Hi-Fi tråden

Jeg har ligget litt lavt i terrenget med denne hobbyen de siste årene, men har idag dette oppsettet

Kef Reference 205
Arcam FMJ A32 Integrert forsterker
Arcam FMJ P35 Effekttrinn
Arcam DV88 DVD
Tara Labs kabler

Litt må man jo unne seg den korte tiden hørselen er sånn nogenlunde oppegående.
Det er litt med Hifi som med ur.
Quartz? Nei, er du interessert skal det være gammeldags teknologi.
Transistor? Nei, det er jo kun rør som teller. Og fysjameg til all surremegrundt anlegg;)

DSC_0004-1.jpg

DSC_0002-3.jpg

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
Mentorene er veldig følsomme for plassering da. Slet lenge med at de ble bare flytta liiitt for at ØKH skulle få vaska og støvsugd, og jeg måtte frem med målebånd og remedier hver gang. Løste det enkelt med litt tape som står under høytalerene, slik at jeg alltid får de tilbake i possisjon, uten å fremstå som ravende gal. Kona ser fortsatt rart på meg, etter den gang jeg plasserte sub'en i sweet spot og krabba rundt på gulvet for å finne godbass lyden. Takk og lov at det faktisk var i hjørnet :D

Hahaha! :D Fikk flashback fra fatterns gulv tilbake i tiden da han holdt på å fininnstille høyttalerne. Teipbiter overalt på gulvet med nummerering, samt forskjellige dempematter.

Men er jo det mest fornuftige og enkle man kan gjøre.

Litt ukjente, men mye for pengene:

Forsterker: Cayin 153B
HT: Monopulse Model S
Dac: Beresford TC-7520
Mediaspiller: Apple TV

Har heldigvis et nøkternt forhold til HiFi (dette er ikke samboeren enig i).

Tandberg Troll forsterker
Onkyo DX-7555 CD spiller
Tannoy Revolution DC4T høytalere
Høytaler og interlink kabler fra van den Hul

L1010228.jpg

Stereoanlegget ser ikke veldig imponerende ut, men har en himmelsk bra lydkvalitet, fungerer best til akustisk musikk, klassisk og jazz.

I tillegg:
Tivoli Audio Model One bordradio, FM eller koblet til PC for nettradio

Herregud gutter, jeg er mektig imponert over hifi-asylets inntog på "sonen":eek:
Kanskje ikke så rart siden det vel i bunn og grunn er snakk om "passion"....

Jeg startet mitt forhold til hifi med mitt nyinnkjøpte studentanlegg (ca 15 år siden) med en NAD forsterker, DENON CD-spiller og et par nydelige Monitor Audio høytalere (ikke mye bass, men fyttirakkern for en klarhet,...):p helt til 30-årsdagen og høytalerne ble sprengt av ACDC Highway to hell på full guffe og med øl og jäger i forsterkeren...

Deretter kom kone og hus og nytt anlegg skulle skaffes. Etter mye leting og "forskning" (80% av morroa) kom jeg fremt il drømmealegget og presenterte det for kona...altfor dyrt, altfor stort, stygge høytalere, tar for mye plass, rør..?? hæ...det gikk den veien høna sparker og følgende kompromi kom i hus:

Yamaha 6-kanals fosterker :)confused:...vet det) og JM Focal syrroundsett..
FocalSib_150x200.jpg

Focalcub2_big.jpg

FocalSibCo_400x166.jpg

Jaja...det funker..men kan vel neppe kalles skikkelig Hifi ? deretter kom MiniMac'en i hus, koblet på forsterker (vel og merke digitalt) og PLEX for filmavspilling.

Det funker

..og i det siste..iPad trådløs avspilling av musikkbibliotek og streaming av filmer over nett..som egentlig ikke har noe med lyd å gjøre. Sorry :p

God helg

..og i det siste..iPad trådløs avspilling av musikkbibliotek og streaming av filmer over nett..som egentlig ikke har noe med lyd å gjøre. Sorry :p

God helg

iPad/iPod/iPhone som fjernkontroll med full oversikt over musikkbiblioteket er helt genialt. Likevel blir det som oftest til at jeg driver og diller med de vinylkakene. Det er mulig det kan ha en sammenheng med at jeg i stedet for en praktisk kvartsklokke har klokker som ikke holder tiden perfekt og som krever jevnlig vedlikehold :?

Rett skal være rett: Noen av de holder tiden :D

Denon og B&W som står mitt hjerte nærmes :D

Jeg bruker mere penger på klokker å bil en hva jeg gjør på Hifi anlegg. Men jeg er veldi fornøyd me det jeg har an anlegg så jeg kan ikke klage :D

Så hjemme i stua står det en
Denon AVR 3310( Snurundt forsterker)
B&W 603 front høytalere S3
B&W 602 bakhøytalere S3
B&W 600 centerhøytaler

Samsung DVD og Tv

Blir å invistere i en Sub etter hvert.

Her er det b&w 803 s
Electrocompaniet 250 watter + ec 4,6
Denon 3910 DVD - forøvrig en strålende spiller.
Denon bdp 1610 blu-ray
Kimber kabel
Samt en meget potent sub i skinn,Stein,peerles,hypex,solid bygget..55kgno

Så plutselig denne tråden og følte behovet for å dele mitt nyinnkjøpte anlegg med folket. Er dessverre ikke noen hifi-geek, men setter stor pris på god lyd :)

Per dd har ikke høytalerne min ankommet landet, men de burde være på plass i løpet av en uke... Gleder meg som en unge :)

Kjører for den saks skyld bare stereo.

Forsterker: Hegel H200 Integrert forsterker
Høytalere: System Audio Mantra 60
Hegel HD10 DAC

TV: Sony Bravia 46" NX710

Forsterker: Hegel H200 Integrert forsterker
Høytalere: System Audio Mantra 60
Hegel HD10 DAC
Meget bra valg!

Har hatt disse høytalerne i snart ett år.
Som forsterker bruker jeg en Hegel H1 Special Edition og en Cambridge DacMagic (som dac).

Musikken overføres som regel trådløst fra fra en bærbar pc til en Airport Express som er koblet til dac'en med en optisk kabel.
Videre benytter jeg balanserte (XLR) signalkabler (Nordost Blue Heaven) til forsterkeren. Og Van Den Hul Magnum Hybrid fra forsterkeren til Mantraene.

HiFi har vært min hovedinteresse og pengesluk no.1 tidligere. (brukt astronomiske summer på dette!)
Har idag et noe mer tilpasset anlegg ifht WAF og møbleringsvennlighet.
Parasound Pre+Power amp, Gyrodeck SE platespiller, Doxa Riia, SAT CD, Doxa DAC (modified),
Sonus Faber Electa Amator høytalere + Sonus Faber Sub (brukes ved behov)
Sist men ikke minst musikken: ca 3500 CD`r og ca 4500 LP`r
Låter meget akseptabelt! (og kona bruker en Tivoli Audio løsning)

Mitt.jpg

Herlige høyttalere (og platespiller selvsagt). Hadde slike for nesten 15 år siden og har alltid savnet de etter det. Mine ble drevet av en svær Dynamic precision. De liker kraft, det ser ut til at du også har orden på det.

Her er min egen kvern på selvlaget vegghylle:

L1000369.jpg