Klokkecafé – løst og fast om klokker

Forskjellen her, i allefall med hensyn til Tudor, er at verkene er høyst «serviceable». Tudor har dog valgt, slik jeg forstår det, å gjøre urverkskifte ved offisiell service. Da får du ikke nytt urverk, men et urverk fra annen klokke som har fått gjennomgående service. Dermed får du korteste leveransetid på slike oppdrag. Powermatic går i søppla ved tilsvarende servise, og er generelt mindre egent for service av 3.part. Sistnevnte er uproblematisk på tudor
Merkelig ordning Tudor har her. Lurer på hvor mange som hadde godtatt det på andre områder enn klokker. F.eks. levere inn bilen på service, få motoren til en helt annen bil montert. De fleste ville nok opplevd det helt søkt.

Hvis jeg måtte velge mellom de to hadde jeg heller foretrukket ordningen til Powermatic, hvor du får et helt nytt verk fremfor noen andre sin gamle moro. Mens ideelt sett så ønsker jo man jo at det samme verket står i, det er jo litt av sjarmen med mekaniske klokker.
 
  • Liker
Reaksjoner: Dexter
Merkelig ordning Tudor har her. Lurer på hvor mange som hadde godtatt det på andre områder enn klokker. F.eks. levere inn bilen på service, få motoren til en helt annen bil montert. De fleste ville nok opplevd det helt søkt.

Hvis jeg måtte velge mellom de to hadde jeg heller foretrukket ordningen til Powermatic, hvor du får et helt nytt verk fremfor noen andre sin gamle moro. Mens ideelt sett så ønsker jo man jo at det samme verket står i, det er jo litt av sjarmen med mekaniske klokker.
Apple gjør det samme forøvrig, sannsynligvis flere andre.
vil heller ha et urverk som kan tas service på av hvilkensomhelst kompetent urmaker, og kan vare i tiår, enn ett som går ut på bruksdato etter noen år.
 
Var vel ingen store fristelser for de fleste der i år. Mulig BB58 i GMT-versjon er litt pop. Men Tudor er nok ikke så i vinden som de var for 2-3 år siden de heller så jeg tror nok ikke pågangen er altfor stor.
 
Var vel ingen store fristelser for de fleste der i år. Mulig BB58 i GMT-versjon er litt pop. Men Tudor er nok ikke så i vinden som de var for 2-3 år siden de heller så jeg tror nok ikke pågangen er altfor stor.
Tror også som dere at det er kjøligere nå.
Kunne vurdert den nye BB41 som ventepølse til suben kommer. Men redd det blir å kaste bort penger den lille tiden.
 
Tror også som dere at det er kjøligere nå.
Kunne vurdert den nye BB41 som ventepølse til suben kommer. Men redd det blir å kaste bort penger den lille tiden.
Jeg gikk på en smell i fjor med den røde på 5-link. Kjempeklokke, men det ble ikke noen keeper. Men det er jo artig å prøve litt da. Den var ikke spesielt lettsolgt heller faktisk så det er nok betraktelig mindre trykk nå ja.
 
Screenshot_20240427_120451_Samsung Internet.jpg


Fikk ikke med meg denne: Baltic lanserte en racingkronograf med sveitsisk urverk og relativt kompakte mål på kassen.

 
Jeg gikk på en smell i fjor med den røde på 5-link. Kjempeklokke, men det ble ikke noen keeper. Men det er jo artig å prøve litt da. Den var ikke spesielt lettsolgt heller faktisk så det er nok betraktelig mindre trykk nå ja.
Helt klart moro med å prøve forskjellige modeller.
Og når man tenker over det. Den klassiske dykkeren. Vil man egentlig ha 5 link på den…?
Noen liker mora og andre dattera. Greit nok det.
Tror jeg kunne vurdert GMT 58.
BB 58 i seg selv er en modell som kommer og går. Blir aldri ferdig med den.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Dessverre ja. forhørte meg om status for ca mnds tid siden uten at de kunne oppdatere meg der. Lurer på om jeg blir pissa på
 
Dette er realiteten for den gemene hop, jeg bare nevner det. Det er ikke for oss å få tak i det vi vil når vi vil.
Men de sto jo i Tudormonteren. Dette var ikke noe som lå "gjemt" bak disken. Jeg husker til og med jeg prøvde men synes den var for liten for min smak.

