Bilsnakk

Denne er jo så lekker at jeg virkelig kunne vurdere (seriøst) å kjøpe tysk...


8- )
 
Denne er jo så lekker at jeg virkelig kunne vurdere (seriøst) å kjøpe tysk...


8- )
Problemet er ikke at den er tysk. Problemet er at den går på batteri.
 
Kult interiør, litt mer usikker på eksteriøret, spesielt fronten. Audi har jo hatt et veldig konsekvent og bra designspråk i mange år. Ytelsen ser det ikke ut til å være noe i veien med! Forholdsvis høy startpris da.
 
I mine øyne tar det bort alt som finnes av sjel og bilglede. Når den dagen kommer at man blir påtvunget el så er interessen min for bil totalt eliminert. Jeg har vært bilinteressert siden før jeg kunne gå, og lever delvis av bil og motorisert redskap i næring. Det er har alltid vært en stor del av livet mitt og hobby i tillegg. Men for min del har interessen sunket i takt med inntoget av radiobiler i samfunnet. Desto mer provosert blir jeg av alle disse miljøraddisene som faktisk tror at de redder verden med elbil, uten å ofre en tanke på at en moderne fossilbil må kjøre det dobbelte av en vanlig drosjebil før den blir utjevnet av fordelen med null utslipp. Jeg er nok en av de som synes vadmel er helt ok og at alt var bedre før.
 
I mine øyne tar det bort alt som finnes av sjel og bilglede. Når den dagen kommer at man blir påtvunget el så er interessen min for bil totalt eliminert. Jeg har vært bilinteressert siden før jeg kunne gå, og lever delvis av bil og motorisert redskap i næring. Det er har alltid vært en stor del av livet mitt og hobby i tillegg. Men for min del har interessen sunket i takt med inntoget av radiobiler i samfunnet. Desto mer provosert blir jeg av alle disse miljøraddisene som faktisk tror at de redder verden med elbil, uten å ofre en tanke på at en moderne fossilbil må kjøre det dobbelte av en vanlig drosjebil før den blir utjevnet av fordelen med null utslipp. Jeg er nok en av de som synes vadmel er helt ok og at alt var bedre før.
Hjertens enig.
 
  • Elsker
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og GrimReaper
I mine øyne tar det bort alt som finnes av sjel og bilglede. Når den dagen kommer at man blir påtvunget el så er interessen min for bil totalt eliminert. Jeg har vært bilinteressert siden før jeg kunne gå, og lever delvis av bil og motorisert redskap i næring. Det er har alltid vært en stor del av livet mitt og hobby i tillegg. Men for min del har interessen sunket i takt med inntoget av radiobiler i samfunnet. Desto mer provosert blir jeg av alle disse miljøraddisene som faktisk tror at de redder verden med elbil, uten å ofre en tanke på at en moderne fossilbil må kjøre det dobbelte av en vanlig drosjebil før den blir utjevnet av fordelen med null utslipp. Jeg er nok en av de som synes vadmel er helt ok og at alt var bedre før.

Er jammen meg ikke laget mange bensinbiler med sjel de siste 30 årene uansett.. Løsningen er enkel, ha begge deler. En elbil, for å dra alle fordelene av den til hverdagslig bruk, og ha en grom veteranbil med masse sjel, bil / eierglede i garasjen til bruk på finværsdager.
 
I mine øyne tar det bort alt som finnes av sjel og bilglede.

Helt enig - har ikke noe problemer med elbil, og hadde sikkert kjøpt en om jeg var avhengig av å pendle, eller å kjøre langt.
elmotoren gir oss jo tross alt det samme vi ville ha med de store luksus v12 og v8 sedanene - lydløs jevn kraft, følelsen av å ha kunne flise noen om man har behov for det, og generelt sett behagelig fremdrift.

Men akkurat som med gamle snekker med semidiesel, så er det noe med mekanikken, lyden og følelsen av en ICE motor som er selve hjertet av hobbyen.

jeg kommer i alle fall til å klore meg fast med jaguaren min innenfor ring 2 så lenge jeg har råd, og får lov ;)
 
Er jammen meg ikke laget mange bensinbiler med sjel de siste 30 årene uansett.. Løsningen er enkel, ha begge deler. En elbil, for å dra alle fordelene av den til hverdagslig bruk, og ha en grom veteranbil med masse sjel, bil / eierglede i garasjen til bruk på finværsdager.
Legger ved et noen bilder av biler med sjel siste 30ish år.
PORSCHE-911-Turbo--964--2976_22.jpg
mercedes-19e-17-724x543.jpg
http___hypebeast.com_image_2016_07_bmw-m3-buyers-guide-e30-1.jpg
2021-Audi-R8-Panther-Edition-24.jpg
 
Dette er egentlig en diskusjon som bør dø ut.
Alle i hele verden med hver sin ice-bil hadde forbrukt alt av oljereserver på kort tid.
La heller folk bestemme selv hva de vil kjøre med, og gjerne med incentiver a'la den norske stat,med moms/avgiftsfritak på biler som ellers ville blitt for dyre-de som ikke har råd/lyst til å kjøre den ene typen kan nå ha et reelt valg,og vi som ønsker,kan kose oss med de bilene vi selv vil.
Det er bare et tidsspørsmål før entusiastene legger øynene på elbilene også(BMW i3/Porsche Taycan/Tesla modell S-uten sammenlikning forøvrig)
Svært få nye biler vil få samlerbilstatus-slik har det alltid vært,men jeg ser ikke bort fra at de ovenfor nevnte kan få det.
Gi motorhobby og-glede fritt spillerom uten forutinntatte meninger basert på drivstoff, husk at vi alle er i "samme båt"!!
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
Jay Leno hadde en fin betrakting rundt dette.
Sammenlign det med hester når bilen tok over rundt 1920 tallet. Den gangen snakket man mye om det enorme forurensingsproblemet hestemøkk utgjorde, særlig i byene, og fremsnakket bensinbilen for man slapp tross alt og spa unna hundrevis av tonn med møkk hver dag.
I dag er hester en hobby for de som liker hester, men vi har fortsatt hester:) Jeg er glad hver gang en Toyota Yaris sjåfør skifter til elbil, det betyr at det spares bensin som en entusiast kan bruke. Så kanskje jeg kan få flere stunder på Spa Francorchamps som denne:)
1613078447261.png
 

Vedlegg

  • 1613078586975.png
    1613078586975.png
    1.013 KB · Visninger: 0
Redigert: