Bilsnakk

Tesla - særlig Mod.3 og X må vel være noe av det styggeste som noen gang er laget - lurer på om designerne her og de som
lagde Troll er i familie..:mrgreen:

Ett ord: PREMIUM!
A1FF046F-4260-4197-AFBB-4706DD37E0B2.jpeg
 
Tja, man har jo jevn og sikker pensjonsinntekt når man er i markedet for Lexus, så hvorfor ikke lease?
 
  • Haha
Reaksjoner: gullet
jeg har nok sjelen til en pensjonist, for jeg hadde lett gått for en LC fremfor noen av de tyske alternativene.
Da har du nok også hodet til en pensjonist :D LC er alternativ til traktor, 4-trinns automat m/ overdrive :LOL: Eller mulig de leveres med 5-trinns nå?
 
Men helt seriøst så er det lov å mobbe 4 trinns automater - de er jo ikke akkurat de raskeste skapningene på jordens overflate, men de har i det minste driftsikkerheten i behold, i motsetning til mer moderne kasser ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Men helt seriøst så er det lov å mobbe 4 trinns automater - de er jo ikke akkurat de raskeste skapningene på jordens overflate, men de har i det minste driftsikkerheten i behold, i motsetning til mer moderne kasser ;)
Husker mitt første møte med 4-trinns automat. Kjøpte en ny Nissan "X-feil" i 2002, 2-liters bensin med 140 hk (tror bare ca. 100 av de var på jobb) og selvsagt 4-trinns-kasse. Bilen var så dårlig giret at en liten bakke var nok til at den giret ned og man fikk ditto turtall, og når ønsket fart var oppnådd giret den opp igjen og mistet momentet o_O Funket greit på flat mark og rett vei i byen. Ble et kortvarig forhold. Prøvde å heve kjøpet, men byttet heller driten inn i noe nytt tysk fra München. Snakk om natt og dag!
 
  • Haha
Reaksjoner: Bjarnetv
Gammel XJ6 med 3-trinns automat. Null feil, gira presist og starta alltid. Ikke rask, men sterk. Ble solgt i høst, da jeg har kliss ny BMW X5. Den har nå vært på verksted 10 ganger siden september.

Støtter den med jo enklere, jo bedre...
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Bjarnetv
Gammel XJ6 med 3-trinns automat. Null feil, gira presist og starta alltid. Ikke rask, men sterk. Ble solgt i høst, da jeg har kliss ny BMW X5. Den har nå vært på verksted 10 ganger siden september.

Støtter den med jo enklere, jo bedre...
Mandagsbiler kan man dessverre ende opp med uavhengig av merke. Vi har hatt 5 ulike BMW siden jeg endelig ble kvitt min X-trail i 2003, og alle har vært så og si feilfrie. Hadde en 5-serie hvor turboen tok kvelden to uker før den var fem år, og det fikk jeg på garantien! Ellers var det helt jævlig lyd fra vindusviskerne på en 3-serie, og dette ble utbedret. Faktisk ingen elektronikk-feil!

Nå skal det sies at jeg ikke har hatt noen av bilene i mer enn 6 år, så hvordan de er etter 10 og 15 år kan jeg ikke uttale meg om. Sikkert ikke like bra som de er nye. Broderen kjøpte for øvrig en kliss ny Volvo XC90 T8 for fire år siden, og endte nesten opp med å kjøre leiebiler fra Bilia like langt i denne perioden. Bilen ble totalt utbedret for ca. 700.000,- på fire år. Nå ruller han lykkelig rundt i en grom X7 :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Vasbotten
det er LX, LC er en GT ;)
Haha. Ja, der kan man se. Sorry @Spring Drive :oops: Du refererer sikkert til Lexus LC, i mitt hode har alltid LC vært Landcruiser... Ser på bildet at du har en Lexus LC, og den har jeg ikke prøvd. Men, jeg liker linjene på den! Den andre hybriden (regner med det er en 450) har jeg imidlertid prøvd for fire år siden da jeg skulle bytte bil sist. Var veldig nysgjerrig på denne med 3,5 liters V6 og greier, men automatkassen ødela hele kjøreopplevelsen. Klarer ikke venne meg til CVT-kasser, så det ble ingen handel.
Fra spøk til alvor: Lexus er flotte biler, hadde bare lyst til å få opp dampen i tråden ;)