Hi-Fi tråden

Jeg husker en gang noen bemerket om min Dynamic Precision at det var en Forsterker For Menn. Tror det trygt kan sies for McIntoshen din også :cool:
 
Anlegget er kjøpt og finpusset gjennom 30 år:

Signalkilde Analog: Micro Seiki RX1500 med FR 64FX arm og diverse pickuper.

Signalkilde Digital: Theta Pearl Drivverk/Ds Pro converter

Forforsterker: Cary SLP 94 med phono + Dynavector MC sølvtrafo

Effektforsterker: LC Audio Zapsolute Mk. 4

Høyttalere: Vintage 15" Tannoy (Spiller nå på Snell J reservehøyttalere da Møbelsnekker tar sin tid med å lage nye kabinetter til Tannoyene)

Har også et TV anlegg med Kingrex/Johnblue
 
Spennende anlegg! Er svært fornøyd med min egen Cary. Og den platespilleren da... :eek:

Det er tydeligvis en del flotte vinylrigger her på sonen. Kanskje vi må sette i gang en bildetråd med det som tema, gjerne med makrobilder av pickuper og armer. Skal gjøre det når jeg får tid, kom meg gjerne i forkjøpet. Mekanikk og estetikk i skjønn forening må jo kunne tiltale resten av klokkefolket også ;)
 
hoss meg er det ECI-3 (Electrocompaniet) balansert til en hd10 (Hegel)
går mest i flac fra pcen gjennom spdif eller squeezebox og spotify med 320kbitz
Høytalere electrocompaniets psb-1 laget av folka bak patos
aw250 på vei
 
Blir kanskje "buet" av dette men hvilken lyd det er av denne.

Yamaha-YSP-5100-Digital-Sound-Projector_1.jpg


Yamaha lydprosjektor med skyhøy wap-faktor.

:D
 
Slenger meg på her blant oss som både har klokker og hifi som hobby :grin:

Her spilles det stort sett plater, de spilles på en Avid Diva II med Dynavector dv20xh2 pickup via en Dino+ riaa
Resten av annlegget består av Densen B-200 forforsterker, B-320+ effekt til bassene og B-330+ effekt til diskant/mellomtone. Høyttalerne er Marten Miles III med keramiske elementer. alt av kabler Black Magic revelation.

densen.jpg
 
Hiver meg innpå med en presentasjon jeg også. Jeg vil ikke kalle meg selv for stereo freak selvom alle mine venner rister på
hode av det de kaller mine spinnville hobbyer. Jeg vil heller kalle meg for musikk freak. Jeg elsker musikk,har jobbet med elektronikk i alle år og bygde mine stereoanlegg tidlig på ungdomsskolen.
Jeg fikk tak i noen bæreposer med Electrocompaniet i slutten av 80 åra og har vel siden da oppdaget de lydmessige kvaliteter
ved dyrere stereo anlegg og har siden da vært gjennom hele registeret både EC og DP. Jeg fikk sansen for horn 2-3 år tilbake og solgte mine B&W 802d som ikke låt pent bassmessig i min stue.
Inn i stua kom Avantgarde horn,byttet ut Dp med rør og fikk sansen for Accuphase på transistorfronten. Platespiller kom inn i fjor og nå føler jeg egentlig å være omtrent i mål.

Platespiller. Vpi Scout
Cd. Burmester
Pre. Accuphase 2810
Slutt. Accuphase A-45

Rør.
Cary 211Ae
Audiogon. Golden dream

Ht.
Avantgarde Uno Nano
 
Takk for det. Jeg vil absolutt anbefale rør og horn men er ikke uten videre så lett å få i
stua. Det tok noen timer ( hm..dager)
før kona likte dem.

Jk
 
Jeg synes de så utrolig fine ut og skulle gjerne hatt dem i stua (om jeg hadde hatt plass), men samboeren min synes de var stygge :p Teite damene.
 
Bose

Bose Lifestyle 48 for hjemmekinoanlegg og musikk i stua. Ute på terrassen har jeg en Bose Roommate med oppkobling til hovedanlegget. I kjellerstua er det NAD 7/1 forsterker, Phillips dvd/cd - spiller og de største Cervin Vega høytalerne med en B&W senterhøytaler.
 
Jeg synes de så utrolig fine ut og skulle gjerne hatt dem i stua (om jeg hadde hatt plass), men samboeren min synes de var stygge :p Teite damene.


Det var omtrent det min kone sa også. Åhh!, herregud så stygt. Da jeg for noen år tilbake kom med B&W 802 sa hun at diskanten og mellomtonen lignet på to store pupper !!
 
Forsterkere:
Electrocompaniet EC 4.5 med tinnfoliekondensatorer.
Sunfire 300~2 til fronthøyttalerene
NAD c270 til senterhøyttale
NAD c270 til bakhøyttalere
NAD t741, brukes som pre-amp for surround.

Kilder:
NAD T557 bluray
Abrahamsen V6.0 med nye typen DAC kort
Playon HD

Høyttalere:
B&W DM604S2 front
B&W CDM SE senter
B&W DM601S3 bak med Cerwin Vega LS10 som høyttalerstativ :p
2x XTZ 10.16 subber.

IMG_8834.jpg

IMG_6861.jpg
 
Deilig å se litt hjemmemekking. Jammen ikke mange som gidder dette lenger, virker som om alle handler
ferdig kort på Ebay eller Dealxtreme.
Nei,frem med bolten gutter !
 
Herlig! Holder på å designe et par høyttalere til DAC-oppsett selv. Morsomt å holde på med! Får se om jeg kan begynne med et par gulvstående høyttalere i tillegg.
 
Deilig å se litt hjemmemekking. Jammen ikke mange som gidder dette lenger, virker som om alle handler
ferdig kort på Ebay eller Dealxtreme.
Nei,frem med bolten gutter !

Hehe, det var ikke rare snekringa, jeg lodda bare inn nye kondensatorer til utgangstrinnet på electrocompaniet 4.5.
Jeg har også bytta dac kort i Abrahamsen V6 DACen min. Det originale EC kortet hadde den tendens til å gi grøtete lyd etter inngangsbytte, så abrahamsen sendte meg et oppgradert kort og monteringsintruksjoner når jeg tok det opp med dem. :) Det kaller jeg service!

Men det er alltid gøy å lodde litt. Det er bare så synd at elektronikkunskapen min begrenser seg til det man lærer på GK elektro, så jeg greier ikke å finne på så mye selv. Mitt neste prosjekt er å lodde sammen et byggesett for programmerbar innsprøytning til bilen min.