Klokkecafé – løst og fast om klokker

driver med rydderier, og du store all verden hva som dukker opp fra glemselen - det er ikke fritt for at nostalgiens tidsreise legger seg som et slør over mitt sinn.

i 1984 - da jeg var 12 år gammel - var jeg svært fascinert av piaget.

i 1988 var jeg modnet og kommet til sans og samling, så smaken var blitt mer jordnær og da var det da vinci fra iwc som fikk mitt hjerte til å slå raskere :love:

behøver jeg legge til at disse drømmerier ble holdt 100% for meg selv - jeg innså såpass at jeg ikke kunne dele slikt med noen jevnaldrende, og definitivt ingen voksne, for jeg hadde virkelig en plan om å spare i smug og gå til innkjøp av ref. 3750 fra iwc og kun fortelle det til min evig lojale hund - min hemmelighet, blant mange.

for en rar unge :p

IMG_6075.jpeg

IMG_6077.jpeg

IMG_6076.jpeg

IMG_6078.jpeg
 
Dirty dozen?

Enig, denne i 36-37mm hadde vært feeet. Om andre enn nerder vil like den er jeg usikker på. Men så er kanskje ikke JLC det merket som er avhengig av "mann i gata" for å selge godt? Har du noe interninfo her @Jon Henrik ? Har JLC høy andel asylant- kjøpere generelt?
Lurer på om de selger særlig godt i det hele tatt?:unsure:
 

IMG_6195.jpeg

IMG_6196.jpeg

IMG_6197.jpeg

IMG_6198.jpeg

IMG_6199.jpeg


min umiddelbare reaksjon: :poop:(n)
 
  • Liker
Reaksjoner: Måsabjønn
Blir jeg nødt til å kjøpe denne, siden jeg er lokomotivfører?
som @knb er jeg også redd du blir nødt til å kjøpe den, men i motsetning til ham synes jeg den er tøff. Rar og tøff (tøff, tøff, tøff som toget jo sier ) :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Pollux og knb
Kjøpte nettopp 18 stål lenker :)

Er vel ikke Rolex den 2 tone lenka? Kjøpte den mest for spenningen og fordi det var fra en stor selger som nesten bare selger bildeler!

Screenshot_20240530-231442.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Måsabjønn
Blir jeg nødt til å kjøpe denne, siden jeg er lokomotivfører?
Du som lokfører har jo et hav av andre klokker som er spesielt laget for deg. Jeg har en bråte med railroad approved lommeur, men for armbåndsur som kommer under samme kategori har vi jo en tidligere tråd som er god, og dette er noe mange kan like. Legger den til her for nye lesere som er interessert:

 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Hovedsignal
Du som lokfører har jo et hav av andre klokker som er spesielt laget for deg. Jeg har en bråte med railroad approved lommeur, men for armbåndsur som kommer under samme kategori har vi jo en tidligere tråd som er god, og dette er noe mange kan like. Legger den til her for nye lesere som er interessert:

Jeg har allerede bidratt mye i tråden du viser til :)
Tror nok Locomotive utgår, prisen har en null for mye for meg, hehe.
 
  • Liker
Reaksjoner: Erik_SG