folded
Tar meg en tur til Bekkestua i dag jeg (Synsam test)
Den lenken ser veldig folded ut spør du meg![]()
Tar meg en tur til Bekkestua i dag jeg (Synsam test)
Den lenken ser veldig folded ut spør du meg![]()
Tar meg en tur til Bekkestua i dag jeg (Synsam test)![]()
Jeg har ringt og pratet litt med selger. Visstnok arv. Ingen papirer eller annet utover selve klokken. Hevdet å ha hatt den på service nylig, men ingen kvittering på dette - og husket ikke hos hvilken urmaker i Bergen![]()
Vel, for min del faller den egentlig litt utenfor. Det er jo i utgangspunktet en fin modell, men jeg ser egentlig etter en diver for daglig bruk, og vil derfor fortrinnsvis satse på noe nyere.Om du kjenner etter på magefølelsen, virker det OK å kjøpe denne?
Du er ikke redd det ligger noe klokskap i følgende gamle (svenske) ordtak når det gjelder urmakerens ur?Var innom urmaker Andersen på St. Hanshaugen i går, han har lagt ut sin private Constellation Pie Pan (stål) for salg i butikken. Prisen er 7000,-, jeg antar at uret er i meget god stand siden det er hans eget.
Skomakarens hustru och smedens märr äro alltid sämst skodda
Du er ikke redd det ligger noe klokskap i følgende gamle (svenske) ordtak når det gjelder urmakerens ur?
![]()
Ikke FS men riktignok FT;
Bytes - BYTES Mycket fin Vintage Tudor Submariner 1968 | Klocksnack
Nivada Grenchen med Valjoux 23 i utmerket stand på eBay:
![]()
Her er det muligheter for å få kjøpt ei klokke med Valjoux 23 til en relativt billig penge. Antar at denne vil gå for rundt $600-1000. Kanskje mindre hvis man er heldig.![]()
Disse Nivada-ene forandret seg mye igjennom produksjonsperioden 1963-1978, denne ser ut til å være en litt seinere utgave. De ble også markedsført under merket Croton i USA.
Her er annet bilde som viser tre varianter av Chronomaster Aviator Seadiver (som den heter, selv om det ikke alltid sto på skiva):
![]()
Størrelsen er 38mm.
Her er forøvrig en bra artikkel om disse NG Chronomasterne (merk ikke komplett, da det var utrolig mange varianter): Page Modèles
Gikk for usd 1035, grei pris eller?