Klokkecafé – løst og fast om klokker

Ser unektelig bra ut @Jon Henrik , men jeg tenker litt på den Heritage Military som også var sykt fotogen. Når jeg så den på ekte så var det en veldig skuffende opplevelse med kjipe valsede visere og en "feel" på hånden som en tom colaboks.
Virker denne mer solid, eller er det den samme opplevelsen av at man får det man betaler for (selv om nesten 20k virker for mye)?

Heritage Military var aldri noen vinner i min bok – og den opplevde jeg på på hånden før jeg så bildene :) Enig at den føltes litt "tom".

Heritage Classic har en høyere opplevd kvalitet IMHO. Det nye verket og skiven hever kvalitetsinntrykket betydelig. Om ikke jeg bommer så er muligens mellomkassen den samme, men bezel, glass og krone(?) er forskjellig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ralph
Den følelsen nå slangeskinn-remmene kommer:)

Python er ikke pyton...

Jada,jada elendig bilde men entusiasmen tok overhånd:)


166402
 
  • Liker
Reaksjoner: Sindregb og Pippen
Har justert lenken et hakk inn for at den skulle sitte tightere. Ser nå at det kan oppstå en liten konflikt (les gnisning) mellom clasp og lenke siden den ikke treffer helt optimalt. Dette vil vel kunne føre til slitasje og merker?

image.jpg
 
Har justert lenken et hakk inn for at den skulle sitte tightere. Ser nå at det kan oppstå en liten konflikt (les gnisning) mellom clasp og lenke siden den ikke treffer helt optimalt. Dette vil vel kunne føre til slitasje og merker?

Vis vedlegg 166519

Jeg ville nok løsnet et hakk. Det vil nok også gi litt bedre komfort...

Det der ser stramt ut, og kanskje best for å ha prøvd.

8
 
Som fotballinteressert er det jo alltid litt artig å lese om kva managerene bruker.... Hadde vore kult med en ditto sak om spillerne. Trur det er overtall av Hublot og RM. dog.....

 
Som fotballinteressert er det jo alltid litt artig å lese om kva managerene bruker.... Hadde vore kult med en ditto sak om spillerne. Trur det er overtall av Hublot og RM. dog.....

Mye harry på harry folk, si! Ikke for å disse merkene som sådan (eller, kanskje litt), men fotballspillere er jo ikke nødvendigvis kjent for at stilen er god.
 
Noen som har erfaring med bruk av klokke (med lenke) og macbook pro?
Ser ut som om det kan bli en kjip konflikt som fører til mye riper både på maskinen og lenken/spennen...
Metall mot metall blir det riper av, så enkelt er det. Særlig når det er snakk om relativt skarpe kanter.
 
Æsj, feil svar. Jeg var ute etter den geniale løsningen :rolleyes:
Den geniale løsningen er jo en Thinkpad X1 Carbon. ;) Har riktignok ikke prøvd den nyeste modellen, men tredjegenerasjon spiste lenker til frokost. Touchplaten var såpass stor at jeg ikke komfortablet kunne dytte klokken litt lenger opp på armen heller,om jeg skulle ha armen slik at det var behagelig å skrive på tastaturet, havnet lenken alltid på kanten.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen
@Rabagast Er det en riktig tolkning av svaret ditt at det fungerer helt greit hvis man skyver klokken litt opp fra hånden?

Tja.. Det var ikke nødvendigvis det jeg forsøkte å vise - YMMV.

Det -blir- riper og swirls på en spenne om man bruker klokken sin. Om det ikke er mac’en så er det middagsbordet eller dørkarmer eller servanten eller whatever. Jeg ser ingen riper på noen av Macene mine fra klokken, men det er sikkert noen hairlines på spennen som stammer fra aluminiumschassiset på laptopen.
Det er ofte vanskelig å fange småriper på bilder...

Jeg hører og kjenner jo at spennen er i kontakt med metall når jeg bruker maskinen, men jeg pleier å skyve klokka under skjortemansjetten så langt det lar seg gjøre, men titt og ofte så sklir den tilbake uansett og da tenker jeg «skitt au», klokker som dette er til for å brukes :)
 
Ja, riper på spennen kommer og det regner jeg med. Er nesten like bekymret for maskinen, og ubehaget med metall mot metall mens jeg skriver.

Kanskje jeg overproblematiserer og at det ikke er noen stor greie. Det ville jo være det beste :)
 
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Ja, riper på spennen kommer og det regner jeg med. Er nesten like bekymret for maskinen, og ubehaget med metall mot metall mens jeg skriver.

Kanskje jeg overproblematiserer og at det ikke er noen stor greie. Det ville jo være det beste :)

«Ubehaget» du beskriver har jeg også med NATO-remmer, skinnreimer med c-spenne, foldespenne og garmin-monsteret med gummireim (selvfølgelig metallspenne på den også..) hvis jeg ikke har en skjortemansjett eller erme på en genser å skyve klokken under. Det blir metall mot metall uansett ved mindre du har en slik eplekåmpjuter med sportsreim. Har som sagt til gode å se noen merker på maskinen, men hadde ikke brydd meg nevneverdig om det var det heller :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen