å da.

(Jeg har også innsett at jeg ikke blir enig med dykkerur, så vil ikke tro BB58 er noe annerledes.)

Til info: fikk beskjed om at BB58 kunne leveres i januar hvis jeg ville det (lar den gå videre), så fra 12-18mnd estimert til 3mnd faktisk leveringstid.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet og netrom71
Den siste del av 2021-planen min leveres helt i starten av 2022. Utover det har jeg kun en grønn Seiko Willard som realistisk plan, samt én klokke jeg tror skal ut.

2020 og 2021 har vært, for meg, travle klokkeår, så jeg tror det kommer til å bli roligere fremover. Men hvis pandemien fortsetter tror jeg ikke akkurat impulskontrollen min blir bedre, så vi får se.
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71
2021 har bestått i en del endringer i samlingen for egen del. Så ila 2022 kommer jeg kanskje til å selge et par klokker. Har obskur Indy i bestilling med levering på vårparten. En firkanta dressy klokke er på ønskelisten, samt noe spennende fra Raketa. Noe ut over det er lite sannsynlig, men ikke umulig (ut fra erfaringen min)..