Klokkeplaner 2022 - >

Det blir Grand Seiko SBGM221, Nomos Orion 35 eller blå Nomos World Time på meg i år.

SBGM221 blir jeg garantert fornøyd med, men World Time har en nesten uimotståelig sjarm. Dessverre gjør lange horn og smale håndledd til at jeg kanskje må stå over akkurat den.
 
Denne luringen er bestilt. Ble frelst på Oslo watch fair.
Så får jeg bare prøve å fortrenge at prisen på den økte med 10 000,- 3 dager etter depositum var betalt….
68F404FC-87EA-4329-825B-176AF2526420.png
 
Har fått mulighet til å bestille en Urwerk med levering til sommeren, men må svare innen utgangen av dagen.
What to do!
Har lest og sett på YouTube hele helgen.
Vanligvis ikke helt meg, men jeg hadde et mål om å prøve noe helt nytt i år.
Tikk-takk tikk-takk.Klokka går og nå må jeg snart bestemme meg.
 
Har fått mulighet til å bestille en Urwerk med levering til sommeren, men må svare innen utgangen av dagen.
What to do!
Har lest og sett på YouTube hele helgen.
Vanligvis ikke helt meg, men jeg hadde et mål om å prøve noe helt nytt i år.
Tikk-takk tikk-takk.Klokka går og nå må jeg snart bestemme meg.
Fantastisk! Sendt deg en dm
 
Redigert:
Jeg har tenkt enda mer og tror jeg må finne tilbake til Tudor Ranger. I tillegg vil jeg ha en Squale Sub-39 GMT.

Men skal noe inn, så må noe ut. Og det er jo litt vanskelig…
 
Jeg feiget ut på Urwerk. Jeg tror ikke det er klokke jeg hadde endt opp med å bruke. Er for konservativ kanskje :)
Fikk svar om at jeg kan bestille senere om jeg ombestemmer meg.
 
Jeg feiget ut på Urwerk. Jeg tror ikke det er klokke jeg hadde endt opp med å bruke. Er for konservativ kanskje :)
Fikk svar om at jeg kan bestille senere om jeg ombestemmer meg.
Leit.. De er helt fantastiske på armen… Jeg kjøpte innstegsmodellen. Ble hinsides forelsket, og ble min daglige men bestemte meg for å selge den for å gå for toppmodellen…. Så bra var den:)
 
Vurderer sterkt å gå ned til kun to klokker, og selge resten. Er en snodig blanding av klokker jeg har nå, kjøpt etter innfallsmetoden, så det er kanskje noe mer fokus som skal til.

Beholde Kurono Tokyo Mori som dressklokke og SUF 180 med hvit skive som hverdagsklokke med rem eller lenke (bestilt). Da må Rolex DD, Halios Seaforth bronze og Sartory Billard SB04 ut. Og full innkjøpsstopp i 2022 utenom kanskje en bedre rem til Mori, siden den originale føles litt kunstig.
 
Vurderer sterkt å gå ned til kun to klokker, og selge resten. Er en snodig blanding av klokker jeg har nå, kjøpt etter innfallsmetoden, så det er kanskje noe mer fokus som skal til.

Beholde Kurono Tokyo Mori som dressklokke og SUF 180 med hvit skive som hverdagsklokke med rem eller lenke (bestilt). Da må Rolex DD, Halios Seaforth bronze og Sartory Billard SB04 ut. Og full innkjøpsstopp i 2022 utenom kanskje en bedre rem til Mori, siden den originale føles litt kunstig.

Stilig konsollidering av samlingen du gjør der! Kudos. "Finsk+japansk indie to-klokke"-samling er hot.
 
Redigert:
Stilig konsollidering av samlingen du gjør der! Kudos. "Finsk+japansk indie to-klokke"-samling er hot.
Takker! Ser vel, som flere andre her inne, at det er hos de små produsentene jeg finner mest klokkeglede. Hadde håpt at SB04 skulle gi samme glede, men jeg får ikke helt samme godfølelsen med den dessverre. "Alt" er titan på den, så det er mulig det er noe med den lave vekta ift. størrelsen som virker for uvant på mitt håndledd. Slikt er heldigvis individuelt, så jeg får håpe den passer til noen andre.
 
Skal bytte ut «padleklokken» I år.
Må tåle saltvann og bading sommer som vinter.
Noen innspill Anyone?
Vis vedlegg 288389
Er det lov å nevne smart-klokke? Er håndverker og måtte ha noe som tåler "alt".
Endte med Garmin Solar Instinct. Hatt den i tre uker, enda ikke satt den i laderen. Ikke én skramme i klokka. Lades også av solceller i skjermen. Også tenkt som badeklokke i sommer
16511714460902268812875201971073.jpg
 
Planen for '22 er Panerai. Håpløst forelska, og sett flere godbiter bli solgt her og på finn det siste året. Håper en eller annen gir slipp på sin Pam 510, så jeg kan supplere klokka ovenfor i sommer...
Så, kjære med asylanter, spre budskapet om du kjenner en med Panerai 510 som er i tenkeboksen ;)
 
Er det lov å nevne smart-klokke? Er håndverker og måtte ha noe som tåler "alt".
Endte med Garmin Solar Instinct. Hatt den i tre uker, enda ikke satt den i laderen. Ikke én skramme i klokka. Lades også av solceller i skjermen. Også tenkt som badeklokke i sommerVis vedlegg 288443
Ett helt opplagt valg som har gått under radaren min.
Den har jo padleprofil også. Takk for tipset Carrera!
 
  • Liker
Reaksjoner: Carrera