Dagens vintage-kjøpetips (med vurderinger og diskusjoner)

Jeg ser forøvrig at den per dags dato er utsolgt fra Steinhart, men at den kommer tilbake.
Det ser også ut som priser er omtrent lik rett fra fabrikk som den du har funnet på ebay.
OCEAN One Vintage - Diver Watch - Steinhart Watches

Forøvrig dukker det stadig opp Steinhart'er på Kjøp og salg sidene her Klokker

Omtrent like? Du får momsfritak når du bestiller fra Steinhart så den reelle prisen blir 387 Euro pluss norsk moms. Det vil du ikke få fra en privatperson på ebay så da må du betale 530 Euro pluss norsk moms. Ganske stor forskjell vil jeg si :)
 
Omtrent like? Du får momsfritak når du bestiller fra Steinhart så den reelle prisen blir 387 Euro pluss norsk moms. Det vil du ikke få fra en privatperson på ebay så da må du betale 530 Euro pluss norsk moms. Ganske stor forskjell vil jeg si :)

Jeg får den opp til 4,304.54 NOK på ebay.
Du har rett i at du får den til 387 fra Steinhart, men:
EUR 387 til en kurs på 8.1545 (dagens DNB-kurs) blir 3275.37 NOK *1,25 mva = 4094,2125 pluss transport.

Ellers er vi enige ;)
 
Redigert:
Jeg får den opp til 4,304.54 NOK på ebay.
Du har rett i at du får den til 387 fra Steinhart, men:
EUR 387 til en kurs på 8.1545 (dagens DNB-kurs) blir 3275.37 NOK *1,25 = 4094,2125 pluss transport.

Ellers er vi enige ;)

Vel, tviler på banken gir deg dollar for 5,98,-, samt legg på porto og 25% mva... Plutselig nærmer den seg 6000,- fra ebay.
 
Jeg får den opp til 4,304.54 NOK på ebay.
Du har rett i at du får den til 387 fra Steinhart, men:
EUR 387 til en kurs på 8.1545 (dagens DNB-kurs) blir 3275.37 NOK *1,25 = 4094,2125 pluss transport.

Ellers er vi enige ;)

Ja, men da blir jo den fra ebay 4304.54*1,25 = 5380 kr

Og det vil jeg jo påstå er en del mer :)
 
Her er det noe muffens da jeg får opp NOK-priser (4,304.54 NOK )på ebay-lenken.


Men nok om det - Det er vintageklokker vi skal diskutere i denne tråden.
 
Her er det noe muffens da jeg får opp NOK-priser (4,304.54 NOK )på ebay-lenken.


Men nok om det - Det er vintageklokker vi skal diskutere i denne tråden.

For å avslutte diskusjonen: Dette er eBays forslag til kurser. Paypal operer med langt dårligere kurs
 
Breitling Co-pilot Yachting, ref. 7650 (1969)

Nei, det er ikke min som er til salgs... ;)

Som kjent kjøpte jeg min for 3-4 år siden og dette er vel.. den andre tror jeg, som jeg har sett til salgs siden den gang. Dere som ikke kjenner til Breitling co-pilot; de er relativt sjeldne (AVI 765), Yachting-versjonene (7650) er om mulig enda sjeldnere:

Breitling7650Yacht-10_edited-1_zpse664c923.jpg


Denne er korrekt, både visere, bezel, kasse og verk. Serienummer er 127 millioner, noe som daterer den til 1969, også korrekt. Bezel og baklokk noe slitt, men definitivt gangbart på ei så sjelden klokke. Mulig man kan få prisen noe ned pga akkurat dette.

Jeg har en bezel til overs som kunne vært tilpasset denne (skiftet topp av bezel til en som også har rød-farge).

Noen som tar sjansen? Dette er i Navitimer/Cosmonaute-land ift pris og etterspørsel.
 
Redigert:
Holdt på å poste denne, men var usikker på prisnivået på disse. Strøøøøken skive! :D
 
Prisen i annonsen er en brøkdel av verdien på klokken og budkrigen startet minutter etter den ble lagt ut på finn.
 
@lobergen
Jeg ser at min post var ganske unødvendig, da et lite søk ga meg nok av nyttig info. Så, takk som tar deg tid til å svare :)
 
Redigert av en moderator:
Omega Seamaster 120 "Big Blue", ref. 176.004 (cal. 1040)

Her er en tilsynelatende strøken Big Blue til salgs:

bigBlue_03168_11.jpg


Dette er en referanse 176.004 fra tidlig 70-tall med krono-kaliberet 1040, også kalt "Big Blue". Jeg har skrevet en artikkel om denne klokka på bloggen min, og den er en av mine favoritter.

Dette eksemplaret er i skremmende god tilstand, og har nok fått en en restaureringsrunde på kasse og baklokk. Eller: Jeg tror det, da den ser litt i overkant strøken ut, og den mangler logo på baklokket. Polert bort? Antageligvis. Her ville jeg bestemt fått et bedre bilde av baklokket både på utsiden og innsiden. Ville også bedt om et bilde av verket for å sjekke serienummer.

Men skiva ser helt fantastisk ut med jevn og fin patina, både på visere, markører og ikke minst: på bezel.

bigBlue_03168_10.jpg


Nesten litt i overkant kanskje? Mulig jeg er skeptisk her. Men jeg må si at jeg fikk litt dårlige vibber av baklokket. Som sagt, det kunne vært morsomt å fått bekreftet at lokket er ok, i så fall er dette et fantastisk kjøp av en lekkerbisken av ei sjelden klokke.