Blancpain-tråden

96F2A58D-C5BF-404E-9E16-2791CBC22698.jpeg

Flott FF. Er det 38mm? @Chronodiver
Jeg (også?) er jo på den evige jakten etter 24/7 enklokke-tilværelsen og har ofte tenkt at denne kan være en godt valg.

Jeg var "minutter" unna å slå til på en på K/S nå for et par dager siden, men jeg klarte ikke å få ut fingeren.

Dog om budsjettet er 100k så er det mye å velge i, men iom jeg er lenkemann så vet jeg ikke om den hadde vært innertier for meg åkkesom.

Når det er sagt så har jeg vært innom mye siste fem åra som skulle være solide kandidater, men treffer liksom aldri bullseye.

Men den perfekte klokke er vel ikke laget ennå, så må vel kompromisse på noe. Eneste jeg har klart å lande på er et knippe specs som må være tilstede:
Stål
36-38mm
Lenke
Min 100m WR
Skrukrone
Solid spenne

For noen år siden trodde jeg for eksempel Exp1 214270 var grailen, men det var dessverre helt til jeg fikk ha den på hånden noen uker. Ble for stor.

Siden har det dessverre blitt mange andre "bomkjøp"...men det er vel en del av hobbyen. :)
 
Flott FF. Er det 38mm? @Chronodiver
Jeg (også?) er jo på den evige jakten etter 24/7 enklokke-tilværelsen og har ofte tenkt at denne kan være en godt valg.

Jeg var "minutter" unna å slå til på en på K/S nå for et par dager siden, men jeg klarte ikke å få ut fingeren.

Dog om budsjettet er 100k så er det mye å velge i, men iom jeg er lenkemann så vet jeg ikke om den hadde vært innertier for meg åkkesom.

Når det er sagt så har jeg vært innom mye siste fem åra som skulle være solide kandidater, men treffer liksom aldri bullseye.

Men den perfekte klokke er vel ikke laget ennå, så må vel kompromisse på noe. Eneste jeg har klart å lande på er et knippe specs som må være tilstede:
Stål
36-38mm
Lenke
Min 100m WR
Skrukrone
Solid spenne

For noen år siden trodde jeg for eksempel Exp1 214270 var grailen, men det var dessverre helt til jeg fikk ha den på hånden noen uker. Ble for stor.

Siden har det dessverre blitt mange andre "bomkjøp"...men det er vel en del av hobbyen. :)
Ja dette er 38mm varianten. I utgangspunktet helt nogo og jeg har jo vaket etter 43mm modellen siden 2013. At det ble denne var helt spontant og litt på f. Og sp er det utrolig deilig når fordommer blir knust. Størrelsen er superpraktisk og urverket så langt svært stabilt og nøyaktig.

Hvor lenge jeg har den aner jeg ikke men det er bare fordi jeg alltid ser på andre Blancpain modeller. Monogamist i antall og nå og i merke
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
Det er ikke uvanlig at FiftyFathoms kommer uten lenke. De fleste leveres faktisk med seilduk eller nato reim. «Barakuda» og nå denne kommer på gummireim.
Ønsker du å skaffe deg lenke til denne må du være forberedt på å punge ut en del tusenlapper i tillegg, de er kjent for å ha rimelig stive priser på reimer/lenker.

Det jeg mener å observert, jeg synes det er litt svakt jeg...(?)
 
Det jeg mener å observert, jeg synes det er litt svakt jeg...(?)

Tja, det står du jo selvsagt fritt til å mene. Jeg tar det for det det er.
Ta Aquanaut foreksempel, levers på gummi. Nå skal ikke jeg sette BP og PP i samme bås, men de synes gjerne at dykkere skal være på reim.
Jeg har innsett at om jeg vil ha min FiftyFathoms på lenke (som jeg vil), så må jeg ut med en god del ekstra. Svakt av BP? -Jeg synes egentlig ikke det.
Bare min mening!
 
  • Liker
Reaksjoner: Labbos
 
  • Liker
Reaksjoner: Sylar og Liern
Tja, det står du jo selvsagt fritt til å mene. Jeg tar det for det det er.
Ta Aquanaut foreksempel, levers på gummi. Nå skal ikke jeg sette BP og PP i samme bås, men de synes gjerne at dykkere skal være på reim.
Jeg har innsett at om jeg vil ha min FiftyFathoms på lenke (som jeg vil), så må jeg ut med en god del ekstra. Svakt av BP? -Jeg synes egentlig ikke det.
Bare min mening!

Jeg tenkte umiddelbart på Aquanaut selv, men føler gummilenken og designspråket der passer bedre sammen. Dessuten er PP i en betydelig sterkere markeds posisjon ift hva de kan tillate seg enn PP. Det sagt, jeg prøver ikke å trekke noe fra BP. Jeg bare føler de er så tett på perfeksjon, men misser akkurat uten lenke, for meg. Klokka er jo helt rå!
 
  • Liker
Reaksjoner: Sindregb
Jeg tenkte umiddelbart på Aquanaut selv, men føler gummilenken og designspråket der passer bedre sammen. Dessuten er PP i en betydelig sterkere markeds posisjon ift hva de kan tillate seg enn PP. Det sagt, jeg prøver ikke å trekke noe fra BP. Jeg bare føler de er så tett på perfeksjon, men misser akkurat uten lenke, for meg. Klokka er jo helt rå!
X-71 lenken er å få løst. Billig nei men kvaliteten på den er som prisen tilsier; svært høy.
At en dykker på gummi prises høyt er ikke Blancpain alene om. Årsaken er påfallende når man står med et av produktene i hånden. Finish på urverk og resten er høyt. Går man utenom disse LE modellene er imidlertid trøsten at bruktmarkedet favoriserer kjøper. Du kan få svært mye ur uten å betale for det.

Gøy for kjøpere og kjipt for selgere men sånn er det. Selv ønsker jeg meg egentlig litt tilbake til Lemanserien og da komplikasjoner men det forbaska frontglasset er for tynt for mitt utsvevende liv..
 
  • Liker
Reaksjoner: Labbos
X-71 lenken er å få løst. Billig nei men kvaliteten på den er som prisen tilsier; svært høy.
At en dykker på gummi prises høyt er ikke Blancpain alene om. Årsaken er påfallende når man står med et av produktene i hånden. Finish på urverk og resten er høyt. Går man utenom disse LE modellene er imidlertid trøsten at bruktmarkedet favoriserer kjøper. Du kan få svært mye ur uten å betale for det.

Gøy for kjøpere og kjipt for selgere men sånn er det. Selv ønsker jeg meg egentlig litt tilbake til Lemanserien og da komplikasjoner men det forbaska frontglasset er for tynt for mitt utsvevende liv..
Av ren nysgjerrighet - hva må man betale for lenken om man skulle ønske den utenom? Personlig synes jeg den er helt "riktig" på rem og tror jeg kunne levd fint uten lenke.
 
Av ren nysgjerrighet - hva må man betale for lenken om man skulle ønske den utenom? Personlig synes jeg den er helt "riktig" på rem og tror jeg kunne levd fint uten lenke.

Jeg hørte med Bjerke og de kunne tilby den for 48’ nedsatt fra «ca 60 000».
Den kan kjøpes langt billigere i utlandet, men den er fortsatt dyr.
 
Redigert:
60 000 :eek: da hadde jeg greid meg fint med rem ja. Betviler ikke kvaliteten et sekund, men det får være grenser.

Jeg kan ikke se for meg at noen har betalt 60’ for den. Det er bare helt absurd, og det virker som om flere synes når jeg ble tilbudt den for 48’ i første mailen, og selv dét er vanvittig...
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Vet jo at de tok en 15-16 lapper for NATO-remmen, så 60’ er vel å forvente på lenke da. Sinnsykt er det uansett, både for NATO og lenke, uansett kvalitet...
 
  • Liker
Reaksjoner: Thom og GrimReaper
Dette tror jeg må være det nærmeste jeg noensinne kommer en "keeper". :)
Klokkene er dyre, lenkene er dyre, service er faktisk ikke SÅ dyrt, men noen deler er VELDIG dyre, og service tar lang tid. Likevel synes jeg faktisk det er verdt det! Klokkene har en "X-faktor" som gjør at jeg liker de bedre enn alle mine andre klokker.
IMG_3640.jpg
IMG_3646.jpg
 
Noen som har forespurt tilgjengelighet på No Rad klokken fra Bjerke?
Hørte med dem også. Lite informasjon enn så lenge. De vet ikke om hvor mange de får, eller om de får noen. Men jeg har forsøkt å sikret meg "en billett" til videovisning av den hvis de får den inn. Så spent på å se om det blir noe "syning" eller kjøp... :)
 
  • Liker
Reaksjoner: darkcho