Blancpain-tråden

HD_5008D-1130-B64A_Lifestyle_RVB_2.jpg


Vår take på nyheten :)


Må vel rette denne litt? :)
Vannresistens: 3 bar (300 m)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
92CF6B0B-3CC4-4005-B33A-8B26F2DDFACB.png

Mange forbinder nok bare Blancpain med Fifty Fathoms. Synd da de egentlig mest burde få cred for urverk og komplikasjonsarbeidet sitt. Forøvrig hele fundamentet ved gjenoppstandelsen på begynnelsen av 80 tallet. Utrolig mye flotte kombinasjoner.
 
Redigert:
PANG!! Du karret til deg en Series 1 og???
Ikke helt enda, bare låner. Men jeg kan få kjøpe den, og vurderer det dersom jeg kan få "nok" for Conecpt-en. Den har jo etter hvert kostet meg noen kroner... Problemet er også at Concepten har noen fordeler over 50th Anniversary: Den er nyservet og perfekt teknisk, den har ny skive med bedre lume, og AR-coatingen gjør at skiven ser "skarpere" ut, med mindre refleksjoner. Så antagligvis trenger 50th Anniversary nytt glass. Sannsynligvis også en service og muligens ny bezel. Det kan bli dyrt, men det er jo en sjelden klokke, så muligens verdt det likevel :) Vi får se hva det blir. Uansett gøy å få prøve det som jeg anser som grailen av Blancpain FF i 40mm.
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet og Genta
Ikke helt enda, bare låner. Men jeg kan få kjøpe den, og vurderer det dersom jeg kan få "nok" for Conecpt-en. Den har jo etter hvert kostet meg noen kroner... Problemet er også at Concepten har noen fordeler over 50th Anniversary: Den er nyservet og perfekt teknisk, den har ny skive med bedre lume, og AR-coatingen gjør at skiven ser "skarpere" ut, med mindre refleksjoner. Så antagligvis trenger 50th Anniversary nytt glass. Sannsynligvis også en service og muligens ny bezel. Det kan bli dyrt, men det er jo en sjelden klokke, så muligens verdt det likevel :) Vi får se hva det blir. Uansett gøy å få prøve det som jeg anser som grailen av Blancpain FF i 40mm.
Ja jeg ser det. Den er den hellige gral! Samtidig så ble jo min virkelighet totalt snudd på hodet nå når du lufter min gamle klokke med de sinnsyke oppgraderingene du har fått til. Haha det som en gang var historiens billigste FF er nå en FrankenKraftpakke av dimensjoner. Sykt kult!! Puuuhh
 
Ikke helt enda, bare låner. Men jeg kan få kjøpe den, og vurderer det dersom jeg kan få "nok" for Conecpt-en. Den har jo etter hvert kostet meg noen kroner... Problemet er også at Concepten har noen fordeler over 50th Anniversary: Den er nyservet og perfekt teknisk, den har ny skive med bedre lume, og AR-coatingen gjør at skiven ser "skarpere" ut, med mindre refleksjoner. Så antagligvis trenger 50th Anniversary nytt glass. Sannsynligvis også en service og muligens ny bezel. Det kan bli dyrt, men det er jo en sjelden klokke, så muligens verdt det likevel :) Vi får se hva det blir. Uansett gøy å få prøve det som jeg anser som grailen av Blancpain FF i 40mm.
Fantastisk mulighet du har snublet over og kul concept!
Synd, for meg, at det ikke er Ocean Commitment III du legger for salg - som IMHO er den flotteste BPn (sammen med Pokemon).
 
  • Liker
Reaksjoner: Liern og KTS69
No No Rad for me :poop: Ser i ettertid at jeg reagerte litt barnslig på avslagsmailen:mrgreen:

Vis vedlegg 247321

Bortsett fra navnet som du har streket over, fikk jeg ordrett det samme svaret ;) Greit det, jeg hadde vel ikke forventet noe voldsomt personlig avslag. Jeg svarte de imidlertid litt mer "smiskete" og klamrer meg til et lite halmstrå om at det skal dukke opp en klokke som de ikke klarer å finne noen kjøper til:oops:
 
  • Liker
Reaksjoner: bragemann
Hvilke modell er det? Mer chunky bezel enn vanlig bathyscaphe... er det 38mm? Derfor proporsjonene bli likere fifty fathoms?
Flott bilde!
Ja det er 38 mm-versjonen. Synes også proporsjoner og forhold mellom bezel og skive fungerer bedre på denne enn storebroren i 43. Er også den eneste ff’en i mindre størrelse det er mulig å få tak i. Dessverre ikke mitt bilde... Men har siklet på den klokka så mange år nå at det er vel snart på tide å gjøre noe med det.