Dress. Hvilke preferanser har du?

Denne ser veldig pen ut! Ser ut som godt håndverk også. Får litt Huntsman-vibber, men er vel kanskje MWH?

Det er en halv kanvas konstruksjon fra MwH ja, Super 120s fra Vitale Barberis Canonico.
Jeg kan være med på Huntsman sammenligningen, de er også ganske begeistret for shawl-collars. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Så en annonse i Dagens Næringsliv der Cavour (www.cavour.co) skulle åpne butikk på vikarterrassen 29 September, og annonserte for bla Cesare Attolini. Veldig spennende! Et av mine absolutte favorittmerker.

Hele listen med klær var forøvrig:

Canali
Carlos Santos
Cavour
Cesare Attolini
Common Projects
Crocket & Jones
Diemme
Edward Green
PT05
Moorer
Ring Jacket
Rota
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og Rødland
Så en annonse i Dagens Næringsliv der Cavour (www.cavour.co) skulle åpne butikk på vikarterrassen 29 September, og annonserte for bla Cesare Attolini. Veldig spennende! Et av mine absolutte favorittmerker.

Hele listen med klær var forøvrig:

Canali
Carlos Santos
Cavour
Cesare Attolini
Common Projects
Crocket & Jones
Diemme
Edward Green
PT05
Moorer
Ring Jacket
Rota

techie, så kul att du såg den, hjärtlig välkommen!!
 
  • Liker
Reaksjoner: Stvg100
Hvor i Trondheim skal man dra for å kjøpe en made-to-measure dress? (Under 10-15k) Jeg har hørt om Briz / House of Singles, men når jeg ser bildene de har lagt ut blir jeg absolutt ikke overbevist... (Ser at de legger ut bilder på nett av kunder som er "strålende fornøyd"... men selv får jeg avsmak når jeg ser hvor dårlig tilpasset dressene er.)

Alternativt tenker jeg at en RTW dress fra SuitSupply eller Oscar Jacobson får holde i et år eller to. Ser SuitSupply ble diskutert noe tidligere. Er det noen som vet hvordan disse to stiller seg opp mot hverandre?
 
Alternativt tenker jeg at en RTW dress fra SuitSupply eller Oscar Jacobson får holde i et år eller to. Ser SuitSupply ble diskutert noe tidligere. Er det noen som vet hvordan disse to stiller seg opp mot hverandre?

Prøvde på en del suitsupply dresser i butikken i London etter å ha lest flere som er fornøyd i denne tråden. De fleste hadde en veldig generisk og litt rar passform, litt bedre enn Dressmann men ikke mye. Jeg har ikke noe unormal kroppsform heller.

Er selv veldig fornøyd med dresser fra Corneliani.
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
Tror det må være rar kroppsform her. Ikke noe galt med suitsupply.

De fleste hadde en veldig generisk og litt rar passform

Har selv lest at særlig Havana Fit har en passform som er laget for veldig høye tynne menn (se sitat under). Siden jeg ikke er så høy, og i tillegg har atletisk kroppsbygning så er dette kanskje et tegn på at jeg burde holde meg unna SuitSupply (eller i den minste "Havana Fit").

"Like most SuitSupply's products, it has been cut for a tall and narrow Dutchman."
- The Nordic Fit
 
Hvor i Trondheim skal man dra for å kjøpe en made-to-measure dress? (Under 10-15k) Jeg har hørt om Briz / House of Singles, men når jeg ser bildene de har lagt ut blir jeg absolutt ikke overbevist... (Ser at de legger ut bilder på nett av kunder som er "strålende fornøyd"... men selv får jeg avsmak når jeg ser hvor dårlig tilpasset dressene er.)

Alternativt tenker jeg at en RTW dress fra SuitSupply eller Oscar Jacobson får holde i et år eller to. Ser SuitSupply ble diskutert noe tidligere. Er det noen som vet hvordan disse to stiller seg opp mot hverandre?
Prøv Bogart Cosmo. Vet ikke om de gjør det fortsatt, men tidligere fikk de bla. skreddere fra Corneliani til Trondheim et par ganger i året.
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
Håper høyere bukseliv får en comeback. De har jo vært populære blant menswear-bloggerne og de mer profilerte Instagram brukerne i et par år nå, men personlig sliter jeg virkelig med å finne noe brukbart her i Norge, spesielt når du skal kjøpe dress.

Prøvde et par Ermenegildo Zegna dresser nylig, og alle buksene hadde latterlig lavt liv. Ble nesten som å bruke jeans eller chinos. Samme med samtlige andre Italienske merker som er lette å finne i Norge. Jakkene er også blitt for korte, og kombinasjonen av lave bukser og korte jakker ser virkelig ikke bra ut (med høy knappeplassering).
 
Håper høyere bukseliv får en comeback. De har jo vært populære blant menswear-bloggerne og de mer profilerte Instagram brukerne i et par år nå, men personlig sliter jeg virkelig med å finne noe brukbart her i Norge, spesielt når du skal kjøpe dress.

Prøvde et par Ermenegildo Zegna dresser nylig, og alle buksene hadde latterlig lavt liv. Ble nesten som å bruke jeans eller chinos. Samme med samtlige andre Italienske merker som er lette å finne i Norge. Jakkene er også blitt for korte, og kombinasjonen av lave bukser og korte jakker ser virkelig ikke bra ut (med høy knappeplassering).
Enig, men sånn er det når majoriteten av nordmenn har en "gi faen"-holdning til dress og liker best at den sitter som en joggebukse..
 
Går for det meste i Corneliani her i gården men har kjøpt noen Lardini dresser i det siste og er svært fornøyd!
 
  • Liker
Reaksjoner: HenrikS
For den som er intressert i Napolitansk mesterkonfeksjon så får vi på Cavour butikken besøk av Cesare Attolini 14-15mars, kanske noen her vill prøve sy sig en dress eller jakke av ytterste håntverksgrad? :)
Send mig en PM isåfall så booker vi en tid.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lynch og Nicolai