Klokkecafé – løst og fast om klokker

01-733-7766-4150-Set-Oris-Aquis-Date-Upcycle_Original_13773.jpg


To nye fra Oris i anledning forrige ukes Geneva Watch Days.


Dette er vel noe som må nå toppen i galaksen?

8- D
 
  • Liker
Reaksjoner: HorrorMirror
fortis-official-cosmonauts-1.jpg


Annonsørinnhold: Fortis har levert klokker til romfarere i over 25 år. Nå er merket tilbake i Norge!



Utrolig interessant artikkel om Fortis. Her var det masse jeg ikke visste om et spesielt klokkemerke.
Her har jeg fått noe jeg må følge nærmere. En slik bør inn på ønskelisten.

8- D
 
Litt OT, men noen som vet hva slags gebyrer Fedex har om dagen? Forsøkte nettsiden deres, men blir ikke helt klok. Ser ut som om det er utleggsgebyr på 2,5 % av fortollingssum, men antar det er noe annet i tillegg?

Faktura kom i posten i dag så da fikk jeg svar. Betalte MVA på varen jeg bestilte + 187,5 i klareringsadministrasjonsgebyr.
 
God kveld, klokkerister. Er dette rette stedet å spørre?

Har en gammel Sekonda. Nydelig klokke, går ikke overhode. Vet ingenting om den, annet enn at den er eneste verdige arvegjenstand jeg har etter min bestefar Arthur.
Er dette noe som kan istandsettes? Er det hensiktsmessig, eller er det likeså greit å la den forbli i sin praktfulle stase?
Gjetning på pris? Her leter jeg etter "ca." med stor C - bare så jeg har noe å forholde meg til når jeg vurderer.

rXxnMkZ.jpg


Jeg synes virkelig den er helt nydelig. Det hadde vært staselig å ha den som penklokke til sjeldne anledninger.
Setter pris på innspill.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Frøiland