Klokkecafé – løst og fast om klokker

tudor-black-bay-ceramic-101.jpg

Har hatt året nye keramiske Black Bay inne til review :)

 
Det er en trend at 'klokkene blir svare'. Umiddelbart vil jeg si den er virkelig flott.
Kontrasten til markørene på bezel kunne vært bedre, MEN; slik det er nå så fremheves klokkens funksjon. Det er jo å vise tiden...

Jeg pleier alltid å "se et par tre ganger på klokken for å få med meg tiden". De øvrige er for å se (nyte) på andre detaljer på klokken. Ut fra dette perspektiv så er markørene på bezel helt innafor. Synlige uten å være forstyrrende.

Den der kunne jeg godt leve med!

8
 
Er det noen som vet om en god app for å måle avvik på klokker til iPhone? Helst en som ikke koster noe.
Har testet ut Toolwatch, men ble ikke helt solgt. Kan jo selvfølgelig gjøre det enkelt på gamlemåten, men alt blir jo lettere med en app..
 
  • Liker
Reaksjoner: Frøiland
Litt OT, men noen som vet hva slags gebyrer Fedex har om dagen? Forsøkte nettsiden deres, men blir ikke helt klok. Ser ut som om det er utleggsgebyr på 2,5 % av fortollingssum, men antar det er noe annet i tillegg?
 
Jeg fikk aldri møtt morfaren min. Han døde da Mamma var 16 år gammel.
Men for et par dager siden fant vi en gammel boks med masse bilder i kjelleren hos Mamma.
Et av bildene er av morfar, trolig på 1940-tallet, i en M29 Weasel. En snøbeltebil brukt av militæret.

På armen har han en klokke, med tonneau-kasse, lys urskive og sort skinnreim.

I oktober kjøpte jeg en Omega med tonneau-kasse, lys urskive og sort skinnreim.

Gøy å se at vi tydeligvis har relativt lik smak selv om vi aldri fikk møttes.

Om noen har noen idé om hva klokka på bildet kan være, så si gjerne i fra!

rHfCE0b.jpg