Bilsnakk

Jeg skrev kontrakt på ID4 forrige uke. RWD Max utgave. Disse kommer på veiene i Des/Jan. Jeg har en Tesla model 3 firehjulstrekk også nå, og 4wd klarer jeg meg fint uten til mitt bruk.
ID4 hadde jeg nesten helt fortrengt, den er absolutt interessant. Skal se nærmere på den!
 
Polestar slår Taycan med ett fattig poeng.... @TomB
Taycan 24/7 fremfor Polestar ;)


For lenge lenge siden kjørte mange biler rundt med et klistremerke hvor det sto «fornuft og følelser» ;) Etter å ha prøvd Taycan la jeg fornuften til side. Hadde jeg ikke gjort det kunne det fort blitt en Polestar 2. Til den prisen mener jeg at de leverer veldig mye bil for pengene.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel

Vi er en gjeng med entusiaster på innlandet som arrangerer litt kjøreturer og annet sosialt
Vi kaller oss Gamle Oppland Auto Entusiaster. Følg oss gjerne på FB for oppdateringer om arrangementet eller for å følge med på vår lille satsning med garasjebesøk.
 
Du store tid! Ikke spart på konfekten her gitt :D

1608106888340.png


 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Du store tid! Ikke spart på konfekten her gitt :D

Vis vedlegg 225667


Stutz var jo det ultimate gliset å ha i USA i sin tid. Elvis hadde et flak uten like. Ville forøvrig ikke nølt et sekund med å handle med selger - tvers gjennom ryddig og redelig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Phenix
Du store tid! Ikke spart på konfekten her gitt :D

Vis vedlegg 225667


Lekker bil. Overdådig for at det skulle være litt "blærete". Absolutt innafor, og kult. Hvordan pelsen i bagasjerommet ville bli etter noen år med bagger, Rema-poser og små barns trehjulsykler har gått inn og ut vet jeg nå ikke. Ei heller hvor lett det vil være å få det rent etter at likene har blødd fra seg. Men til alle tider så har vel Stutz-eiere hatt alternative biler til disposisjon for møkka-jobber. Dette med skandinavisk (norsk) kuskinn er en kjent sak for blant annet Rolls Royce også.

Denne bilen har (forsøkt å) byttet eiere mye de siste årene. Jeg har sett den flere ganger. Elvis var primært Cadillac-tilhenger, men han hadde også en Stutz. Det er tilstrekkelig. Det måtte vært artig å hatt en full oversikt over den karen sin garasje.

8
 
Bestilte en Tesla Model 3 Performance i går helt uten den store entusiasmen, etter å ha slått fra meg Polestar (vil ikke ha Google!) og id:3/4 (vil ikke ha VW!).

Ikke lett å like bil når barn nummer tre truer med sin ankomst! (Dette er lillebilen, så den er stor nok til planlagt bruk)
 
  • Liker
Reaksjoner: Todda
Bestilte en Tesla Model 3 Performance i går helt uten den store entusiasmen, etter å ha slått fra meg Polestar (vil ikke ha Google!) og id:3/4 (vil ikke ha VW!).

Ikke lett å like bil når barn nummer tre truer med sin ankomst! (Dette er lillebilen, så den er stor nok til planlagt bruk)
Først og fremst gratulerer!
Har ikke du akkurat fått en Honda elbil?
 
Bestilte en Tesla Model 3 Performance i går helt uten den store entusiasmen, etter å ha slått fra meg Polestar (vil ikke ha Google!) og id:3/4 (vil ikke ha VW!).

Ikke lett å like bil når barn nummer tre truer med sin ankomst! (Dette er lillebilen, så den er stor nok til planlagt bruk)
Du har jo Minien som kosebil. Da kan jo alt annet vere A-B bil(y)
 
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo
Tenk hva som kunne vært om de hadde gått i cruiser-retningen og ikke innredet den som en racerbil! Deilig skinn og tre hadde gjort seg inni der!

Jeg har forøvrig tatt til fornuften og avbestilt Tesla Model 3. Grei bil, men orker ikke kjøpe av Norges største vernede bedrift. Nå blir det Polestar 2 i stedet.
 
Redigert:
Nå er jo Cyan (tidligere polestar) tross alt et vaskeekte racinglag, så det ligger jo litt i kortene at de lager en racerbil.
men synes godt de kunne kostet på seg litt mer kledelige felger ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo
Jeg hadde Polestar i et par uker, men solgte den og kjøpte ny Model 3 Perf i stedet. Liker den bedre, men overlevering og service er crap..Husk å ta med Performance pakken. Jeg synes det ble "gammel snekke i tversgående bølger" uten.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Produktene til Tesla er bra, men selskapet er så håpløst å forholde seg til at jeg ikke orker en runde til (har kjørt Tesla siden januar '14). Egentlig er det jo bare trist hele greia, jeg vil beholde min kjære Honda E jeg, ikke kjøpe enda en familiebil. Men nå blir det Model S + Polestar en stund, så får vi se hva vi gjør nå S-en må byttes ut etterhvert.

Dropper nok performance også, kommer aldri til å kjøre den på en måte som trenger mer sportslighet. Snekke er topp ;)

(Har jo også Mini Remastered og fri tilgang på et rikt utvalg fullblods-italienere, så om jeg vil kjøre lekebil går jeg heller for selvpustende v12 fra italia....)
 
Redigert:
Produktene til Tesla er bra, men selskapet er så håpløst å forholde seg til at jeg ikke orker en runde til (har kjørt Tesla siden januar '14). Egentlig er det jo bare trist hele greia, jeg vil beholde min kjære Honda E jeg, ikke kjøpe enda en familiebil. Men nå blir det Model S + Polestar en stund, så får vi se hva vi gjør nå S-en må byttes ut etterhvert.

Dropper nok performance også, kommer aldri til å kjøre den på en måte som trenger mer sportslighet. Snekke er topp ;)

(Har jo også Mini Remastered og fri tilgang på et rikt utvalg fullblods-italienere, så om jeg vil kjøre lekebil går jeg heller for selvpustende v12 fra italia....)

Ja, Tesla er helt håpløst. Så snart det kommer reelle alternativer, er det adjø. Vet ikke hvor de klarer å spa frem det klientellet som sitter bak skrankene der.