Blancpain-tråden

1F2D0084-185E-433D-8E3D-F9AD093801EB.jpeg

Tilbake fra spa og på ny sommer-rem
 
Regner med alle her inne allerede kjenner til Wacthbox’s legendariske Tim Mosso (Mr. stream-of-consciousness... :) )

I en ny video som omhandler hvordan en spesifikk modell/serie overskygger de andre klokkene merket lager ( f.eks PP 5711, Blancpain FF, AP Royal Oak etc), kommer han med et rimelig godt tankespinn om Blancpain.….se fra 13:14 - 17:38.


Han tar ikke feil, det er helt sikkert.
Med Covid tror jeg dressklokker fikk den siste spikeren i kisten. Poenget hans er likevel at Blancpain er blitt en One trick pony akkurat som AP
 
Med Covid tror jeg dressklokker fikk den siste spikeren i kisten. Poenget hans er likevel at Blancpain er blitt en One trick pony akkurat som AP
Tja nå er vel Quantieme modellene noe av det de selger mest av da.. Villeret , Le Brassus og Metiers d’art er håndtverk på svært høyt nivå. Noe en selvfølgelig ikke hverken registrerer eller anerkjenner i Norge. 2019 var forøvrig BP sitt beste år så langt hva omsetning angår.
 
  • Liker
Reaksjoner: ewestre
Etter å ha spart i 2,5 år, fikk jeg endelig trykket på avtrekkeren og har hatt denne på i et par uker nå. Jeg er fortsatt i "honeymoon"-fasen, og som sikkert alle andre som har prøvd å fotografere denne skiven; frustrert over at den er enda mer "playful" i virkeligheten!
Denne er definitivt ikke for hvermansen og man vil aldri finne den på innsiden av frakken til en sketchy klokkepusher i Syden :giggle:, og naboen vil aldri ha lik (som visse andre klokker lider av), men de som vet hva det er, de vet hva det er. Det er noe som passer min personlighet perfekt, og denneskal få MYE armtid fremover i sommerlyset! God Sommer!
BPFFBJD70'ies1.jpg
BPFFBJD70'ies2.jpg
BPFFBJD70'ies3.jpg
 
Fantastisk. Sort kasse er utrolig stilig. (y)Ja, tilgjengeligheten er jo en utfordring, og jeg gikk gjennom Chrono24, og ventet i tre uker på forsendelsen av klokka som kom fra Orlando. Tok jo en evighet gjennon FedEx og toll (tiden går som alle vet vanvittig seint når man venter på noe som man har gledet seg til så lenge).
Forøvrig har jeg nå vært i Oslo noen dager med madammen på ferie, og har selvsagt gått skoene av meg, fordi jeg fikk en stemme i hodet som sa at jeg måtte gå inn på Bjerke....regner med de fleste vet hvor god en sånn stemme er til å overbevise oss om slikt.
.... så da har jeg nå en X-70 lenke i bestilling til 70'ies-klokka.
De sa det selv på Bjerke at "det er jo verdens dyreste lenke" (noe det selvsagt ikke er), men du få jo pinadø en helt kurant bil for de pengene....fytti katta.
Jaja, jeg gleder meg uansett til september når den skal komme i posten.
Greit å ha noe å glede seg til på høsten også.
 
Klart @adio . De skulle ha 38.000 kr (inkl. mva).
Ifølge Gabor, som er medlem av denne tråden, har Bjerke tatt opp mot ca 45.000 kr for lenka tidligere, så sånn sett har jeg fått en grei pris. Men det smerter å bruke så mye penger på ei lenke av stål, men det er vel glemt i det sekundet jeg får den på lanken. :giggle:
 
  • Liker
  • Wow
Reaksjoner: Stonefly og adio
Hei, er på utkikk etter en tropical reim til min Bathyscaphe 43mm. (23 lugs) dette er ikke så lett, så må nok teste om det går med en 24mm reim. Noen som har testet om det går/ser greit ut å få på?
 
Hei, er på utkikk etter en tropical reim til min Bathyscaphe 43mm. (23 lugs) dette er ikke så lett, så må nok teste om det går med en 24mm reim. Noen som har testet om det går/ser greit ut å få på?
Hei, Jeg vet ikke om du er kommet noe nærmere, men på Blancpain-bloggen til Henrik Schwienig omtaler han akkurat dette (https://blancpainblog.com/timepieces/strap-options/#more-11246). Han anbefaler å sjekke ut alternativer til de originale fra Blancpain hos https://www.jean-rousseau.com/ hvor man kan få 10% rabatt hvis du bruker koden BPBJR.
Om du finner det du leter etter der, vet jeg ikke, men det er ihvertfall et tips for oss som sliter med i-landsproblemet "23mm lugs" :giggle: