Klokkecafé – løst og fast om klokker

Gidder ikke legge ut bilde, men det at kronprinsen stiller med Garmin til kroningen i UK, blir hyllet av en uttalt wis, er meg et mysterium. Da kunne han heller tatt den av og gått uten.

Kan være at det er en fotlenke.... Forhåpentligvis....
 
Gidder ikke legge ut bilde, men det at kronprinsen stiller med Garmin til kroningen i UK, blir hyllet av en uttalt wis, er meg et mysterium. Da kunne han heller tatt den av og gått uten.
Bare for å gjøre det klart; jeg er rojalist.

Jeg er gammel nok til å huske at Kong Olav sa at hans unge barnebarn Haakon Magnus kunne få hans gamle Rolex når han ble gammel nok. Det gjorde han sikkert også.

Kronprinsen kan nok ta lærdom fra sin far, Kong Harald som er en legende med sin urestaurerte og flotte Rolex GMT Master 1675 fra 1962.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Bare for å gjøre det klart; jeg er rojalist.

Jeg er gammel nok til å huske at Kong Olav sa at hans unge barnebarn Haakon Magnus kunne få hans gamle Rolex når han ble gammel nok. Det gjorde han sikkert også.

Kronprinsen kan nok ta lærdom fra sin far, Kong Harald som er en legende med sin urestaurerte og flotte Rolex GMT Master 1675 fra 1962.
Jeg er verken eller, men jeg liker å følge kutyme innenfor enkle rammer, og jeg tenker at pulsklokke til dress i en såpass ærverdig og upscale anledning, er en enkel kutyme å ikke gjøre.
 
Gidder ikke legge ut bilde, men det at kronprinsen stiller med Garmin til kroningen i UK, blir hyllet av en uttalt wis, er meg et mysterium. Da kunne han heller tatt den av og gått uten.
Det er PR stunt.
Og tilfeldighet fins ikke (Spør en matematiker om "tilfeldighet").
 
Redigert:
Hver gang jeg leser om noen som blir støtt av at krompen bruker digital-klokka si så blir jeg sånn "oh noes!!!!" også tenker jeg "dette går over".
 
  • Liker
Reaksjoner: Swearengen
WIS? Er forholdsvis ny her ;p
Watch Idiot Savant.
 
  • Liker
Reaksjoner: bragemann
Oversikten manglet noen godbiter som:
IMG_0155.png
 
Var innom denne butikken i Tokyo før helgen: https://english.kyodonews.net/news/2023/05/bca9eb66279e-tokyo-rolex-store-robbery-suspects-are-teens-investigate-sources.html

Tenkt i etterkant av reisen hvor deilig det var å ikke tenke på sikkerhet med klokke på armen.
På reiser til andre land har jeg følt på blikk fra tvilsomme personer på ett eller annet tidspunkt i løpet av oppholdet, så synes det var befriende å vandre rundt i Tokyo i kortermede skjorter uten å tenke på sånt.
Synes det er synd hvis dette er veien det går, også på steder som i dag er "trygge". Er jo veldig fint å kunne knytte reiseminner til klokka som var med på turen.

Skal en tur til Barcelona i sommer og tenker foreløpig at det kanskje er lurt å legge igjen klokka hjemme da.
Har inntrykk av at det er ville og voldelige tilstander i London om dagen også, men på tur dit i fjor høst hadde jeg klokke på armen (med shiny lenke) uten at jeg følte noe på det, så synes det er vrient å vurdere.

For øvrig helt rått bruktmarked i Japan. Utrolig gøy å kunne se mange av de mest utilgjengelige (og uoppnåelige) modellene i en og samme butikk. Første gang jeg har opplevd å kunne gå rett inn og se et gedigent utvalg av Rolex (Freccione, Steve McQueen++), et par Richard Mille modeller, flere fra Lange, Patek, AP, Vacheron uten å si så mye mer enn hei til de ansatte.
 
Redigert: