Bilsnakk

Ja, leasing er fornuftig for alle som ikke orker bryet med kjøp/salg og ikke ønsker å bruke tid på å sette seg inn i markedet. Noe økonomisk god løsning er det derimot ikke. Som man sier i Vegas; The house always wins.
Men hvis du har et godt forhold til huset så hender det at de gir deg en god deal ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Neste bil jeg ikke skal eie, men disponere er ID
1682938301360.jpeg

sjekk de deilige hoftene!!
Få på noen smidde felger i 19toms, og coilovers så er vi der.
 
Ser at en del brukte Volvo selges med utvidet garanti 7 år/150k.
Om en kjøper en 2 år gammel bil brukt fra forhandler, er ikke dette da gode greier?
Det fungerer som nybilgaranti?
 
Redigert:
Var innom Bilia Drammen og tittet på en XC90. Jeg spurte selgeren om dette, og svaret var ja - at den er som nybilgaranti. Jeg tenker også at dette må være gode greier.
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
Ser at en del brukte Volvo selges med utvidet garanti 7 år/150k.
Om en kjøper en 2 år gammel bil brukt fra forhandler, er ikke dette da gode greier?
Det fungerer som nybilgaranti?
Toyota og driv med dette.
"Problemet" mitt er usikkerhet rundt fossil bil. Drit om den plutseleg har 0 verdi.

Per no: INGEN nybil gir meg så mykje som antydning til noko feeling.
Dog: Mange brukte gjer, men... Fakk...
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf og Grendel
Toyota og driv med dette.
"Problemet" mitt er usikkerhet rundt fossil bil. Drit om den plutseleg har 0 verdi.

Per no: INGEN nybil gir meg så mykje som antydning til noko feeling.
Dog: Mange brukte gjer, men... Fakk...

Vurderer også dette med verdifall på 'bil med ordentlig motor'. Ut fra dagens situasjon så kan det være at det beste vil være å kjøre den fullt ut, og så 'starte på null med startkapital' når den tid kommer. Selv en vellholdt bil har i dag lav pris.

8
 
Tenker å dra på bilferie nedover i Europa i sommer og min lille elbil er nok ikke ideelt utenfor Norges grenser.
Ser etter noen tips til en fin "turbil". Trenger ikke sovemuligheter da jeg tenker telt/hotell burde funke.
Det viktigste er nok at den er pålitelig og at det er plass til meg og bikkja.

Budsjett ca. 100k. Kan også leie, men er vel neste bedre å selge den til høsten igjen hvis jeg ikke skulle se behovet lenger.

Takk på forhånd.
 
Tenker å dra på bilferie nedover i Europa i sommer og min lille elbil er nok ikke ideelt utenfor Norges grenser.
Ser etter noen tips til en fin "turbil". Trenger ikke sovemuligheter da jeg tenker telt/hotell burde funke.
Det viktigste er nok at den er pålitelig og at det er plass til meg og bikkja.

Budsjett ca. 100k. Kan også leie, men er vel neste bedre å selge den til høsten igjen hvis jeg ikke skulle se behovet lenger.

Takk på forhånd.

Et kjedelig alternativ ville jo være å finne en Avensis / Auris. Ikke mest spennende, men robust og solid. Bringer deg helt sikkert rundt i Europa og tilbake trygt og godt. Og ingen bilproblemer underveis.

Litt mer koselig ville vel være med en større BMW eller Jaguar?
Noe som gir deg litt penger i bakhånd til bensin?

Mye fint å velge i.
Det viktigste er om det skal være fornuften eller hjertet? Hvis bilturen er sentral, så....

8
 
  • Elsker
Reaksjoner: kire
Tenker å dra på bilferie nedover i Europa i sommer og min lille elbil er nok ikke ideelt utenfor Norges grenser.
Ser etter noen tips til en fin "turbil". Trenger ikke sovemuligheter da jeg tenker telt/hotell burde funke.
Det viktigste er nok at den er pålitelig og at det er plass til meg og bikkja.

Budsjett ca. 100k. Kan også leie, men er vel neste bedre å selge den til høsten igjen hvis jeg ikke skulle se behovet lenger.

Takk på forhånd.

Mercedes E klasse. Gjerne fra bruktforhandler med 3mnd garanti (+kjøpsloven), helst stv, avantgarde, sort interiør og under 300kkm så er den lettere å selge.

F. eks.
 
Redigert:
En god bilhistorie:
‐----------

Many years ago a senior citizen drove his brand new MGB convertible out of the dealership. Taking off down the road, he floored it to 80 mph, enjoying the wind blowing through what little gray hair he had left. Amazing, he thought as he flew down I-94, pushing the pedal even more.
Looking in his rear view mirror, he saw a state trooper behind him, lights flashing and siren blaring. He floored it to 100 mph. Suddenly he thought, What am I doing? I'm too old for this, and pulled over to await the trooper's arrival.
Pulling in behind him, the trooper walked up to the Corvette, looked at his watch, and said, "Sir, my shift ends in 30 minutes. Today is Friday. If you can give me a reason for speeding that I've never heard before, I'll let you go."
The old gentleman paused. Then he said, "Years ago, my wife ran off with a state trooper. I thought you were bringing her back."
"Have a good day, sir," replied the trooper.


8
 
  • Liker
Reaksjoner: Dexter