Consigliere
Støttemedlem
- Medlem
- 7. mars 2014
- Innlegg
- 4.698
Selv syns jeg G63 er en forkastelig bil fordi jeg vil at barna skal vokse opp.
Det er vel bare galt å la barna vokse opp i en G63 dersom du må selge huset ditt for å kjøpe den?
Selv syns jeg G63 er en forkastelig bil fordi jeg vil at barna skal vokse opp.
Er rimelig sikker på at barna dine kommer til å vokse friske og fine selv om det lages biler som har hjerte og sjel @Genta. Dette miljøvåset begynner å bli komisk. Hva med å ta nesa litt opp fra MDG-bibelen og se litt rundt i verden. Norge forurenser sist jeg sjekket 0,02 promille av verdens utslipp. (Skal ikke være helt påståelig om tallet er helt korrekt men det er ihvertfall forsvinnende lite.) Det blir bare for dumt eller i beste fall naivt å tro at vi redder verden som det eneste landet i verden som omfavner El-biler utelukkende pga at de er billige. Sorry, men det måtte bare ut. God helgSå så gutter (antar jeg), noen liker mora, andre datra. Begge har rett i en tråd om generell bilsnakk. Selv syns jeg G63 er en forkastelig bil fordi jeg vil at barna skal vokse opp. Men den er også overlegen. (Ikke relevant ift deres disputt, men viser at en sak ha flere sider).
Ja, begge er Amerikanske. De forstår ikke svingerCamaro går vel for øvrig også bare fort rett frem, så det er kanskje en sammenheng?
Spørs hvilken motor: V8, V10 eller V12? Fint om du spesifisererHmm
Solgte bilen dør ny kom. Hjelp...
Trenger noe billig som holder en 3mnders tid. Tips?
Jeg tror heller ikke at personbiler er det store problemet ift global forurensing, men jeg kan tro på at det har noe å si lokalt. Det sagt, det er forskjell på Beijing og Oslo, og MDG har etter min mening uforholdsmessig mye innflytelse i Oslo. MDG er fint som bremsekloss, men når det i praksis blir håndbrekk så blir det feil. Jeg tror at det store poenget ved neste stortingsvalg blir om man stemmer for et parti som samarbeider med MDG eller ikke. Verste som finnes er småpartier som styrer politikken i vippeposisjon, ref f eks KrF og kontantstøtte. Sorry, ikke meningen å dra politikk inn i tråden...Er rimelig sikker på at barna dine kommer til å vokse friske og fine selv om det lages biler som har hjerte og sjel @Genta. Dette miljøvåset begynner å bli komisk. Hva med å ta nesa litt opp fra MDG-bibelen og se litt rundt i verden. Norge forurenser sist jeg sjekket 0,02 promille av verdens utslipp. (Skal ikke være helt påståelig om tallet er helt korrekt men det er ihvertfall forsvinnende lite.) Det blir bare for dumt eller i beste fall naivt å tro at vi redder verden som det eneste landet i verden som omfavner El-biler utelukkende pga at de er billige. Sorry, men det måtte bare ut. God helg![]()
V12 i 50k klassen. Nada krav.Spørs hvilken motor: V8, V10 eller V12? Fint om du spesifiserer![]()
Synes det er fascinerende at et par stykker her er av den oppfatningen at de sitter på fasiten av hva kjøreglede er.
Det sitatet der kjenner jeg meg lett igjen i
Jeg har i dag kjørt,med gammel bil,fra Son til Eidsvoll.Jeg ønsker å poengtere at Teslasjåfører generelt oppfører seg som R......L i trafikken-har dette noe med den vettlause akselerasjonen fra 4 til 100 km/t å gjøre? Bilen jeg kjørte har sin styrke noe høyere opp i hastighet enn dette, så jeg avstod diverse invitasjoner til dueller-fra eiere/brukere av ovennevnte biler,unntaket er modell X- de kjøres sindigere.For meg er det veldig enkelt. Nå er jeg riktig nok ikke i millionbil kategorien, men Tesla Model 3 er århundrets kjøp. Makan til fantastisk innovativ bil. Koster ikke blod. Gokart med plass til både familien og bagasjen man må ha med på hyttetur. Rekkevidden. Ladenettverket. Software oppdateringer som kommer hyppig og faktisk gjør noe. Raskeste kupevarmer jeg har vært borti (varmepumpe). Designet uten knapper og brytere og dash og all drit man blir veldig fort lei av. Veldig bra lydanlegg. 0-100 på 3,9 (riktig nok med en 20 tusen lapp i oppgradering). Og det drar jo også jævlig bra om man ligger i 100 fra før. Hengerfeste. Osv osv.
Jeg kan bare tenke meg én eneste konkurrent i overskuelig fremtid, og det er Model Y.
3. året (totalt 5.året med nybilgaranti) koster vel i tillegg rundt 15.000,- Er vel først da man har tilsvarende norsk garanti. Tror forøvrig det nå er sånn at man ikke må betale for/gjennomføre 111-punktsjekk så lenge man tegner forlengelsen før forrige periode har gått ut.
Godt sagt!Hvis man ikke er interessert i bil, så er jeg enig i at Tesla antagelig er et godt kjøp![]()
Ja takk begge deler?bytt ut byggekvalitet med opplevd kvalitet takk![]()
Det er helt sant at det 3. året koster også, men det er bedre å da stifte 2 nye. 6 år totalt.
Det var nytt for meg! På forrige Porsche måtte jeg betale for 111 fra 5 års nybil garanti og over på PAW.
Min PAW går ut nå i desember så da finner jeg ut dette, selv om jeg satser hardt på at dette blir ny eier sitt «problem».
... På den andre (som går ut i juni) bestilte jeg forlengelse god tid i forveien. Da sa de at det ikke lenger var nødvendig med ny 111. Det er nok fornuftig at det er slik, men mener at jeg tidligere har måttet gjennomføre 111 uansett ved tegning av ny periode PAW.