Dress. Hvilke preferanser har du?

Kanskje ikke direkte OT, men jeg støtter opp om at The Player er helt bak mål hva gjelder kunskap. Var innom der for et par år siden for å kjøpe skjorter på "salg". Jeg er relativt slank og 208cm på sokkelesten, så jeg trenger smale skjorter med ekstra lange armer. Det sa jeg til han i butikken og han målte meg rundt halsen før han viste meg en bunke med det jeg kunne velge i. Fikk ikke lov å prøve de fordi de var pakket inn, men han forsikret om at de passet.
Da jeg kom hjem var både skjorten og armene alt for korte for korte, samt at skjorta lå som et telt rundt meg. Var så irritert at jeg ikke gadd å dra tilbake engang.

Når det gjelder dress har jeg vært ok fornøyd med å handle hos Ferner Jacobsen. Hyggelige å ha med å gjøre i kjøpsprosessen. Mindre hyggelige å ha med å gjøre hvis noe må endres på tilpasningen av dressen i etterkant. Dette gjelder for samtlige kjøp jeg har gjort der.

Når det gjelder dress har jeg kjøpt en fra Corneliani hos L'Escalier i Rådhuspassasjen. Veldig fornøyd, og som det blir nevnt over har de et snitt som passer godt til nogen lunde slanke personer. Ellers har jeg også en dress fra Chester Barrie, som jeg er veldig fornøyd med. Butikken ligger i Savile Row, og fører konfeksjon på absolutt høyeste nivå. Ellers har min far en dress fra Belvest, og så fort jeg har mulighet skal jeg få kjøpt en dress derfra. Fantastisk snitt og kvalitet.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Slettet bruker 2146
Dress har jeg svært lav kunnskap om. Bruker aldri dress på jobben. Har to dresser, en mørk blå og en mørk grå, begge fra Corneleani. De er klassiske i snittet. Handlet dem hos Gunnar Øye.

Bruker ikke dress til daglig. Kun i viktige anledninger, møter, jul, 17 mai m.m
Favoritt dressen min er en mørke brun håndsydd Louis Vuitton dress. Veldig stilig og samtidig seriøs. Sitter som et skudd.
Ellers har jeg en skreddersydd dress i ull en en skreddersydd i blandingen cashmere/silke.. Veldig behagelige å gå med! Begge har klassiske snitt.

@Klokkesamler Jeg er litt usikker, men en vanlig dress fra Corneliani ligger på 9000kr. Så vil tippe de starter på nivået. Du må nok litt opp i pris avhengig av stoffkvalitet osv.

Redigert av en moderator:
@Klokkesamler , Helårsdressen fra Corneliani har gått opp i pris å starter på 10500 (tror jeg) fra konfeksjonen. Under målsømdagene spanderes tillegget, så da vil prisen bli den samme. Beveger du deg oppover i stoffkategorien stiger prisen selvsagt.

Redigert av en moderator: