Bilsnakk

Kjøpte en ny M3 LR ifjor høst for 460k inkl hengerfeste. "Mye bil" for pengene. Skal gå på pendling og som bil nummer 2 i helger etc. Har prøvd P men synes den bli vel hard i hverdagen, men hvis du liker ordentlig kjøremaskin så er det jo gøy. Relativt lite pris påslag fra LR hvis du er interessert i mer heftig bil. Heftig aks... Dog vanlig LR eller LR med performance boost går også veldig greit da med 0-100 på 4,4s. Betaler du 19k ekstra på en ny LR så får du også performance boost som gir 0-100 på 3,9s. LR kan ha hengerfeste, det var vel ikke ny P.

Prøvekjørt også I3, men ble ikke helt komfortabel med den i høye hastigheter og på glatta. Kjører 80-90km hver dag og syntes da M3 LR var greit valg for meg.
 
BMW var uansett ikke aktuelt og spesielt ikke i3 da jeg synes den ser helt latterlig dum ut. Såpass forfengelig er jeg dessverre når det gjelder bil.
Kjøpte bil i dag og det ble en Mercedes EQC 400 4-matic. Loaded med utstyr naturligvis for å kompensere for at den ikke har motor.
Valgte Designo matt lakk og er egentlig mest spent på hvor mye merarbeid den kommer til å gi meg med tanke på vask og vedlikehold. Noen som har erfaring med matt lakk? Den burde egentlig være vedlikeholdsfri mtp pristillegget.
Så med skam å melde har jeg nå dyppet tåen i elbilbassenget da jeg forstår at å prøve å bekjempe dette er nyttesløst. Håper mine fordommer blir gjort til skamme og jeg greier å glede meg over den.

Gratulerer, du konverterer nok fort :)

Jeg gikk fra V8 bensin på 5,7l til el og ble fort glad i el.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
BMW var uansett ikke aktuelt og spesielt ikke i3 da jeg synes den ser helt latterlig dum ut. Såpass forfengelig er jeg dessverre når det gjelder bil.
Kjøpte bil i dag og det ble en Mercedes EQC 400 4-matic. Loaded med utstyr naturligvis for å kompensere for at den ikke har motor.
Valgte Designo matt lakk og er egentlig mest spent på hvor mye merarbeid den kommer til å gi meg med tanke på vask og vedlikehold. Noen som har erfaring med matt lakk? Den burde egentlig være vedlikeholdsfri mtp pristillegget.
Så med skam å melde har jeg nå dyppet tåen i elbilbassenget da jeg forstår at å prøve å bekjempe dette er nyttesløst. Håper mine fordommer blir gjort til skamme og jeg greier å glede meg over den.
Ta kontakt med Brynhildsen AutoSpa, og få den behandlet rett med en gang. Matt lakk krever sin mann å holde pent, og han er rasende dyktig. @Edzilla kan sikkert hjelpe deg med kontakt og erfaringsdeling.
 
Jeg var sikker på det samme. Men jeg begynner å innse realiteten i det hele og innser motvillig at på en bruksbil så er det ikke til å unngå. Hybrid ser jeg ikke helt poenget med og til vårt bruk så faller det mellom to stoler. Men den dagen jeg skal ha et leketøy til far så blir det en vaskeekte fossilbrenner med ordentlig godlyd :)
Jeg kjører mye i Stavanger-området så el-rekkevidden holder i det daglige for min del. Men, på lengre turer, ferieturer og "kosekjøring" (ja, jeg driver med det inni mellom) er det godt å vite at jeg aldri trenger å oppsøke ladestasjoner med påfølgende kø. Jeg ser heller ikke bort fra at sport-modus blir valgt relativt ofte for å høre den deilige lyden av rekkesekseren :giggle: Muligheten til å skaffe seg ny bil med rekkesekser var avgjørende da jeg dessverre tror at slike motorer kun blir å finne i bruktbilavdellinger om et par år :rolleyes:
 
Jeg kjører mye i Stavanger-området så el-rekkevidden holder i det daglige for min del. Men, på lengre turer, ferieturer og "kosekjøring" (ja, jeg driver med det inni mellom) er det godt å vite at jeg aldri trenger å oppsøke ladestasjoner med påfølgende kø. Jeg ser heller ikke bort fra at sport-modus blir valgt relativt ofte for å høre den deilige lyden av rekkesekseren :giggle: Muligheten til å skaffe seg ny bil med rekkesekser var avgjørende da jeg dessverre tror at slike motorer kun blir å finne i bruktbilavdellinger om et par år :rolleyes:
Ja, både Mercedes og Audi faser ut fossilt i 2025 og det var nok en medvirkende faktor til at jeg tok steget nå. Mercedes tar ikke inn verken bensin eller diesel på lager lenger og må spesialbestilles hvis du ønsker det. BMW vet jeg ikke hvor lenge leverer, men vil tro de følger de to andre tett.
 
Dessuten fikk jeg med et monopolspill som plaster på såret ;)
20220204_191546.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Kjøpte en ny M3 LR ifjor høst for 460k inkl hengerfeste. "Mye bil" for pengene. Skal gå på pendling og som bil nummer 2 i helger etc. Har prøvd P men synes den bli vel hard i hverdagen, men hvis du liker ordentlig kjøremaskin så er det jo gøy. Relativt lite pris påslag fra LR hvis du er interessert i mer heftig bil. Heftig aks... Dog vanlig LR eller LR med performance boost går også veldig greit da med 0-100 på 4,4s. Betaler du 19k ekstra på en ny LR så får du også performance boost som gir 0-100 på 3,9s. LR kan ha hengerfeste, det var vel ikke ny P.

Prøvekjørt også I3, men ble ikke helt komfortabel med den i høye hastigheter og på glatta. Kjører 80-90km hver dag og syntes da M3 LR var greit valg for meg.
Kjenner ingen andre som grubler på om man skal kjøpe M3 eller i3 :D
 
Jeg var sikker på det samme. Men jeg begynner å innse realiteten i det hele og innser motvillig at på en bruksbil så er det ikke til å unngå. Hybrid ser jeg ikke helt poenget med og til vårt bruk så faller det mellom to stoler. Men den dagen jeg skal ha et leketøy til far så blir det en vaskeekte fossilbrenner med ordentlig godlyd :)

Tror vi har mange like tanker. Selv er jeg pr. nå særs fornøyd med hybrid.Daglige rutiner går kun på el, mens lengre turer går på bensin. Ser dog at min rekkeviddeangst nok er relativt ugrunnet, så det blir nok elektrisk neste gang. Fornuften må dessverre seire, selv om det river i mitt hemmelige raggerhjerte….

Så får vi se da… Hva fremtiden bringer….
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Kan det være angivelse av at bilen er en re-investering av noe pixelkunst herfra?