Klokkeplaner 2022 - >

Sikler litt på en Zodiac Super Seawolf som sommerklokken 2022
1637517684000.png
 
Slenger meg med @Oddemann og @Phenix når det gjelder å finne tilbake til klokkegleden. Har vært i en horologisk bølgedal de siste månedene, og håper 2022 kan få fram engasjementet igjen. Savner noe nytt selv om jeg synes det er vanskelig nok å rullere de 6 klokkene jeg har i boksen. Noen som kjenner seg igjen?

Leker med tanken om å gå til anskaffelse av JLC Master UTM med sølvfarget skive. Denne er sykt fin! :love: Broderen har forresten (endelig) blitt litt klokkeinteressert, og drømmer om Rolex (som resten av verden...) Vurderer sterkt å gi han YM 116622 til "familie-markedspris". Da vil i så fall denne ta over plassen i boksen:
Q1368430.png
 
Det forventes en Rolex inn i løpet av våren/sommeren så bortsett fra det har jeg ikke de store planene i år. ( bare tull naturligvis, ryker jo på ett eller annet!)
Har fortsatt Tudor P01 som en guilty pleasure enda. Eller en Breitling Navitimer kanskje. Panerai er jo alltid fristende...

Og sånn går no dagan...

Edit: også har jeg fått lyst på speedy igjen :D
 
Hm.

Jeg klarte å holde meg til planen for 2021 - som var å sende et par av urene jeg allerede hadde i boksen til service - og nå som 2022 ser ut til å bli vesentlig romsligere økonomisk enn 2021 var...

Jeg tror 2022 blir året der jeg anskaffer meg et førsteklasses kvartsur. Fortrinnsvis noe lavmælt og elegant noe.

En Citizen Chronomaster eller en GS er de fremste kandidatene.
 
Av erfaring så endrer klokkeplaner seg og både humør og manglende impulskontroll spiller inn. Akkurat nå kunne jeg tenke meg å kvitte meg med 2-3 klokker og legge dette i en pen allrounder. Gjerne en diver(-ish) klokke som også passer til mer formelle anledninger.

Kanskje en JLC Polaris Mariner Date?
JLC_POLARIS_MARINER-DATE_Q9068180_STILLIFE-1499x2000.jpg
 
Planer og planer... Det er så mye jeg har liker samtidig som jeg *virkelig* ikke liker å flippe, så det gjelder å ha god impulskontroll.

Jeg har planlagt en jobbreise til Japan siden februar 2020 og forhåpentligvis letner restriksjonene snart. Imens går jeg og sikler på litt sportslige JDM Grand Seiko.
 
Dette er en totalt anderledes klokke, mer komplisert og i en helt annen horologisk liga enn ur100. Enkelt fortalt storebroren til ur100.

Kassen er laget av 81 tynne lag av karbon. Den har manuellt opptrekk og en nedteller til neste service/oljebytte.
Videre har den en 3 dimensjonell retrogradig minuttviser ( flyback) Minuttviseren går fra 0 til 60minutter og så spretter den tilbake til 0 på under 0,1 sekund.
Bilde: @nycwatchguy
Vis vedlegg 270990



OK, fint bilde. Ser det nå, blir endel renere når kun tre tall er synlige på skiven. Utrolig lekker! På den andre siden,
vil du ikke savne å vite hvor langt i universum (solsystemet?) jorden har beveget seg på en stund? Tross alt
sannsynligvis klokkeverdenens viktigste komplikasjon ...
 
Redigert:
  • Elsker
Reaksjoner: Dr.Skinnywrist