Bilsnakk

Alt over 80 i lekebilen min føles som å kjøre gammel russisk romrakett. Alt skrangler, og man er et sekund fra døden.

Eg hadde et skikkelig race med Alfaen . Girte og stod i der eg trudde eg piska meg oppover ei fjellside . På første strekker der eg fikk tid å løsne det lett svette grepet på rattet kikket eg i speilet og såg en Skoda kodiaq i lett cruise med full famileoppakning bak meg. Eg hadde hatt det kjempemorro for det , uten å risikere lappen så dette er kjent . Bonus at service koster nada i forhold til nye biler også .
 
Alt over 80 i lekebilen min føles som å kjøre gammel russisk romrakett. Alt skrangler, og man er et sekund fra døden.

Herlig.
Slik var det med min Mini også. "Det å holde fartsgrensen opp (gamle) Lierbakkene var en stor utfordring gjennom alle svingene. Minien klarte det, hvis du planla svingene ordentlig.

Den morsomste bilen er (egentlig) den som byr på moro mens du er innenfor fartsgrensen.

8- D
 
Jepp. Den er som jeg sa tidligere fantastisk når man skal frakte store ting. Til alt annet er det et hatefullt berg av en bil som rett og slett er for stor.

Y er ikke noen fruktkurv den heller, men den er helt annerledes bygget med et stivt chassis som ikke flekser på hver eneste fartshump, mye mindre leamikk, og å kjøre den føles som å kjøre bil. Når jeg først skal velge fra Teslas utvalg (pga superladere) får det bli Y, så kan jeg kjøre Polestar til daglig.

Men nok om kjedelige biler nå! Snart Minitid igjen, og da er hele problemet løst! Og et nært familiemedlem har gått full retard og kjøpt en legendarisk italiensk veteran jeg gleder meg til å prøve!
 
Mulig Teslafans allerede kjenner historien, men den var ny for meg. Og ganske morsom. Tesla ville egentlig at model 3 skulle hete model E, men det godtok ikke Ford og derfor ble det 3 (speilvendt E). S3XY
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Mulig Teslafans allerede kjenner historien, men den var ny for meg. Og ganske morsom. Tesla ville egentlig at model 3 skulle hete model E, men det godtok ikke Ford og derfor ble det 3 (speilvendt E). S3XY

Kjente den. Harry, men også kult.
Men jeg trodde det vr Mercedes som "klaget". Da med bakgrunn i E-klassen?

8- )
 
Jeg har en Y LR nå, men har en Y Performance i bestilling med levering i mars. Så blir et bytte der. Men du må være obs på at Y ikke er i nærheten av Model 3 Performance i gocart-følelse. Fortsatt snekke i forhold til den, men selvfølgelig mye bedre enn X.