Klokkeplaner 2022 - >

Jeg må ta ett rolig år da jeg må pusse opp leilighet. Siden 00 har det blitt Zenith, Rolex, Brellum og Tudor. Jeg må bruke penger på andre ting nå. Men skal unne meg en Longines hydroconquest med grå skive og beezel, evnt en Flagship Heritage. Evnt serve den hydroconquesten jeg har, men den er sort og jeg liker den grå varianten bedre.
 
Redigert:
Er ganske happy akkurat nå, så primært tror jeg muligens det blir å selge et par-tre stk. En 1963 Vintage Timex skindiver (handwound), Seals model A PVD og Certina DS PH skal nok ut.
 
Etter en opprydning tidlig 2021 og at jeg kun har hatt GO SeaQ siden, begynner det å krible igjen.

Har bestilt en Big Pilot 43 som kommer om 6-8 uker. Valgte den sorte med brun rem.
Er spent på denne, har verken prøvet eller sett den, men tror 43mm blir bra. Den bør kunne fungere i de fleste sammenhenger, både jobb og fritid.
 
Målet for 2022 var denne og den ble jaggu min i går
907D7E0B-54F6-464B-A458-D27D7486797B.jpeg
 
Når jeg i 2018 hadde identifisert en Explorer som den klokken jeg ville ha etter å ha oppdaget min egen klokkeinteresse og deretter sparing til nevnte klokke som da ble kjøpt i 2019 så sa jeg til meg selv "one watch guy, det er meg det!".
men det kan se ut som 2022 og mitt steg inn i 40-års krisa har andre planer, fordi den nye Pelagos FXD roterer på høyt nivå i hjernebarken for tiden etter å ha prøvd den like før jul.
Er jo en fin 40-års gave til seg selv, si!
 
Når jeg i 2018 hadde identifisert en Explorer som den klokken jeg ville ha etter å ha oppdaget min egen klokkeinteresse og deretter sparing til nevnte klokke som da ble kjøpt i 2019 så sa jeg til meg selv "one watch guy, det er meg det!".
men det kan se ut som 2022 og mitt steg inn i 40-års krisa har andre planer, fordi den nye Pelagos FXD roterer på høyt nivå i hjernebarken for tiden etter å ha prøvd den like før jul.
Er jo en fin 40-års gave til seg selv, si!

Godt mål! FXD er på min liste også. Bjerke ber meg imidlertid spørre igjen i januar/februar 2023, så da blir det ikke den likevel.
 
  • Trist
Reaksjoner: andersen
Det blir nok en eller annen field-aktig klokke i løpet av året.
Tror jeg har mest lyst på Smiths PRS-29 i 39mm, men den virker å være litt vanskelig å få tak. Kanskje det blir en Hamilton i stedet.

Ellers blir det nok å selge litt unna det jeg ikke bruker.
 
Det blir nok en eller annen field-aktig klokke i løpet av året.
Tror jeg har mest lyst på Smiths PRS-29 i 39mm, men den virker å være litt vanskelig å få tak. Kanskje det blir en Hamilton i stedet.

Ellers blir det nok å selge litt unna det jeg ikke bruker.
Hvor i Norge kan mann kjøpe Hamilton klokker? Jeg fant bare litt på urverket.no men ikke mange..
 
Her blir det forhåpentligvis en IWC Big Pilot 43 ila året. Og kanskje en Speedy 3861. Samt at jeg vurderer en JLC Geophysic Universal Time...

Time (2022) will show :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Sindregb
Etter en opprydning tidlig 2021 og at jeg kun har hatt GO SeaQ siden, begynner det å krible igjen.

Har bestilt en Big Pilot 43 som kommer om 6-8 uker. Valgte den sorte med brun rem.
Er spent på denne, har verken prøvet eller sett den, men tror 43mm blir bra. Den bør kunne fungere i de fleste sammenhenger, både jobb og fritid.
Litt fysen på den selv. Var innom Bjerke her om dagen, men de hadde ingen inne for å prøve. Usikker på størrelsen - naturlig nok. Hva er målet på håndleddet ditt?