Dagens vintage-kjøpetips (med vurderinger og diskusjoner)

1601, ja. Prisen er vel helt ok. Jeg måtte lenger ned i pris for å bli kvitt min 1601 :p Ellers finnes det vel diskusjoner på dette forumet knyttet til den aktuelle selger.
Takk for tips.
Nyservet er det kanskje ok? Ser egentlig etter en med blå skive men.. Finner ikke noe diskusjon, har du en link?
 
Takk for tips.
Nyservet er det kanskje ok? Ser egentlig etter en med blå skive men.. Finner ikke noe diskusjon, har du en link?

Hvis det finnes kvittering på servicen, så er de helt ok. Har ikke link dessverre, men lett litt i den andre kjøpetips-tråden. Jeg har forøvrig aldri vært i kontakt med selger selv, så vil nødig gjøre annet enn å henvise. Merk forøvrig at den aktuelle annonsen er satt passiv.
 
Redigert:
Flere som heter Fredrik

Hvis det finnes kvittering på servicen, så er de helt ok. Har ikke link dessverre, men lett litt i den andre kjøpetips-tråden. Jeg har forøvrig aldri vært i kontakt med selger selv, så vil nødig gjøre annet enn å henvise. Merk forøvrig at den aktuelle annonsen er satt passiv.

Det er en helt naturlig grunn at annonsen var satt passiv, selger ville være bortreist i perioden og ville ikke ha mulighet til å følge opp annonsen.

Klokken viste seg å være 100% legit etter mitt skjønn og er nå i mitt eie, jeg har ved flere anledninger handlet av selger og har bare positive erfaringer.
 
Jeg kjenner ikke prisnivået på disse, men selgeren er ihvertfall sonemedlem og good-guy så jeg vil anta det er et greit kjøp.

Edit: der ble den nettopp lagt ut her på sonen til enda bedre pris også ser jeg :)

Den er muligens delvis re-luma, tenker på timesmarkører utenom 12, 3, 6 og 9. Ellers er den korrekt. Ville ha spurt selger om dette.
 
Det er en helt naturlig grunn at annonsen var satt passiv, selger ville være bortreist i perioden og ville ikke ha mulighet til å følge opp annonsen.

Klokken viste seg å være 100% legit etter mitt skjønn og er nå i mitt eie, jeg har ved flere anledninger handlet av selger og har bare positive erfaringer.

Grunnen til at jeg nevnte at annonsen var satt passiv, var fordi jeg tenkte at den kanskje var solgt.

Gratulerer med ny klokke!
 
Denne var strøken! Jaeger LeCoultre Memovox blue subdial. Ikke sett denne kombinasjonen før.
http://klocksnack.se/threads/jaeger-lecoultre-memovox-bl%C3%A5-subdial-s%C3%A4nkt-pris.26973/


image-jpg.52325


image-jpg.56925
 
Redigert:
Denne var strøken! Jaeger LeCoultre Memovox blue subdial. Ikke sett denne kombinasjonen før.
http://klocksnack.se/threads/jaeger-lecoultre-memovox-bl%C3%A5-subdial-s%C3%A4nkt-pris.26973/


image-jpg.52325


image-jpg.56925

Den kombinasjonen er sjelden ja, fordi det er en franken. :)

E875 med såkalte sorte "ebene" timesmarkører (som den ovenfor) var helhvite. Denne har fått en midt-skive fra en hel-blå E875.

Den er altså en kombinasjon av denne:

30jgp00.jpg


Og denne:

jlc_image.1812581.jpg


Korrekt blå-hvit E875 skal se slik ut:

jlc_image.765341.jpg
 
Ventet nesten litt på deg @SpaceCowboy. :D Imponerende sett!

Takker! Litt synd egentlig, for den ser jo veldig bra ut. :cool:

Men når det er sagt, går det også an å kjøpe slike klokker kun fordi de ser ser så bra ut, og se litt mellom fingrene ang. utskiftning av deler. Så lenge man som eier er ærlig i en fremtidig salgssituasjon selvsagt.
 
Redigert av en moderator:
Takker! Litt synd egentlig, for den ser jo veldig bra ut. :cool:

Men når det er sagt, går det også an å kjøpe slike klokker kun fordi de ser ser så bra ut, og se litt mellom fingrene ang. utskiftning av deler. Så lenge man som eier er ærlig i en fremtidig salgssituasjon selvsagt.

Absolutt! Kunne fort vurdert denne. Må ærlig si at franken-versjonen ser nesten bedre ut enn original med blå skive.