Klokkecafé – løst og fast om klokker

Jeg hadde inbrudd i huset på torsdag, og klokkeboksen er bortevekk. :( Her dermed ufrivillig blitt en én-klokke mann.

Kommer tilbake med liste over det som er borte. Hadde vært flott med en heads up om noen av klokkene dukker opp til unormalt lave priser

Nå må jeg bearbeide sorgen... Foreløpig er jeg i fornektelsesfasen...:confused:

Triste greier.
Vi vil alle følge med etter tyvegods. Måtte skurkene få en snarlig, smertefull og langsom død.

8

038F3E51-7D90-48F2-A7D9-B055C089EBA8.jpeg

Litt som ventelisten for den nye Pepsi-GMT’n hos AD :p

Vis vedlegg 85880 Vis vedlegg 85881

Er det bare meg? Eller har Tissot "latt seg inspirere" en del av Oris?;)

Nei, det er nok Submariner som har inspirert... Eller var det motsatt?

Det er nok mange som titter hverandre i kortene.

Jeg liker Tissot, så personlig ville jeg valgt den fremfor Oris. Nå har jeg tre Tissot allerede, så en til...

8

Hvorfor resirkulerer alle klokkeblogger og tester påstander om at pilotklokker har store kroner for at de skal kunne betjenes med hansker? Det var ingen piloter eller navigatører som stilte klokkene sine oppe i flyet. Tyskerne fikk klokka utdelt ferdig trukket og stilt sammen med fallskjerm og annet, og de allierte stilte dem etter tidssignal på briefingen. Med gangreserve på dagesvis er det ingen grunn i verden til trekke klokka underveis i oppdraget!

Men likevel blir det gjentatt til det kjedsommelige hver gang en flieger omtales. Slutt med det

Rant over

Lars Birger