Klokkecafé – løst og fast om klokker

jaeger-lecoultre-newestglobalambassadorlennykravitz-2.jpg

Si hva man vil om å kaste penger etter ambassadører. Lenny med Reverso tourbillon er jo bare kult! :cool:

@Jørgen,

Det slår meg at dere i det siste har sagt "ja, flott, men de priser seg for høyt" nokså ofte og det virker som om mange nye modeller går opp ett hakk eller tre på prisskalaen.

Det er alltid én plass som er ledig i et marked, den som dyreste tilbyder. Tenker du at det er en trend å prise seg opp til å bli eksklusiv, eller er prisøkningen drevet av faktisk økt kostnad?

• Liker
Reaksjoner: seiltid
@Smokeless: Prisene (og ikke minst i NOK) har økt ganske markant over hele linja, så man henger nok "litt etter" når man får presentert prisene, fordi man erindrer hva konkurrentene koster (les: brukte å koste). Sånn sett reagerer man kanskje litt for fort enkelte ganger og tenker at "ouph, det var litt dyrt", fordi man ikke har kalibrert skallen til gjeldende kostnadsnivå helt.

At det har vært en generell prisoppgang også for produksjonen er nok høyst reellt, men supersvak krone slår nok også uheldig ut.

Med Ingenieur (og en del andre modeller fra merker både i Richemont og Swatch) er det imidlertid ingenting som kan forsvare prisen, etter min ringe mening. Det er rett og slett en modell de ønsker å bruke for det det er verdt som en pådrivende markedsmekanisme like mye som en ny modell. Det har flere merker gjort ganske aktivt de siste årene, som et forsøk på å høyne egen eksklusivitet.

Gidder ikke legge ut bilde, men det at kronprinsen stiller med Garmin til kroningen i UK, blir hyllet av en uttalt wis, er meg et mysterium. Da kunne han heller tatt den av og gått uten.

Kan være at det er en fotlenke.... Forhåpentligvis....

Gidder ikke legge ut bilde, men det at kronprinsen stiller med Garmin til kroningen i UK, blir hyllet av en uttalt wis, er meg et mysterium. Da kunne han heller tatt den av og gått uten.
Bare for å gjøre det klart; jeg er rojalist.

Jeg er gammel nok til å huske at Kong Olav sa at hans unge barnebarn Haakon Magnus kunne få hans gamle Rolex når han ble gammel nok. Det gjorde han sikkert også.

Kronprinsen kan nok ta lærdom fra sin far, Kong Harald som er en legende med sin urestaurerte og flotte Rolex GMT Master 1675 fra 1962.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Bare for å gjøre det klart; jeg er rojalist.

Jeg er gammel nok til å huske at Kong Olav sa at hans unge barnebarn Haakon Magnus kunne få hans gamle Rolex når han ble gammel nok. Det gjorde han sikkert også.

Kronprinsen kan nok ta lærdom fra sin far, Kong Harald som er en legende med sin urestaurerte og flotte Rolex GMT Master 1675 fra 1962.
Jeg er verken eller, men jeg liker å følge kutyme innenfor enkle rammer, og jeg tenker at pulsklokke til dress i en såpass ærverdig og upscale anledning, er en enkel kutyme å ikke gjøre.

Det er PR stunt.
Og tilfeldighet fins ikke (Spør en matematiker om "tilfeldighet").

Redigert: