Klokkecafé – løst og fast om klokker

Har prøvd å skaffe meg en Q Timex siden den kom ut, noen som vet hvor denne kan kjøpes?
(helst uten syke påslagg)
 
Har prøvd å skaffe meg en Q Timex siden den kom ut, noen som vet hvor denne kan kjøpes?
(helst uten syke påslagg)

Ble relansert for 2 dager siden, men ser at den er utsolgt igjen.

Så, da må du ut på bruktmarkedet. Selv endte jeg opp med å betale dobbel pris (pluss litt).
 
  • Liker
Reaksjoner: titan
Anbefaling av urmaker i Oslo

Hei, det nærmer seg service-behov for min breitling Superocean Heritage I. Jeg må skifte glass grunnet en bitte liten chip, samt bytte pakninger og en rask overhaling av urverk (ETA).
Typisk service 1 etter 5år.

Må jeg gå til Bjerke eller har noen anbefaling om andre urmakere
 
Anbefaling av urmaker i Oslo

Hei, det nærmer seg service-behov for min breitling Superocean Heritage I. Jeg må skifte glass grunnet en bitte liten chip, samt bytte pakninger og en rask overhaling av urverk (ETA).
Typisk service 1 etter 5år.

Må jeg gå til Bjerke eller har noen anbefaling om andre urmakere

Har selv brukt urmaker Gulbrandsen for service på min Breitling og ble strålende fornøyd!
 
Anbefaling av urmaker i Oslo

Hei, det nærmer seg service-behov for min breitling Superocean Heritage I. Jeg må skifte glass grunnet en bitte liten chip, samt bytte pakninger og en rask overhaling av urverk (ETA).
Typisk service 1 etter 5år.

Må jeg gå til Bjerke eller har noen anbefaling om andre urmakere

Jeg ville gått rett på og hørt med @Greg.
Min kjære 16613 trengte service og jeg har levert klokken til han.
Jeg har fått bilder og god tilbakemelding om fremdrift. Nå gjennomgår klokken en "langtidstest" for å sikre gangreserve og nøyaktighet.
Han har også andre gode referanser her inne. Greg har ordentlig verksted med utstyr. Han har ordentlig skolering på faget. Nå er dette en en side-virksomhet ved siden av annet arbeid.

Lykke til.

8
 
Har noen erfaring med å sende ur direkte til forhandler/produsent i utlandet for service (når det ikke finnes i Norge)? Tenker Sveits, Frankrike eller UK, og hvilket papirarbeid som må gjøres. Fikk et litt snodig svar fra forhandleren om at det var best at jeg reiste ned selv med uret, tilsynelatende for å omgå kostnader til midlertidig import til landet det gjelder.
 
Kjapt spørsmål. Min far har denne gamle Rolex Oyster Precision fra 1968. Glasset er sprukket og klokken har derfor ligget ubrukt i cirka 30 år. Trekkes opp og går uten problemer. Noen som har en formening om hva det vil koste cirka å bytte glasset på denne? Kronen trenger også å byttes.
Han bor i Brøstadbotn, så er over 100 mil til nærmeste Rolex forhandler.
FD8F1050-5846-4F09-93DB-2744208CF94C.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Kjapt spørsmål. Min far har denne gamle Rolex Oyster Precision fra 1968. Glasset er sprukket og klokken har derfor ligget ubrukt i cirka 30 år. Trekkes opp og går uten problemer. Noen som har en formening om hva det vil koste cirka å bytte glasset på denne? Kronen trenger også å byttes.
Han bor i Brøstadbotn, så er over 100 mil til nærmeste Rolex forhandler. Vis vedlegg 164782

Ta kontakt med Lervik Ur. De ordner med forsendelse.

Pris er det best at AD svarer på selv.
 
  • Liker
Reaksjoner: Akkarbelling
Har noen erfaring med å sende ur direkte til forhandler/produsent i utlandet for service (når det ikke finnes i Norge)? Tenker Sveits, Frankrike eller UK, og hvilket papirarbeid som må gjøres. Fikk et litt snodig svar fra forhandleren om at det var best at jeg reiste ned selv med uret, tilsynelatende for å omgå kostnader til midlertidig import til landet det gjelder.
Jeg sendte min Nomos ned til Glashütte. Du krysser av i forsendingspapirene at det er service/reparasjon, da betaler du ikke noe moms.
 
  • Liker
Reaksjoner: ErlendBA
Noen her inne som vet hva som har skjedd med takstmannen som bla Thune benytter?
Alle klokker som var inne til takst hos han har blitt returnert til Thune pga en «interessekonflikt».....
Er vist noe med urmakerforeningen også.

Jeg trenger en god takstmann!
Bjerke hadde ingen og anbefalte Thune.
Blomquist skal jeg aldri ha noe med å gjøre.
Hvor går man?
 
  • Liker
Reaksjoner: Mulliner