Dress. Hvilke preferanser har du?

Dersom pris ikke er noe stort spørsmål er det bare å dra til Ferner og få det overstått. Ellers kan jeg også anbefale menswear, som har dresser av god kvalitet til en grei pris

Du bør vel ha en grå, en mørkeblå og en sort samt en lys dress – så er du kledd for enhver anledning :mrgreen:
 
Redigert:
@adamskater
Har - og har hatt - dresser fra både Menswear, The Player og House of singles.
Erfaring så langt er at alle de er absolutt helt greie. Hos Menswear så får du vel også kjøpt to bukser til en dress hvis du skal bruke den mye.

Jeg vet at her inne så skal man til enhver tid foreslå det dyreste som finnes, men jeg klarer ikke helt i å se gleden i å ha en dress som varer i flere år. Varer den et drøyt år med hyppig bruk så er det heeelt greit i min bok. Bruk heller pengene på tilpasning av dressen.
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: LeMaitre
Jeg handlet dress i prisleiet du beskriver adamskater, handlet hos The Player, veldig fornøyd med service, passform og pris. Kvaliteten virker også veldig grei:)
 
Ferner er kanskje ikke det billigste alternativet, men gud, for en kundeservice! Har utelukkende positive erfaringer derifra, og har kjøpt mye over de siste årene! :) Tipp-topp-tommel-opp fra min side!
 
Klassisk blå dress fra Mensweare innkjøpt, 4250 inkludert justering. Fin dress til fin pris, veldig hyggelig (les: pen) ansatt på Tjuvholmen. Kan ikke en drit om dresser så stolte på dem :)
 
Klassisk blå dress fra Mensweare innkjøpt, 4250 inkludert justering. Fin dress til fin pris, veldig hyggelig (les: pen) ansatt på Tjuvholmen. Kan ikke en drit om dresser så stolte på dem :)
@Mathfjeld kom ut fra Menswear Hegdehaugsveien i eftermiddag med samme inngangspunkt (les: kan ikke et pip om dress, klarte til og med å kneppe nederste knapp under prøving) og resultat (les: blå klassisk).
Men jeg må ha blitt lurt, mener min kom på 4390,- men så var hun flink (les: pen)

Edit

Regner dog med at svaret er så enkelt som at du tilpasset kun jakke (250,-) og jeg bukse (150,-) og jakke.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Stamnes
For å banne litt i kjærka , men etter å ha hatt dresser som spenner fra dyre til helt rimelige så kjøpte eg meg noken stykker av en skredder i bangkok. Sydd på mål og passer veldig bra . Stoffet og kvaliteten er helt på øyde med nokre av dei dyrere eg har , men til en hyggeligere pris. Forbruksvare er det jo .
Ønsker en å legge litt i det så kan man alltids ta en tur til London ;)
 
Ferner er kanskje ikke det billigste alternativet, men gud, for en kundeservice! Har utelukkende positive erfaringer derifra, og har kjøpt mye over de siste årene! :) Tipp-topp-tommel-opp fra min side!
Litt uenig, Ferner har dyre merker, men prisene er ikke så ille som mange tror. Registrerer du deg får du 15% på alt.
Og helt enig, kundeservicen er fantastisk.
 
http://www.ansintl.net/contact.html

Der var stoffer i plenty kvaliteter , og i underetasjen fikk du sko og belter. Kanskje ikkje like gode som mine Loake , men de holder bra endå.

omregnet så kom det vel på en 2-3 og opp til 5 tusen norske den gangen for kun dressen.

Forstod det på fruen der at mannen reiser mykje i skandinavia , også til Norge.
 
Skal kjøpe meg en fin dressjakke/blazer. Topp kvalitet. Målsøm. Hvor kjøper jeg? Kan godt legge noen titusener på bordet. kan være greit med en bukse også for å få en komplett dress ved enkelte anledninger.
 
Noen titusener? London, Paris, Milano.

Til den prisen går du til et skredderhus og får deg skreddersydd. Det er ingen grunn til å bruke et rolexbudsjett på å la en ekspeditør tukle litt med en konfeksjonsjakke, uansett hvor fint stoffet er.
 
Redigert:
Corneliani bukser passer meg ikke hofteregionen out of the box og jeg tør ikke bruke 10k+ på en dress jeg ikke vet at blir smud. Men ingen ting føles bedre på overkroppen.

Mine tre go-to dresser er fra J Lindeberg og Tiger of Sweden. 6-8k inkludert opplegg av bukser og armer.

Albuene på mine dresser blir slitt/ser stygge ut ca like fort som buksa såfremt skrittet på buksa ikke går..
 
Drar opp en gammel tråd her, men det får så være.

For oss som sikter oss litt inn på de litt billigere dressene, hvor går dere? Selv har jeg hatt noen gode kjøp på outlet´en til Tiger på Norwegian Outlet, men blir jo litt dumt å låse seg til ett merke.