Klokkecafé – løst og fast om klokker

Det er vel ikke så unaturlig. Veldig mange aktører ble kunstig store og kanskje litt høye på seg selv i de få årene hypen stormet. At det blir en blåmandag er ikke annet å forvente.
For øvrig enig i at de har tapt seg. De var mer genuine tidligere.
 
  • Liker
Reaksjoner: lahey
IMG_8264.png
IMG_8265.png

Noen her inne som tenker å prøve seg på noen av disse? KITH selger de via online raffle på appen deres. 250/350 stk produseres av de ulike versjonen. 21,300,- pr klokke.

Eller pakkepris med 254,000,- for alle samlet!
 
Får litt flæsjbækk fra 20år tilbake, de var ikke noe å sikle etter den gangen heller
 
Noen som har sett for mye på Swatch-TV det siste året? Og jeg som synes prisen på driten derfra var stiv. Dette er jo hinsides.
Dette må være beregnet på amerikanere med for mye penger og små håndledd. Og de er det vel ikke for mange av...

I call fiasko.
 
  • Liker
Reaksjoner: mr.quick
Noen som har sett for mye på Swatch-TV det siste året? Og jeg som synes prisen på driten derfra var stiv. Dette er jo hinsides.
Dette må være beregnet på amerikanere med for mye penger og små håndledd. Og de er det vel ikke for mange av...

I call fiasko.
Safirglass, premium plastikk og tag quartz. Det er jo valuta for penga..!

Uansett, får man de "orginale" fra 80/90-tallet for 6-7,000,- på både finn.no, og C24..
 
Er det noen som har fått fjernet AR coatingen på utsiden her? Jeg fikk coatingen polert bort av urmaker p.g.a.riper, men sliter i etterkant med at det blir en form for «haze» på glasset, andre med tilsvarende erfaring?
 
Jeg digger de! Hvor små er de? Men jeg ville nok ikke betalt mere en halvparten av det TAG vil ha. Håper Grim Reaper har rett så kan jeg kanskje kjøpe en for den summen snart ;)
 
Jeg digger de! Hvor små er de? Men jeg ville nok ikke betalt mere en halvparten av det TAG vil ha. Håper Grim Reaper har rett så kan jeg kanskje kjøpe en for den summen snart ;)
Jeg skal ikke være for bastant. Når folk går apeshit for det Swatchrælet så kommer det sikkert noen til å få tenning på disse også.
Det er prisen jeg synes er hinsides. Men som de sier i unaiten; there's a seat for every ass.
 
Er det noen som har fått fjernet AR coatingen på utsiden her? Jeg fikk coatingen polert bort av urmaker p.g.a.riper, men sliter i etterkant med at det blir en form for «haze» på glasset, andre med tilsvarende erfaring?
Jeg har gjort det, brukte cape cod.
 
  • Liker
Reaksjoner: Humla
Jeg har gjort det, brukte cape cod.

Har du problemer i etterkant med «haze»? Mitt glass ser svakt tåkete ut, nesten så jeg lurer på om kun deler av coatingen er borte.
 
Har du problemer i etterkant med «haze»? Mitt glass ser svakt tåkete ut, nesten så jeg lurer på om kun deler av coatingen er borte.
Husker at det skulle ganske mye til før det gikk bort. Var på en IWC aquatimer. Strøkent nå
 
  • Liker
Reaksjoner: Humla
Powermatic 80 er omdiskuterte urverk som vekker engasjement og følelser har eg registrert. Men det er ulike utgaver av desse urverka, eg har ein tissot, som har C07.111, med 23 juveler. Og ein Certina, som har powermatic 80.611 med 25 juveler. Nokon som kan seie noko om forskjellen på dei ulike variantane av desse urverka?