Blancpain-tråden

86ED8DE9-F153-47A5-8869-B817EACFBCFC.jpeg

Ja dette var et kupp. Svært praktisk størrelse, den forsvinner på armen til man ser etter. Og da sier det PANG.

Høy kvalitet i produksjon og som tidligere nevnt; urverket foruten å være svært flott også veldig stabilt tross hard bruk.

Bezel/insert på 38 og 43 er lik dybde på, det gjør nok den større varianten vanskeligere å svelge for mange.

Utrolig fornøyd med min men tenker hver dag på storebror. Må nok innom den og selv om jeg garantert burde gi meg mens leken var god.
 
Vis vedlegg 247791
Ja dette var et kupp. Svært praktisk størrelse, den forsvinner på armen til man ser etter. Og da sier det PANG.

Høy kvalitet i produksjon og som tidligere nevnt; urverket foruten å være svært flott også veldig stabilt tross hard bruk.

Bezel/insert på 38 og 43 er lik dybde på, det gjør nok den større varianten vanskeligere å svelge for mange.

Utrolig fornøyd med min men tenker hver dag på storebror. Må nok innom den og selv om jeg garantert burde gi meg mens leken var god.

Gode refleksjoner her, tror begge har sine styrker:) ikke prøvd 38mm, men 43 kan være uvant i starten med så «stor» og clean skive, men det går fort over til å være helt herlig når sunbursten får strekt seg ut
8CC9CCE4-46EA-4A49-B41B-D948B235AD9C.jpeg
 
Gode refleksjoner her, tror begge har sine styrker:) ikke prøvd 38mm, men 43 kan være uvant i starten med så «stor» og clean skive, men det går fort over til å være helt herlig når sunbursten får strekt seg ut
Vis vedlegg 247795
Ja herregud den er nydelig! Dette har vært et mål siden 2013. Jeg kan ikke legge meg ned å dø før 1315verket er prøvd. Muligens litt stor for min smak men så har den heller ikke vært på armen lenge før heller.
 
  • Liker
Reaksjoner: Liern
Dette er muligens å banne i kirka, men jeg må innrømme at jeg sliter litt med folks fascinasjon for Bathyscaphe, uavhengig av størrelse (jeg har dog bare erfaring med den blå 38mm versjonen).

Jeg synes uret er helt ok, men det er egentlig ingenting som peker i retning av high-end. Kassen har ikke noe spesiell finish - rett og slett en ganske ordinær kasse i børstet stål. Urverket er ikke spesielt dekorert, og noe av årsaken til den lange driftsreserven er sikkert at det er 3Hz/21,600 som samtidig gjør at man ikke får den fine glidende sekundviseren. Ikke har det hacking heller(!). Sist, men ikke minst, 38mm kan ikke leveres på lenge. Man kan velge mellom Nato, eller en seilduksrem av mildt sagt elendig kvalitet (Jeg har selvsagt satt på en annen rem). Mange vil sikkert også synes at datovinduet både er knøttlite og nesten uleselig, og at det er plassert på feil sted på skiven. Akkurat det plager ikke meg så mye, selv om det godt kunne vært plassert kl 6, og med litt større tall.

Så: Hva er det egentlig som gjør den så nydelig, fantastisk og flott?
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Tja visuell smak er jo subjektiv. Jeg liker det enkle nærmest sterile uttrykket den gir. Nå vet jeg ikke hva du personlig mener er et flott utført urverk men både 1150/51/53/54 og 1315 har stor grad av kvalitet i utførelse. Nei du finner ingen gravert påfugl noe sted på verket men fravær av det betyr ikke at finish er slett arbeid. 3 hertz er det mange som velger å bruke, ikke noe galt i det.

Så er det hva man velger å sammenligne en dykkerklokke med. Selv er jeg svært fornøyd både med utseende , kvalitet og ikke minst driftsikkerhet. Denne byttes nok kun ut i annen innen samme modelfamilie.
 
Regner med alle her inne allerede kjenner til Wacthbox’s legendariske Tim Mosso (Mr. stream-of-consciousness... :) )

I en ny video som omhandler hvordan en spesifikk modell/serie overskygger de andre klokkene merket lager ( f.eks PP 5711, Blancpain FF, AP Royal Oak etc), kommer han med et rimelig godt tankespinn om Blancpain.….se fra 13:14 - 17:38.


Han tar ikke feil, det er helt sikkert.
 
Men nå er vel ikke Blancpain alene om å slite med "dressklokker".. De står i seriøs fare for å bli utryddet alle som én. Selv ikke Rolex klarer å selge dressklokker - og spørsmålet er vel om det er rom for de i dagens klokkemarked, eller om de vil sakte dø ut, som spådd av mange allerede :censored:
 
  • Liker
Reaksjoner: Ralph og ewestre
Men nå er vel ikke Blancpain alene om å slite med "dressklokker".. De står i seriøs fare for å bli utryddet alle som én. Selv ikke Rolex klarer å selge dressklokker - og spørsmålet er vel om det er rom for de i dagens klokkemarked, eller om de vil sakte dø ut, som spådd av mange allerede :censored:

Det har du helt rett i. Godt poeng.
Og med hjemmekontor over hele kloden er vel kanskje dressklokker enda mindre aktuelle. Men markedet bestemmer, og da er vel sportsmodeller mer sexy kanskje, for å trekke til seg et yngre publikum. Kan bli litt spennende å se hva de respektive merkene gjør med utvalget sitt fremover ja.
 
Tja - Cartier selger jo rimelig bra med dressklokker og ikke fullt så mange sporty? Ser poenget altså, de aller fleste går jo med noe som er sporty.

Dette er vel litt i tiden også? Stjerner går i joggebukser, tskjorte og slitte jeans. De fleste rocker mindre formelle antrekk. Men slikt går jo i bølgedaler. Plutselig er det inn igjen :)
 
Tja - Cartier selger jo rimelig bra med dressklokker og ikke fullt så mange sporty? Ser poenget altså, de aller fleste går jo med noe som er sporty.

Dette er vel litt i tiden også? Stjerner går i joggebukser, tskjorte og slitte jeans. De fleste rocker mindre formelle antrekk. Men slikt går jo i bølgedaler. Plutselig er det inn igjen :)

Jeg tror vi er i en periode hvor egenart betyr mye for klokkekundene.
Ikke egenart som i at alt behøver å være så jæskla originalt, men som i at folk ønsker klokker med karakter. Derfor tror jeg det er rom for flere sporty og dressy kolleksjoner fra både Cartier og Rolex og Seiko og alle de andre.
Derimot er det noe dressklokker sliter med som kategori, så er det karakter og egenart. Jeg klarer ikke å skille Jaeger-LeCoultre fra Blancpain fra Vacheron. Det ser i grove trekk helt likt ut. Cellini fra Rolex har vel en egenart strengt tatt, men faen, det ser jo ikke ut. Folk flest har heldigvis smak :giggle:
 
  • Liker
Reaksjoner: ewestre