Dress. Hvilke preferanser har du?

Medlem
3. feb. 2013
Innlegg
840
Sted
Lillestrøm
I utgangspunktet lurte jeg på om det var flere enn meg som brukte Canali, men jeg ønsker å stille det som et åpent spørsmål, og lurer på hvilket preferanser dere har?
 
Selv har jeg dresser og jakker fra Corneliani, Zzegna og Zegna. Liker nok snittet til Corneliani best, da jeg er relativt slank og Zegna er noe romsligere (hvis du kjøper konfeksjon). Har ingen kjennskap til Canali, men vil tro det koker ned til smak og behag da begge merkene leverer full-kanvas og håndsydde dresser. Tagliatore er óg et merke verdt å merke seg fremover. Ikke i samme liga muligens, men flotte plagg basert på italiensk snitt og stil :)
 
@Viccern. Jeg har tittet og vært nær Zzegna flere ganger, men det har enda ikke blitt noe. Hva er det som tiltaler deg for disse merkene?

Jeg har vært tro mot Hugo Boss og D&G på konfeksjon. Når D&G sluttet sin produksjon for ett par år siden måtte je finne noe nytt, og da ble det, litt tilfeldig Canali. Og etter det ble all konfeksjon Canali.


Var innom " The Player" i dag, der var det også mye fint. Noen som har handlet der før?
 
Redigert av en moderator:
Jeg kjøper billige dresser på Zara slik at jeg heller kan ha en Patek Philippe på armen til dressen. Prioriteringer...
 
Her er min eneste og siste erfaring med The Player.

Men Canali er bra.


Morsom historie. Jeg har selv reagert på at de alltid har salg, virker uprofesjonelt.


Når jeg var innom var det rett og slett fordi det stod "Er straks tilbake" på en lapp hos Hanske-Hallèn. Da kom jeg over en blazer som var behagelig i S130 ull, og stod ganske godt til den blazeren jeg kunne tenkt meg frem mot sommeren. Var selvsagt salg på den, satt ned fra 3990 til 2990. Tenkte jeg skulle høre om de hadde siste pris ;)
 
@Klokkesamler , grunnen til at jeg eier jakker fra Zzegna er mye grunnet snittet. Konfeksjon fra Zegna blir for stort til meg da jeg er veldig slank. Skulle jeg kjøpt en ny dress i dag ville jeg nok gått for Corneliani. God stoffkvalitet og klassisk snitt med litt innsving i jakken. Har enda til gode å prøve Canali, men hører selv mye bra om det. Går du for målsøm kan du jo velge å vrake i farge snitt og kvalitet.

+1 hva historien om Player angår. Det er veldig sant det samtlige nevner om salg hele året rundt, og det er en grunn til det. Jeg synes det er velidg kult at det er noen på sonen som bærer Kiton. Så sant man ikke har en ekstremt vanskelig kroppsfasong klarer man seg lenge med målsøm istedenfor bespoke. Det koker vel ned til prioriteringer ja. I en perfekt verden hadde vi alle bært Brioni og PP! :cool:
 
Redigert av en moderator:
Jeg har kun slimfit bukser som er "veldig" trange over ankelen, men når det kommer til dyrere dresser som brukes i mer formelle anledninger (viktige møter/julaften) liker jeg de klassiske som skjuler snøringen på skoen osv da det føles mer "velkledd". Da ender jeg alltid opp med ermenegildo zegna. Når det gjelder dress til hverdagsbruk syns jeg zzegna og ccorneiliani er begge vinnere. BTW ikke bodd i norge på noen år, hvor får man zzegna i oslo?
 
Jeg har kun slimfit bukser som er "veldig" trange over ankelen, men når det kommer til dyrere dresser som brukes i mer formelle anledninger (viktige møter/julaften) liker jeg de klassiske som skjuler snøringen på skoen osv da det føles mer "velkledd". Da ender jeg alltid opp med ermenegildo zegna. Når det gjelder dress til hverdagsbruk syns jeg zzegna og ccorneiliani er begge vinnere. BTW ikke bodd i norge på noen år, hvor får man zzegna i oslo?

Zegna leverer særs flotte dresser, noen synes det er ubehagelig at buksene er såpass høye på livet men personlig synes jeg det er fint.
Corneliani, Zegna og Zzegna får du iallefall hos Ferner&Jacobsen :)
 
Canali har også noe høyt liv, ikke like høy som Armani Comfort Fit, men akkurat slik at det blir komfortabelt.

Canali får du også i skreddersøm.


Faktisk aldri hørt om Kiton tidligere, men etter et kort google søk….. wow…..
 
Jeg kan anbefale dressene de har på Skabo av merke med samme navn. God kvalitet, god service (hadde en hyggelig klokkeprat med Vegard) og god pris:)
 
Kanskje ikke direkte OT, men jeg støtter opp om at The Player er helt bak mål hva gjelder kunskap. Var innom der for et par år siden for å kjøpe skjorter på "salg". Jeg er relativt slank og 208cm på sokkelesten, så jeg trenger smale skjorter med ekstra lange armer. Det sa jeg til han i butikken og han målte meg rundt halsen før han viste meg en bunke med det jeg kunne velge i. Fikk ikke lov å prøve de fordi de var pakket inn, men han forsikret om at de passet.
Da jeg kom hjem var både skjorten og armene alt for korte for korte, samt at skjorta lå som et telt rundt meg. Var så irritert at jeg ikke gadd å dra tilbake engang.

Når det gjelder dress har jeg vært ok fornøyd med å handle hos Ferner Jacobsen. Hyggelige å ha med å gjøre i kjøpsprosessen. Mindre hyggelige å ha med å gjøre hvis noe må endres på tilpasningen av dressen i etterkant. Dette gjelder for samtlige kjøp jeg har gjort der.