Klokkeplaner 2022 - >

Medlem
26. april 2011
Innlegg
5.056
Ser Klokkeplaner 2021 oppsummeres. Min plan om 124060 ble endret til Tudor MN. Forøvrig mye ikke planlagt aktivitet.

På tide å se videre. Og da skal jeg sitere vår gode venn @Rød :

«For første gang har jeg faktisk ingen konkrete eller realistiske planer. Da må i så fall noe ut og det ønsker jeg pt. ikke. Første post bør uansett ha et bilde og planen for 2022 er en stor Lottogevinst - STOR! Da blir det i så fall denne»
1637442335274.png

Dressklokke med fiffige komplikasjoner.
 
Fyller 40 så må såklart benytte en god anledning til et nytt kjøp. Planer om en dressklokke av sorts. Ikke helt landet valget enda men foreløpig leder JLC Classic Reverso Duoface small seconds og Grand Seiko Sbgk007 men kan bli noe helt annet også.
 
Har samme mål som @Oddemann over her.
Det er og finne roen og evne til og glede seg over det man faktisk har, samt finne igjen klokkegleden.
Da blir det disse to ytterpunktene (sky/Ploprof) som skal gjøre jobben for meg.
i utgangspunktet to vidt forskjellige klokker som jeg håper skal favne og begeistre min horologiske horisont i 2022.
Vet det blir en sann prøvelse og holde planlagt kurs, men har endrer på tankesettet og føler jeg har en god plan for kommende tid:)
Det eneste som per nå kan endre boxen, er en hvit Daytona jeg venter på. Men det kan bli både 2022 og 23 før den blir en del av familien.
AE4DE281-C2C7-405C-B3E3-B6333666FD5B.jpeg
 
Hva er forskjellen på denne og UR-100?

Dette er en totalt anderledes klokke, mer komplisert og i en helt annen horologisk liga enn ur100. Enkelt fortalt storebroren til ur100.

Kassen er laget av 81 tynne lag av karbon. Den har manuellt opptrekk og en nedteller til neste service/oljebytte.
Videre har den en 3 dimensjonell retrogradig minuttviser ( flyback) Minuttviseren går fra 0 til 60minutter og så spretter den tilbake til 0 på under 0,1 sekund.
Bilde: @nycwatchguy
1637516464255.jpeg



 
Redigert:
Dette er en totalt anderledes klokke, mer komplisert og i en helt annen horologisk liga enn ur100. Enkelt fortalt storebroren til ur100.

Kassen er laget av 81 tynne lag av karbon og den har manuellt opptrekk og en nedteller til neste service og oljebytte.
Videre har den en 3 dimensjonell retrogradig minuttviser ( flyback) Minuttviseren går fra 0 til 60minutter og så spretter den tilbake til 0 på under 0,1 sekund.
Bilde: @nycwatchguy
Vis vedlegg 270990


Aha, jeg forstod ikke at det var én minuttviser som beveget seg separat fra time'kubene'. Takk :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Dr.Skinnywrist