Alle BMW'er med Xdrive og M-sport (bredere dekk bak en fremme) må ha stjernemerkede dekk. Utvalget er ikke kjempestort uten runflat, men det finnes hvis du spør hos en seriøs dekkselger. Det er stjernemerkingen, og ikke runflat, som er viktig. Ulik bredde uten stjerne kan fort havarere fordelingsgirkassen, noe som spiser ubehagelig av klokkekontoen.
Nå er jo sporing også en veldig individuell greie. Min bil sporer ikke plagsomt, med 275 bak og 245 foran. Men etter åå ha lånt den bort fikk jeg kommentaren "det må være noe feil med bilen din, den sporer jo som ville h@#%&." Jeg kan kjøre på veier med dype hjulspor med bare venstre lillefinger på rattet, og opplever ikke at den sporer. Selvfølgelig tar den tak i asfaltkanter der det er, men det er jo noe man forventer med brede dekk og lav profil. Opplevelsen av samme ting er som sagt veldig subjektiv.
Noe jeg alltid har gjort, som en mekaniker på et Porsche-senter tipset meg om: Kjør alltid med det lufttrykket som er anbefalt for bil med last. Det har jeg gjort siden, med godt resultat.