Det skal dog sies at jeg ikke skal være 100% sikker på om de var tilgjengelig for salg. Men jeg kan ikke erindre at det sto "exhibition only" på de.
 
takk for tips, jeg må ta en tur innom, det kan forhåpentligvis gi svar. for å la tvil komme dem tilgode kan det være at alt surret jeg har opplevd derfra siste 2 år skyldes dårlig håndtering av henvendelser pr epost eller annen menneskelig svikt. Før 2019 opplevde jeg Bjerke som storartet.
Har også over lengre tid lurt på om ikke dette bestillingsspøkelset deres er et taktisk uthalingsknep, la kunden tro de er ivaretatt for deretter å trekke seg pga utålmodighet, da er jo det kundens valg. Men, det provoserer litt mtp hva jeg aksepterer for å måtte sloss med selvrespekten
 
takk for tips, jeg må ta en tur innom, det kan forhåpentligvis gi svar. for å la tvil komme dem tilgode kan det være at alt surret jeg har opplevd derfra siste 2 år skyldes dårlig håndtering av henvendelser pr epost eller annen menneskelig svikt. Før 2019 opplevde jeg Bjerke som storartet.
Har også over lengre tid lurt på om ikke dette bestillingsspøkelset deres er et taktisk uthalingsknep, la kunden tro de er ivaretatt for deretter å trekke seg pga utålmodighet, da er jo det kundens valg. Men, det provoserer litt mtp hva jeg aksepterer for å måtte sloss med selvrespekten
Jeg ville tatt en tur innom hvis jeg hadde hatt mulighet. De har jo et latterlig trykk på enkelte modeller og det er jo ikke utenkelig at det kan ha skjedd en glipp.
På den annen side så har sikkert Bjerke 500% flere henvendelser enn alle andre forhandlere av Tudor så det kan jo også være grunn til at det blir lenge å vente der kontra andre AD'er på noen modeller. Vi så jo det under BB58-hypen også, da ventet jo folk seg ihjel her på berget mens den kunne kjøpes over disk i utlandet.
Uansett så ville jeg møtt opp personlig, slått av en hyggelig prat og forhørt meg på nytt mens jeg fysisk var der.
 
Men de sto jo i Tudormonteren. Dette var ikke noe som lå "gjemt" bak disken. Jeg husker til og med jeg prøvde men synes den var for liten for min smak.

Det skal dog sies at jeg ikke skal være 100% sikker på om de var tilgjengelig for salg. Men jeg kan ikke erindre at det sto "exhibition only" på de.
Dette kan sikkert @Nillo87 svare bedre på, men mener bestemt at det stod «exhibition only» på de utstilt i Bergen.
 
Dette kan sikkert @Nillo87 svare bedre på, men mener bestemt at det stod «exhibition only» på de utstilt i Bergen.
Da gjorde det sikkert det på de i Oslo også. Jeg var ikke veldig interessert i disse i utgangspunktet, så jeg bare prøvde de uten å spørre om tilgjengelighet. Jeg antok bare at de var til salgs all den tid de sto i monteren.
 

Tankevekkende video om Hodkinkees fall;
"Du ble grådig og ville appelere til massemarkedet, og da flykter entusiastene fra produktet ditt. I nedgangstider er det entusiastene som fortsatt kjøper produktet ditt". Dette føler jeg gjelder ganske mange klokkesider/podcaster. Hørte på en her om dagen, første 5 minuttene handlet om hvorfor han ene programlederen var forkjøla. Blitt veldig mye lifestyleræl!

Hail Tidssonen